TackGrym bild!Jag köpte, om än inte brons, Cali igår med som dyker upp i veckan och känner behov av ett canvas sen med ser så bra ut...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TackGrym bild!Jag köpte, om än inte brons, Cali igår med som dyker upp i veckan och känner behov av ett canvas sen med ser så bra ut...
![]()
Blåa är riktigt bra. Har för mig att folk haft olika visare till dom också typ vita eller silver.Den svarta hade jag hellre haft helt svart-vit faktiskt! Gröna är iof rolig för det är en rätt ovanlig färg. Men blåa vinner.
Skrev du upp dig dirr vid 16.00?Blåa är riktigt bra. Har för mig att folk haft olika visare till dom också typ vita eller silver.
För mig så lockar den röda visaren i kombination med den kolsvarta tavlan.
San Martin?
Tackdu den där ser inte dålig ut! Ska bli spännande att få se dina kommande bilder
! Är den 42 eller 44?

En dag försent hörruJag har fått upp något riktigt intressant på radarn så något måste lämna boet, en del hörde av sig tidigare men jag slänger ändå ut en blänkare här innan annonsen kommer ikväll.
![]()
Försent för?En dag försent hörru![]()
![]()
Jag köpte 2 klockor igår, vart ju sugen sist du hintade om försäljningFörsent för?![]()
Två? Alla vet att tre är det gyllene numretJag köpte 2 klockor igår, vart ju sugen sist du hintade om försäljningmen nu får jag avstå, tyvärr
![]()

Tjejens drömbil ocksåLängtar tills det blir svalare
![]()
För att återkoppla, sent, till bildiskussionen så är min affordable bildröm en Toyota Celica 1.8 Tsport
![]()
Jag gjorde detSkrev du upp dig dirr vid 16.00?![]()
Jag var en timme sen. Black som gäller fr mig. Får se hur landet ligger när det skarpa erbjudandet kommer.Jag gjorde detvill prova en grön rackare tror jag!
Var inne och kollade lite. Känns det inte lite suspekt att dom har så många varianter till salu som "refurbished"? Köper dom tillbaka klockorna när man tröttnar?![]()
Ja förhoppningsvis kanske folk hoppar av när dom får det så kan du få en ny chans snart. Den ser också riktigt fin utJag var en timme sen. Black som gäller fr mig. Får se hur landet ligger när det skarpa erbjudandet kommer.
Ja, det stämmer säkert rent språkligt. Men var fan kommer dom ifrån?!Verkar så, vilket ju är intressant. Skulle gissa på att refurbished betyder servad och polerad på deras språk, men har ingen aning...![]()
Det är inte så att de tar gamla boetter/urtavlor och stoppar i gamla renoverade urverk i då? Inte direkt ovanligt.Ja, det stämmer säkert rent språkligt. Men var fan kommer dom ifrån?!
Har sett att någon annan sålt enstaka ex av gamla modeller, men i det här fallet tog det ju aldrig slut?!![]()
Men varifrån kommer alla dessa gamla boetter?Det är inte så att de tar gamla boetter/urtavlor och stoppar i gamla renoverade urverk i då? Inte direkt ovanligt.
Nu vet jag inte vad för typ av klockor vi pratar om i just detta fallet men det finns ju hur mycket gamla fickur och boetter som helst sedan 1800- och 1900-talet och en del mindre tillverkare ( t ex RPaige) tar helt enkelt dessa och sätter i ett passande fint gammalt renoverat urverk och en specialgjord urtavla.Men varifrån kommer alla dessa gamla boetter?
Menar du att dom har överblivet lager av gamla modeller som dom sätter renoverade verk i för att sälja billigare?
Vadå, runka bulle ?
Jag ägde en corolla tsport när jag var yngre. Kan säga att många fräna BMW m.m. fick se sig ifrånkörda vid rödljusenLängtar tills det blir svalare
![]()
För att återkoppla, sent, till bildiskussionen så är min affordable bildröm en Toyota Celica 1.8 Tsport
![]()
Nope. Gjorde du ?Skrev du upp dig dirr vid 16.00?![]()
I det här fallet handlar det om deras egna boetter.Nu vet jag inte vad för typ av klockor vi pratar om i just detta fallet men det finns ju hur mycket gamla fickur och boetter som helst sedan 1800- och 1900-talet och en del mindre tillverkare ( t ex RPaige) tar helt enkelt dessa och sätter i ett passande fint gammalt renoverat urverk och en specialgjord urtavla.
I det här fallet handlar det om deras egna boetter.
En trogen Skara som inte vill ha kvar den gamla när dom köper nytt?Har tittat närmre nu @[Bobo] och det är inte samma sak som jag menar. Det verkar var begagnade klockor från egna märket. Det kanske är så att klockorna har en trogen skara kunder och en marknad där inbyte förkommer?
https://www.ochsundjunior.swiss/special-offers/
Ja, det är ju klockor i ett högre prissegment. Det vore intressant att se hur många de säljer varje år...En trogen Skara som inte vill ha kvar den gamla när dom köper nytt?
Så kan det ju vara förstås. Hellre det än att dom samlar damm, men det är jävligt skumt tycker jag.
Och dyrt. Det är synd om människorna...
En timme senare. Svart/röd. Får se när det kommer något.Nope. Gjorde du ?