• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grym bild! :) Jag köpte, om än inte brons, Cali igår med som dyker upp i veckan och känner behov av ett canvas sen med ser så bra ut...
7ADBF2B9-CAE7-46C1-A071-496EC0EF46FA.jpeg
Tack :) du den där ser inte dålig ut! Ska bli spännande att få se dina kommande bilder:D! Är den 42 eller 44?

Den svarta hade jag hellre haft helt svart-vit faktiskt! Gröna är iof rolig för det är en rätt ovanlig färg. Men blåa vinner ;).
Blåa är riktigt bra. Har för mig att folk haft olika visare till dom också typ vita eller silver.
För mig så lockar den röda visaren i kombination med den kolsvarta tavlan.

Men varifrån kommer alla dessa gamla boetter?
Menar du att dom har överblivet lager av gamla modeller som dom sätter renoverade verk i för att sälja billigare?
Nu vet jag inte vad för typ av klockor vi pratar om i just detta fallet men det finns ju hur mycket gamla fickur och boetter som helst sedan 1800- och 1900-talet och en del mindre tillverkare ( t ex RPaige) tar helt enkelt dessa och sätter i ett passande fint gammalt renoverat urverk och en specialgjord urtavla.

Nu vet jag inte vad för typ av klockor vi pratar om i just detta fallet men det finns ju hur mycket gamla fickur och boetter som helst sedan 1800- och 1900-talet och en del mindre tillverkare ( t ex RPaige) tar helt enkelt dessa och sätter i ett passande fint gammalt renoverat urverk och en specialgjord urtavla.
I det här fallet handlar det om deras egna boetter.

Har tittat närmre nu @[Bobo] och det är inte samma sak som jag menar. Det verkar var begagnade klockor från egna märket. Det kanske är så att klockorna har en trogen skara kunder och en marknad där inbyte förkommer?

https://www.ochsundjunior.swiss/special-offers/
En trogen Skara som inte vill ha kvar den gamla när dom köper nytt?

Så kan det ju vara förstås. Hellre det än att dom samlar damm, men det är jävligt skumt tycker jag.
Och dyrt. Det är synd om människorna...

En trogen Skara som inte vill ha kvar den gamla när dom köper nytt?

Så kan det ju vara förstås. Hellre det än att dom samlar damm, men det är jävligt skumt tycker jag.
Och dyrt. Det är synd om människorna...
Ja, det är ju klockor i ett högre prissegment. Det vore intressant att se hur många de säljer varje år...

Tillbaka
Topp