Hittar du Tudor 76200 för under 20kkr begagnade så får du säga till så köper jag ett par.Ligger på knappt 20tkr beggad va?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittar du Tudor 76200 för under 20kkr begagnade så får du säga till så köper jag ett par.Ligger på knappt 20tkr beggad va?
Kanske skulle skrivit drygt 20tkr, men vad gör ett par tusenlappar?Hittar du Tudor 76200 för under 20kkr begagnade så får du säga till så köper jag ett par.![]()
Diskussionen har förts tidigare, bland annat av mig. Jag tycker ju att klockor kan vara prisvärda utan att vara billiga, men samtidigt blir det ju helt skevt när vi lägger fram klockor som kostar väldigt mycket pengar med motiveringen att de motsvarar ännu dyrare klockor. Prisvärt, men inte affordable.Jaha, aldrig sett en sådan diskussion. Ber om ursäkt.
Okej, där har vi det. Prisvärt men inte affordable. Så du menar att det är kostnaden för klockan som avgör om den är affordable eller ej. Detta leder ju till följdfrågan, vart går gränsen pengarmässigt mellan affordable och ej affordable.Diskussionen har förts tidigare, bland annat av mig. Jag tycker ju att klockor kan vara prisvärda utan att vara billiga, men samtidigt blir det ju helt skevt när vi lägger fram klockor som kostar väldigt mycket pengar med motiveringen att de motsvarar ännu dyrare klockor. Prisvärt, men inte affordable.
Men precis. Det blir en semantisk fråga där prisvärd kan översättas till affordable men en del av ordets betydelse förloras. Affordables har helt enkelt en låg prisnivå. Just var gränsen går är väl en bra diskussion att föra, särskilt nu när det finns flera micromärkesklockor som kostar $1000 och uppåt.Okej, där har vi det. Prisvärt men inte affordable. Så du menar att det är kostnaden för klockan som avgör om den är affordable eller ej. Detta leder ju till följdfrågan, vart går gränsen pengarmässigt mellan affordable och ej affordable.
Det är då man vet att man har lyckats.Även Chris Ward börjar få homager.
![]()
Den gröna där i mittenBara fem timmar kvar på Traskas Kickastarter-kampanj så om man inte bestämt sig så är det dags nu!
![]()
En sån ska jag ha!Den gröna där i mitten![]()
Det är ju nice att man får välja färg på visaren, blir lite mer personligtEn sån ska jag ha!![]()
Definitivt, nu finns det ju fem färger att välja mellan. Jag kommer ändå att köra på orange för jag är svag för det...Det är ju nice att man får välja färg på visaren, blir lite mer personligt![]()
Det kommer nog bli kanon det! Den där klockan känns perfekt i proportioner och specsDefinitivt, nu finns det ju fem färger att välja mellan. Jag kommer ändå att köra på orange för jag är svag för det...![]()
Så galet.Även Chris Ward börjar få homager.
![]()
Ja, det gör på nåt sätt mer ont än när det är Rolex. Märkligt egentligen, då det är samma sak. Kanske beror på att man är så oerhört van vid att se alla kopiera Rolex?Så galet.
Ja, den känns så rätt på alla sätt, tror att den kommer att bli ruskigt bra. Synd bara att man får vänta till februari innan man har den i handen.Det kommer nog bli kanon det! Den där klockan känns perfekt i proportioner och specs![]()
Tur att du väntar på en annan klocka innan dess dåJa, den känns så rätt på alla sätt, tror att den kommer att bli ruskigt bra. Synd bara att man får vänta till februari innan man har den i handen.![]()
Framförallt har Rolex en vana av att hantera kopior med en åtgärdsplan och ett team av jurister och återförsäljare. CW har förmodligen inte ens en jurist anställd och än mindre ett sätt att hantera det. Samtidigt är det ju inga varumärkesförfalskningar så...Ja, det gör på nåt sätt mer ont än när det är Rolex. Märkligt egentligen, då det är samma sak. Kanske beror på att man är så oerhört van vid att se alla kopiera Rolex?
Det kommer gå på ett kickJa, den känns så rätt på alla sätt, tror att den kommer att bli ruskigt bra. Synd bara att man får vänta till februari innan man har den i handen.![]()
Ja, det är förhoppningsvis inte många veckor kvar innan den dyker upp nu!Tur att du väntar på en annan klocka innan dess då![]()
Ja, innan vet vad som hände är väl våren här.Det kommer gå på ett kick![]()
Även Chris Ward börjar få homager.
![]()
Det är då man vet att man har lyckats.![]()
Dem såg ju trevliga ut, fast 4k låter lite mycket. Gillar ApexRare loggan på kronan ocksåSå galet.
Menar ni att klockan är lik en specifik CW modell eller är det namnplaceringen vid klockan nio som avses ?
Edit: Apexrare.
Ah jag förstår, tack för förtydligandet
4k låter mycket för att det är detDem såg ju trevliga ut, fast 4k låter lite mycket. Gillar ApexRare loggan på kronan också
![]()
![]()
Det är en sak med dubbla skot på spinnakern. Men dubbla spinnakers? Låter som om någon är ute och seglar där...Jaha, konstigt.
Jag beställde från Spinnaker för någon vecka sedan. Klockan sattes på armen i måndags. Idag levererades ett till paket från Spinnaker
En likadan klocka som jag fick i måndags.
Kollat Paypal och de har bara dragit för EN klocka.
Black Friday två för en eller???????????
Någon annan som upplevt samma från Spinnaker
Jag tänker att jag får "sitta" på den en stund för att se om de kommer på sitt misstag
Det är en sak med dubbla skot på spinnakern. Men dubbla spinnakers? Låter som om någon är ute och seglar där...
När man trodde att man hade bestämt sig för en konfiguration så kom den här uppdateringen.Det är ju nice att man får välja färg på visaren, blir lite mer personligt![]()