• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jaha, aldrig sett en sådan diskussion. Ber om ursäkt.
Diskussionen har förts tidigare, bland annat av mig. Jag tycker ju att klockor kan vara prisvärda utan att vara billiga, men samtidigt blir det ju helt skevt när vi lägger fram klockor som kostar väldigt mycket pengar med motiveringen att de motsvarar ännu dyrare klockor. Prisvärt, men inte affordable.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Diskussionen har förts tidigare, bland annat av mig. Jag tycker ju att klockor kan vara prisvärda utan att vara billiga, men samtidigt blir det ju helt skevt när vi lägger fram klockor som kostar väldigt mycket pengar med motiveringen att de motsvarar ännu dyrare klockor. Prisvärt, men inte affordable.
Okej, där har vi det. Prisvärt men inte affordable. Så du menar att det är kostnaden för klockan som avgör om den är affordable eller ej. Detta leder ju till följdfrågan, vart går gränsen pengarmässigt mellan affordable och ej affordable.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Okej, där har vi det. Prisvärt men inte affordable. Så du menar att det är kostnaden för klockan som avgör om den är affordable eller ej. Detta leder ju till följdfrågan, vart går gränsen pengarmässigt mellan affordable och ej affordable.
Men precis. Det blir en semantisk fråga där prisvärd kan översättas till affordable men en del av ordets betydelse förloras. Affordables har helt enkelt en låg prisnivå. Just var gränsen går är väl en bra diskussion att föra, särskilt nu när det finns flera micromärkesklockor som kostar $1000 och uppåt.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Bara fem timmar kvar på Traskas Kickastarter-kampanj så om man inte bestämt sig så är det dags nu!
Traska.JPG
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ja, det gör på nåt sätt mer ont än när det är Rolex. Märkligt egentligen, då det är samma sak. Kanske beror på att man är så oerhört van vid att se alla kopiera Rolex?
Framförallt har Rolex en vana av att hantera kopior med en åtgärdsplan och ett team av jurister och återförsäljare. CW har förmodligen inte ens en jurist anställd och än mindre ett sätt att hantera det. Samtidigt är det ju inga varumärkesförfalskningar så...
 

Olmen

Breitling
Jaha, konstigt.
Jag beställde från Spinnaker för någon vecka sedan. Klockan sattes på armen i måndags. Idag levererades ett till paket från Spinnaker o_O
En likadan klocka som jag fick i måndags :woot:.
Kollat Paypal och de har bara dragit för EN klocka.
Black Friday två för en eller???????????
Någon annan som upplevt samma från Spinnaker
Jag tänker att jag får "sitta" på den en stund för att se om de kommer på sitt misstag
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jaha, konstigt.
Jag beställde från Spinnaker för någon vecka sedan. Klockan sattes på armen i måndags. Idag levererades ett till paket från Spinnaker o_O
En likadan klocka som jag fick i måndags :woot:.
Kollat Paypal och de har bara dragit för EN klocka.
Black Friday två för en eller???????????
Någon annan som upplevt samma från Spinnaker
Jag tänker att jag får "sitta" på den en stund för att se om de kommer på sitt misstag
Det är en sak med dubbla skot på spinnakern. Men dubbla spinnakers? Låter som om någon är ute och seglar där...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju nice att man får välja färg på visaren, blir lite mer personligt :)
När man trodde att man hade bestämt sig för en konfiguration så kom den här uppdateringen.

Stretch Goal(s) UNLOCKED!
It’s coming down to the wire! While I had hoped that decreasing the stretch goal from 150K to 140k would make it easier to reach, I’ve decided to go ahead and decrease it to 125k — this means the stretch goal has been REACHED!!!

So, what are they going to be you ask? Here are the results of the survey so far:
a032c291e02fd0c7ca67d32bbac3c515_original.png


As you can see, the gray and white dial options were neck and neck, with white finally closing the gap taking the lead with one extra vote. As of now we only have 174 answers, so I think it would be fair to allow those who haven’t weighed in a little more time to close the gap.

BONUS - DLC Case and Bracelet Will Be Available No Matter What
In an effort to show our gratitude to everyone who has been involved, we have chosen to make a DLC case and bracelet an option by default as well! Everyone will be getting this option (all backers that is!) regardless of what wins in the survey — so really it’s a three-way race between White Dial, Gray Dial and Mint Green Seconds Hands!

Closed Case Backs
More good news: Those who had hoped for a closed case back option will be pleased to know that a solid stainless steel case back will now be an option! The case back will be exactly the same as the current one, with the only difference being that the sapphire portion will now be radial brushed stainless steel. I’ll post a better rendering within two hours, but in the meantime this crude rendering should give you an idea of what it will look like:
b567f3b125856aaf48dd3660836003aa_original.png
 
Topp