Nej en sådan jagar jag inte@FreakyLeo är väl på jakt efter en dylik.
Edit: Fast det kanske var blå ring och tavla han suktar efter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej en sådan jagar jag inte@FreakyLeo är väl på jakt efter en dylik.
Edit: Fast det kanske var blå ring och tavla han suktar efter.
Då får du ett foto på minHär kommer mina cravings, bildifierade.
![]()
![]()
![]()
![]()
HmmNej en sådan jagar jag inte![]()
Ca 44 mm diameter och 49mm l2l. Upplever den aningen större än skx007 och en Square-shock, men liknande längd och följer handleden bra (bättre än skx?). Bra mycket mindre än MudmanHur stor är den/upplevs den?
Så jävla crisp. Har du swish?Då får du ett foto på min![]()
![]()
![]()
Konstigt nog väldigt nöjd med min lilla samling för tillfället. Vill gärna testa Traska Freediver 2 men inget desperat måste.Det vore kul att höra vad folk har på inköpslistan. Här är två av mina som jag har haft på bevakning under en längre tid men inte slagit till på än:
Seiko SBBN035
![]()
Steinhart Vintage GMT (samma som den iirosi postade fast uppdaterad med fakepatina)
![]()
Edit: Jag skulle också vilja ha en flygare men är inte helt hundra på vad jag söker.
Vad har ni på era listor, affordable eller ej? Bilder är inte förbjudna.![]()
Ja bara köp, fast inte min dåSå jävla crisp. Har du swish?![]()
Lite småsugen på denna när den nu släpps.Det vore kul att höra vad folk har på inköpslistan. Här är två av mina som jag har haft på bevakning under en längre tid men inte slagit till på än:
Seiko SBBN035
![]()
Steinhart Vintage GMT (samma som den iirosi postade fast uppdaterad med fakepatina)
![]()
Edit: Jag skulle också vilja ha en flygare men är inte helt hundra på vad jag söker.
Ja men nu får du skylla dig själv som postar nån annans cravings på en byteslördag! Här ska bytas!Ja bara köp, fast inte min då
Har haft den en vecka nu och den går plus minus 0 sek![]()
Är tavlan laxrosa ?Har länge haft en "pan-am" liknande GMT på listan och impulsköpte denna för en vecka eller två sedan.
Tyvärr har jag fortfarande inte plastat av den och kommer nog inte göra det häller.
Men andra ord finns den orörd och fin om någon vill ta över den
Ocean 39 vintage GMT premium...
https://www.olko-watches.com/collec...-gmt-premium-blue-red-ceramik-special-edition
![]()
Ny, dom byggs på beställning! Tog fyra och en halv månadJa men nu får du skylla dig själv som postar nån annans cravings på en byteslördag! Här ska bytas!
Skämt åsido fin klocka. Köpt ny eller beg? Vad gick den lös på?
Är tavlan laxrosa ?
När man bor utomlands får man fett perverterade cravings:Ja men nu får du skylla dig själv som postar nån annans cravings på en byteslördag! Här ska bytas!
Skämt åsido fin klocka. Köpt ny eller beg? Vad gick den lös på?
Det vore kul att höra vad folk har på inköpslistan. Här är två av mina som jag har haft på bevakning under en längre tid men inte slagit till på än:
Seiko SBBN035
![]()
![]()
Det där är ju min gamla Breil!Konstigt nog väldigt nöjd med min lilla samling för tillfället. Vill gärna testa Traska Freediver 2 men inget desperat måste.
Letar efter den perfekta vintage Squalen (Master 100 ATM) men samma här, ingen stress. En 1521a hade suttit fint också men finns ingen i nuvarande sortiment som tilltalar mig 100%. Bilder lånade från www
![]()
![]()
Konstantin där, så jeeeedra tuff.Oj, sånt här är skojKlockkontot är tomt som vanligt men villhöverlistan innehåller nog ganska mycket som jag skulle kunna offra klockor i samlingen för. Men med det sagt är jag ganska nöjd just nu.
Gerlach Otago - Ser allmänt tuff ut tycker jag... och Polsk
![]()
Casio Edifice EQB-1000D-1A - Ligger ganska högt upp på listan då den ändå är relativt affordable, börjar svalna något dock.
![]()
Alpina AlpinerX - Hade varit roligt att prova något lite smartare, stor som f*n men i sådana fall skulle den nog ersätta min Suunto Elementum som också är smått gigantiskt.
![]()
Squale Matic - Låg en 1521 här, skönt att korta ner listan när den dök upp för en vecka sedan men det tog inte många timmar innan nästa Squale letade sig in på listan igen.
![]()
D1Milano 38mm på länk - Spanat på länge, verkar som en skoj klocka med bra finish
![]()
Poljot International Pobeda 2602W - Lite osäker på denna, men jag tycker att den är syndigt snygg.
![]()
.... och ingen lista är komplett utan lite ouppnåeliga graalklockor... men på längre sikt kanske man kan hugga en eller två av dem.
Bell&Ross BR V2-94 - Vill inte ha en Speedy, men vill ändå ha en Speedy... B&R Bellytanker funkar i stället.
![]()
Chaykin Joker - Någon av Chaykin Jokrarna hade varit riktigt skoj, liknar nästan inget annat på marknaden
![]()
Aquadive Bathysphere - Var väl LennyK som hade en här inne? Riktigt stenhård dykare. Hade valt den framför Sub, Planet Ocean, SuperOcean och andra status deskdivers alla dagar i veckan.
![]()
Uj va tuff!Min vill ha lista är kort numera... GBX-100 ska inköpas när den väl släpps!![]()
haha va sjukt! Tog helt random jag tyckte såg bra utDet där är ju min gamla Breil!Var hittade du bilden?
SötlimpaNär man bor utomlands får man fett perverterade cravings:
![]()
![]()
Kanske var det mig du menade?
Han har ju mycket skoj att titta påKonstantin där, så jeeeedra tuff.
Tuffare än tåget tillochmed
Ryska haute couture klockor vimlar det ju inte av precis heller så den är ju per definition i ett eget segment.
Jag är ganska gammal så så kan det nog varaKanske var det mig du menade?
Jag är ju på jakt efter en sådan, helt klart.
Dock har jag inget att byta mot i den klassen tror jag...
Jaa verkligen. Han svarar dessutom snabbt på Mail. Det är annat än Ali Baba det. Väntar leverans därifrån också, och det vet man ju hur lång tid det tarSnyggt skött! Guldstjärna i kanten åt herr Stephen!
Näh, däremot så dök det upp en Casio EQB-1000 förra byteslördagen... den vill jag ha fast den byttes bara mot en Certina Action Diver som jag inte hade tyvärr@FreakyLeo har du möjligtvis postat en bild av en blå Certina dykare någongång ?
Jag får inte kopplingen ur huvudet![]()
Geckotan är fin. Den vita är ju kanon.Dessa dock är Geckota slut på länk och väljer mellan vit eller svartgrå tavla.
![]()
![]()
![]()
![]()