Waldorf
Guld
Norska marinen: roddbåtar med en stor plugg i botten så man kan sänka båten snabbtFår man ro dit eller kan man flyga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Norska marinen: roddbåtar med en stor plugg i botten så man kan sänka båten snabbtFår man ro dit eller kan man flyga?
Norska marinen: roddbåtar med en stor plugg i botten så man kan sänka båten snabbt
Wow, bra förklaring om något! Tack som fasen för detta, ny kunskap gör aldrig ont! Detta öppnade en helt ny världNjae, inte alls samma faktiskt. Squale var ju ett företag som bara tillverkade boetter från början innan de började tillverka sina egna klockor. Anledningen till att klocktillverkarna hade Squales logga på tavlan och boettlocket samt en Von Buren-logga på kronan var för att man var stolta över att man använde sig av Squales grejer. Det var liksom ett mått på toppkvalitet. Squale tillverkarkade ju boetter till t.ex. Doxa, Blancpain, Heuer mfl så inga små spelare!
Det är också anledning till att Squale nu har två logotyper på sina klockor, de tillverkar ju både boetten och resten av klockan. Enda delen de inte gör är urverket. Många stör sig på att Squale har dubbla logotyper men känner man roll historien så är det helt rätt och jäkligt kul att de fortsatt med båda.
Lite roliga exempel:
Ja!Låter som en plan! Det är banne mig dags för en micro-tråds-GTG snart.
Ja!På Island tack.
Ja!Shetlands eller Orkneyöarna då...
Norska marinen: roddbåtar med en stor plugg i botten så man kan sänka båten snabbt
Preach!Låter som en plan! Det är banne mig dags för en micro-tråds-GTG snart.
Whisky är en av jordens godaste drycker, på gott och ont
IslandsSkottland it isJa!
Ja!
Ja!
Misstänker att minutvisaren kan framkalla epilepsianfall !?Bara jag som tycker denna är sjukt snygg?
Det mesta är suspekt och dolt i dunkel och det vet du haha...det är just spekulationer som gör det så jäkla kul, spär liksom bara på mystiken (på ett bra sätt)Är väl inget suspekt med deras samarbeten? De tillverkade ju boetter åt andra klockmärken bara, det var deras business. Sen cirkulerar det iofs väldigt mycket falsk information om Squale och det finns typ ingen riktig dokumentation så nästan allt är spekulationer. Jag tycker som du att det är lite spännande!
Det är det som gör vintage Squale både svårt och väldigt intressant. Det finns i hur många olika varianter som helst och med massor av olika tavlor. Just nu så är jag på jakt efter den twin crown men de är sjukt svåra att hitta i vettigt skicka och för en vettig peng.Wow, bra förklaring om något! Tack som fasen för detta, ny kunskap gör aldrig ont! Detta öppnade en helt ny värld
Tydlig double-twelve men liiite tveksam till den där prickiga minuvisaren...Bara jag som tycker denna är sjukt snygg?
Ja, det går inte att förneka något av det!Det mesta är suspekt och dolt i dunkel och det vet du haha...det är just spekulationer som gör det så jäkla kul, spär liksom bara på mystiken (på ett bra sätt)
Misstänker att minutvisaren kan framkalla epilepsianfall !?
Utan squale-loggo?!Det är det som gör vintage Squale både svårt och väldigt intressant. Det finns i hur många olika varianter som helst och med massor av olika tavlor. Just nu så är jag på jakt efter den twin crown men de är sjukt svåra att hitta i vettigt skicka och för en vettig peng.
Bomber och granater = äkta hårdrockLegend delux!
Hypen trissar användarna upp själva till stor del och det får man sen betala för med vansinnespriser på t.ex begagnat. Vissa märken värre än andra. Själv skulle jag inte handla något som jag tycker är överprisat och ej värt det pga en upptrissad hype. Affordable gäller för min del oavsett klocka och prisnivå .Jag har ägt två Breitling, mycket trevliga klockor
Det är ju inte själva klockorna det är fel på idag, det är hypen och priserna som är fel.
Double twelve?? Jag gillar den... Men lite för dyr, kan jag tycka....Tydlig double-twelve men liiite tveksam till den där prickiga minuvisaren...
71 bast och levererar mer än dagens kids någonsin kommer göra..Bomber och granater = äkta hårdrock
Samma känsla jag fick av Robert Plant.71 bast och levererar mer än dagens kids någonsin kommer göra..
Kan tänka mig det.Samma känsla jag fick av Robert Plant.
Ja, vridringen går att ställa på en tid till men "bara" med 12 timmars visning. Förenklad gmt?!Double twelve?? Jag gillar den... Men lite för dyr, kan jag tycka....
Det är ju lite grejen. Squale är som den där amerikanske onkeln Dino med en röd Cadillac som inte jobbar men ändå har ganska mycket pengar (men inte för mycket) och en 20 yngre år blond fru och som mellan släktträffar är omöjlig att få tag på.Det mesta är suspekt och dolt i dunkel och det vet du haha...det är just spekulationer som gör det så jäkla kul, spär liksom bara på mystiken (på ett bra sätt)
jag hängde med hyggligt tills den där blonda frun....Det är ju lite grejen. Squale är som den där amerikanske onkeln Dino med en röd Cadillac som inte jobbar men ändå har ganska mycket pengar (men inte för mycket) och en 20 yngre år blond fru och som mellan släktträffar är omöjlig att få tag på.
Haha. Min karaktärsbeskrivning haltade kanske en smula.jag hängde med hyggligt tills den där blonda frun....
Hade det vart en femme fatale brunett är du nära filmen 'U-turn'.Haha. Min karaktärsbeskrivning haltade kanske en smula.
Ja hans gamla alster är odödliga och geniala många av dom. Rockar han dom är han grym. Däremot hans satsning på senare år gällande helskum folkmusik och dylikt det är ganska skumt och nästan lite deprimerande. Det blir lite somSamma känsla jag fick av Robert Plant.
Med tanke på hans ålder rockade han bra tycker jag.Ja hans gamla alster är odödliga och geniala många av dom. Rockar han dom är han grym. Däremot hans satsning på senare år gällande helskum folkmusik och dylikt det är ganska skumt och nästan lite deprimerande. Det blir lite som
"Fantomen är död, länge leve... ehh.. Guran .
Ja han är fortfarande grymt bra när han plockar ur sitt gamla bagage .Med tanke på hans ålder rockade han bra tycker jag.