• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jungelbobo

Cartier
Dagens paket! Ska bli skoj att testa!
IMG_20191127_184416.jpg
 

Monk

Panerai
2-Faktor
6081D843-582E-4320-A67E-E84E83F06CE0.jpeg
Då har den äntligen kommit fram, Borealis Adraga white. Länken var ovanligt lätt att justera med skruvade länkbitar och mikro-anpassning på spännet. Första reaktionen är att klockan känns lätt och bekväm på. Jag skall försöka ta en bild i bättre ljus imorgon, spotarna i köket gör att bilden blir lite platt. Jag känner mig nöjd med köpet.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
6081D843-582E-4320-A67E-E84E83F06CE0.jpeg
Då har den äntligen kommit fram, Borealis Adraga white. Länken var ovanligt lätt att justera med skruvade länkbitar och mikro-anpassning på spännet. Första reaktionen är att klockan känns lätt och bekväm på. Jag skall försöka ta en bild i bättre ljus imorgon, spotarna i köket gör att bilden blir lite platt. Jag känner mig nöjd med köpet.
Grattis! Sitter som en smäck!
 

midikem

Cartier
6081D843-582E-4320-A67E-E84E83F06CE0.jpeg
Då har den äntligen kommit fram, Borealis Adraga white. Länken var ovanligt lätt att justera med skruvade länkbitar och mikro-anpassning på spännet. Första reaktionen är att klockan känns lätt och bekväm på. Jag skall försöka ta en bild i bättre ljus imorgon, spotarna i köket gör att bilden blir lite platt. Jag känner mig nöjd med köpet.
Grattis.
Min bara växer på mig hela tiden. Blir mer och mer nöjd för varje gång jag kollar på den. Det mesta är väldigt bra. Om man får klaga på två saker så är det lumen, som man då redan innan visste att man gjorde avkall på då man valde den vita. Sedan att safirglaset sticker upp lite om man kollar på den från sidan. Utöver det är den extremt bra. Länken är jag också väldigt nöjd med.
 
Hej alla. Ny på forumet och ny på klockor. Ett grymt forum med massor av läckra bilder och massor av kunskap. Köpt en Seiko5 som första klocka och funderar nu på ännu en klocka under julen. Letar och läser en massa men ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. Kan ni som hållit på en stund ge exempel på en lämplig klocka för upp till runt 5.000kr. I denna tråden finns så många olika klockor att det går inte att få en översikt. Några jag ser är NTH, Geckota, Steinhart, Yema, Zelos, Squale, Cristpher Ward, Seiko, Certina m.m. - alla klarar sig inte inom mina 5.000kr men .... nöjd är viktigare än prislappen. Snart black friday/jul så viss möjlighet att få lite bättre priser finns.
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hej alla. Ny på forumet och ny på klockor. Ett grymt forum med massor av läckra bilder och massor av kunskap. Köpt en Seiko5 som första klocka och funderar nu på ännu en klocka under julen. Letar och läser en massa men ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. Kan ni som hållit på en stund ge exempel på en lämplig klocka för upp till runt 5.000kr. I denna tråden finns så många olika klockor att det går inte att få en översikt. Några jag ser är NTH, Geckota, Steinhart, Yema, Zelos, Squale, Cristpher Ward, Seiko, Certina m.m. - alla klarar sig inte inom mina 5.000kr men .... nöjd är viktigare än prislappen. Snart black friday/jul så viss möjlighet att få lite bättre priser finns.
Tjena och välkommen !
Ett tips kan ju va att kolla Köp&Sälj här. En begagnad klocka är ju alltid lite billigare :)
 
Tjena och välkommen !
Ett tips kan ju va att kolla Köp&Sälj här. En begagnad klocka är ju alltid lite billigare :)

Tack för input. Sant. Ett bra tips - kan få mer klocka för pengarna. Dock lite osäker på vad jag skall köpa som jag skrev.
Inte nog med att det finns alltför många märken sen finns det nästan en oändlig mängd modeller :)

Har just nu fastnat lite för en Zelos Swordfish men då det kostar en del att få hem så kanske en Yema Superman Swell på black friday pris kostar nästan det samma.
Är Yema en bättre klocka??

Så osäker då jag vill bli nöjd. De första klockorna känns viktiga om jag skall behålla intresset.
 
Senast ändrad:

Hjelm

Rolex
Tack för input. Sant. Ett bra tips - kan få mer klocka för pengarna. Dock lite osäker på vad jag skall köpa som jag skrev.
Inte nog med att det finns alltför många märken sen finns det nästan en oändlig mängd modeller :)

Har just nu fastnat lite för en Zelos Swordfish men då det kostar en del att få hem så kanske en Yema Superman Swell på black friday pris kostar nästan det samma.
Är Yema en bättre klocka??

Så osäker då jag vill bli nöjd. De första klockorna känns viktiga om jag skall behålla intresset.
https://www.seriouswatches.com/collections/zelos

Skickas från eu via deras återförsäljare :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
IMG_20191127_104235.jpg
Ingen här som är sugen på en ventus? Har varit lite dåligt med intresse på köp å sälj. Är ju en fantastisk fin klocka men tyvär få den ingen handledstid just nu.

Kan även tänka mig byten om det dyker upp något skoj:)

https://klocksnack.se/threads/ventus-northstar-n3-prisbumpad-26-11.123476/
Någon måste ju köpa den av dig. Jag har redan en men det är en mycket bra klocka. Otroligt mycket klocka för pengarna redan från början och ditt pris är (enligt mig) riktigt bra.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Topp