Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen i tråden som sitter på en Ventus NS i mässing som bara ligger och samlar damm, gärna den med svart keramisk vridning.. Dra ett PM i så fall![]()
Självklart ska jag ordna det!Något helt annat men kan du inte bjuda på lite fler bilder på din aged Metal G när tid finns
Ventus NS är riktigt bra förövrigt!
Haha jävlar vad stygg den där är.Med håret tillrättalagt är allt på plats för en glad påsk
![]()
Ja ibland tror man att man kan peta på visarnaGalet bra![]()
Trevlig liten samling där! GG i all ära men Panerai är mysiga klockor. Boetterna är så mjuka i linjerna...Dags att tvätta, byta band och experimentera lite!
![]()
Vadan de pissgula markeringarna mellan 30&35 ??Ingen i tråden som testat en Brew? Deras Retrograph är grymt fin.
![]()
Just den här färgen heter Technicolor så de har verkligen satsat på att få ut skarpa färger på olika ställen. Modellen finns även i mer återhållsamma färgerVadan de pissgula markeringarna mellan 30&35 ??
Påminner om Alf watches som finns någonstans på foratJust den här färgen heter Technicolor så de har verkligen satsat på att få ut skarpa färger på olika ställen. Modellen finns även i mer återhållsamma färger
![]()
Tack! Ja, jag föredrar dock GG nu för tiden, dels gör det inte lika ont i bröstet när man råkar tjonga klockan i något, men sen är jag även svag för sandwich dialsTrevlig liten samling där! GG i all ära men Panerai är mysiga klockor. Boetterna är så mjuka i linjerna...
Snygga bandkombinationer med.
Sälj stekpannan och köp fler GG!Tack! Ja, jag föredrar dock GG nu för tiden, dels gör det inte lika ont i bröstet när man råkar tjonga klockan i något, men sen är jag även svag för sandwich dials![]()
Förbannat!!!Ser att @Hook har påsk-hyvlat av en hel tusenlapp på priset
![]()
(Mitt exemplar på bilden dock)
In på K/S och fram med pluskan gübbar !
Diggar din ambivalensFörbannat!!!
Eller tack!Hade ju ingen kronograf innan..
Ditt fel, eller förtjänst.
Tackar!
Ambivalens!Diggar din ambivalens
Grattis !
Ambivalens!
Är inte det microtrådens ledord?
Har du mer bilder på din klocka att bjuda på?
Haha, den har ett högre sentimentalt värde så därav får den stanna!Sälj stekpannan och köp fler GG!![]()

Ohoj!
Några tips på affordables med ”bidirectional” (vad heter det på svenska) vridning? Gärna med kullager (är det kullager?)
Använder vridningen mycket det underlättar om den gör att dra åt båda hållen. Glad påsk!
Ouff, den där ser trevlig ut!Kommande Borealis Cascais V2
41mm diameter, 47.10mm lug-to-lug, 20mm lugs, 12.30mm height, Miyota 9015
![]()
Den är ju grymt trevligt. Föredrar absolut framför gamla FalconSenaste från Lorier. 36 mm!!
![]()
Letar du dykarklocka lär det bli svårt då unidirectional är en grundläggande tanke (du skall aldrig få för dig att du har mer tid än du har,mindre är ok). Så då får du börja leta inom gmt eller två tidszoners (double twelve) där det finns några gissar jag, dock är många gmt konverterade dykare fel i att ha en unidirectional och dessutom med "fel" antal klick. Pilotklockor finns som har två tidszoner (eller world-timers) som har bidirektionella vridringar, titta gärna på Glycines Airmans. Känner inte till någon som har kullager i vridringen, kanske finns.Ohoj!
Några tips på affordables med ”bidirectional” (vad heter det på svenska) vridning? Gärna med kullager (är det kullager?)
Använder vridningen mycket det underlättar om den gör att dra åt båda hållen. Glad påsk!