• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Denna var faktiskt riktigt bra. Menar ETA verk 2824 (Elabore grade 2, +-7sek per dygn), safirglas, 200m vattentät. 40mm bred, 12.75mm tjock. Ringen är aluminium som "fade:ar" med åren (om man skulle behålla sålänge) :D. Index "poppar" verkligen ut. Ser 3 dimensionella ut. En annan kul grej är att den har lugholes. Om man gillar och byta band. Grym länk och bra lås... Ett grymt alternativ till tex Steinhart, billigare Seiko, Squale, Glycine mm.. :D
PicsArt_04-11-08.03.37.jpg
PicsArt_04-11-08.02.40.jpg
PicsArt_04-11-08.03.09.jpg
PicsArt_04-11-08.04.12.jpg
PicsArt_04-11-08.04.38.jpg
PicsArt_04-11-08.05.03.jpg

Tre bra pjäser, behåll dom är mitt tips.
För egen del så känns det lite som ett hamsterhjul den här jakten på annat.
Kul men blir man mer nöjd? Inte jag iallafall.
Håller själv på att bygga en stabil bas på det jag vet jag gillar och som jag nästan alltid återkommer till igen. Min bas nu med hyfsad nöjdhetsfaktor, en till ska in sen får det bli rotation av dessa.
(tror jag)
brWvjFV.jpg

Låter bra! Men nöjd blir man aldrig...
Jag har nog min Inox och Ventus som hyfsat stabila just nu (läs i sommar). Parnis används ju en del med, men lär väll ryka tillslut. Seiko cocktail är fin och roligt bocka av från listan men kanske inte min grej helt (fast tavlan är ju fantastisk) :bookworm:

edit: eller så flippas helt plötsligt allt för egen del när en får liite feeling :D

Lite bilder på boetten till Zelos kommande dykare som var jag förstår är tänkt att ersätta Makon:

20200411_095614.jpg

FB_IMG_1586591499431.jpg

FB_IMG_1586591506903.jpg

FB_IMG_1586591509689.jpg

Elshan hade planer på en hel drös olika modeller med kronografer, dessare osv. men jag har inte hört någonting mer och antar att projekten är lagda på is? Samtidigt är det lite märkligt om han skulle skrota lanseringen av klockor som han redan tagit fram prototyper av men det ena behöver inte nödvändigtvis utesluta det andra och jag antar att det förekommer vissa leverans- och tillverkningsproblem så här i Coronatider.

Lite bilder på boetten till Zelos kommande dykare som var jag förstår är tänkt att ersätta Makon:

20200411_095614.jpg

FB_IMG_1586591499431.jpg

FB_IMG_1586591506903.jpg

FB_IMG_1586591509689.jpg

Elshan hade planer på en hel drös olika modeller med kronografer, dessare osv. men jag har inte hört någonting mer och antar att projekten är lagda på is? Samtidigt är det lite märkligt om han skulle skrota lanseringen av klockor som han redan tagit fram prototyper av men det ena behöver inte nödvändigtvis utesluta det andra och jag antar att det förekommer vissa leverans- och tillverkningsproblem så här i Coronatider.
Dressaren är på g. Urverket verkar fastnat i tullen :)

• Like
Reactions: HSK
Kronografer är inte min grej men rolex designer är ju rätt duktiga... :rolleyes:

A7AF94FF-A87A-441D-88DB-A62682EE5661.jpeg
E771669D-6D71-49A5-A11B-8D28B178EAF2.jpeg
Den ser riktigt bra ut den där. Kul med snygga grejer som inte kostar mycket :).
Beställde själv dessa bägge igår kväll för att testa.
Dom får riktigt bra recensioner när man forskar lite om dom. Man får ta det för vad det är men safirglas, keramisk bezel och nh35-verk är ju helt ok.
NdkvQaS.jpg

Den ser riktigt bra ut den där. Kul med snygga grejer som inte kostar mycket :).
Beställde själv dessa bägge igår kväll för att testa.
Dom får riktigt bra recensioner när man forskar lite om dom. Man får ta det för vad det är men safirglas, keramisk bezel och nh35-verk är ju helt ok.
NdkvQaS.jpg
Kul! Ska bli intressant att se jämförelsen med Tisell. Fast dom där är 43mm va?

Och dagens klocka hittills har varit:
ET2PoK8.jpg

Kul! Ska bli intressant att se jämförelsen med Tisell. Fast dom där är 43mm va?

Och dagens klocka hittills har varit:
ET2PoK8.jpg
Japp, 43mm. Funkar bra med min Action diver som också är 43 så hoppas det blir bra detta med :).
Bra specs på dom så är dom någorlunda bra förövrigt så är det riktigt affordable, med betoning på riktigt-affordable-superbilligt-deluxe :D.

Senast ändrad:
Glad påsk! Har lyckats försnilla länken till Squale le. Apjobbigt. Under letandet så hittade jag iaf några av mammas och pappas klockor. De hade rätt bra smak ändå utan att vara klocknördar. Mamma körde Seiko och Raymond Weil. Pappa Casio och Omega. Min farfar var riktig klocknörd men jag har tyvärr ingen av hans klockor.
MVIMG_20200411_142532~2.jpg

Tillbaka
Topp