• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

albinh

Cartier
2-Faktor
Dåså, nu har fedex levererat. Från Hongkong till dörren på två dagar, nån slags rekord? Ursäkta en lite bildtung paketöppning.

IMG_8054.jpg

IMG_8056.jpg

IMG_8057.jpg

IMG_8058.jpg

IMG_8059.jpg

IMG_8079.jpg

IMG_8080.jpg

Ett stycke Maranez Samui, med tavla i färgen brushed teal, sommarklockan är fixad!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Dåså, nu har fedex levererat. Från Hongkong till dörren på två dagar, nån slags rekord? Ursäkta en lite bildtung paketöppning.

IMG_8054.jpg

IMG_8056.jpg

IMG_8057.jpg

IMG_8058.jpg

IMG_8059.jpg

IMG_8079.jpg

IMG_8080.jpg

Ett stycke Maranez Samui, med tavla i färgen brushed teal, sommarklockan är fixad!
Smack bara sådär! Den tealen såg bra mycket bättre ut i verkligheten må jag säga, grattis till en finfin doldis :)
(Eller ja, det är ingen riktig klocka som du vet :pompus: )
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Får man ta del av dina första tankar och intryck av klockan?:D Den är RIKTIGT fin!
Grymt nöjd! Känns väldigt gedigen och perfekt storlek för mig. Bitig och med närvaro på handleden, men inte överdriven. Glad att jag inte fegade ur och tog svart tavla som jag annars brukar göra, den här är mycket mer intressant och skiftar färg beroende på ljuset. Det är min första mässingsklocka, tycker att det ger ett väldigt varmt intryck. Lägg därtill att Maranez hade en drive med 20 procents rabatt och att den kom fram på två dagar så är det svårslaget. Vi snackar safirglas, AR-coating på insidan, skruvad krona och NH-35-verk. Mer info här: https://www.maranez.com/watches.php#!/Samui/c/40955233/offset=0&sort=normal
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Haha, ja man brukar få sig en och annan kommentar här hemma om man kör vitt band. Sist fick jag höra att jag såg ut som en amerikansk kärring på karibienkryssning när jag körde vitt barton på en dykare :D Allt på hjärtlig jargong såklart :)
Nytt i lådan från @JonasUppsala mkt affordable :)
F84F46BE-5F8F-4FEB-847B-06EB14595265.jpeg
57FEEB97-58D4-4AA6-B12F-AFFED5761DD3.jpeg
BA06A95F-F092-49CF-B1CC-B759537E9DE9.jpeg

Har liiite svårt för tolvan men skulle nog kunna leva med den för resten är ju kalas, riktigt bra. Certina har verkligen höjt såväl kvalité som design senaste åren :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Dåså, nu har fedex levererat. Från Hongkong till dörren på två dagar, nån slags rekord? Ursäkta en lite bildtung paketöppning.

IMG_8054.jpg

IMG_8056.jpg

IMG_8057.jpg

IMG_8058.jpg

IMG_8059.jpg

IMG_8079.jpg

IMG_8080.jpg

Ett stycke Maranez Samui, med tavla i färgen brushed teal, sommarklockan är fixad!
Satan va fräsch :) Gillar den modellen skarpt, kanske plockar bronsoskulden med en sån :)

Hade också min bästa transportupplevelse från hongkong, under 24timmar från beställning till dörren. Det var dessutom ett par solglasögon som de slipade åt mig innan de skickade iväg dem :D
 

steelie

Breitling
Tänker inte ge mig in i clinch kring dessa frågor; tycker det är bra att denna tråd finns så den som uppskattar kopierad design har ett specifikt tillhåll för detta intresse och som vi andra helt enkelt kan undvika. Man får helt enkelt ha respekt för att alla har olika förutsättningar vad gäller att driva sitt klockintresse.
Osanningar, okunskap om historia och raljerande byggt på egna extrema tolkningar har jag däremot svårt för.

Det som däremot är fullständigt allmän kännedom är att javisst; Rolex och Panerais samarbete lade grunden för hela Panerais sväng mot armbandsur, inga konstigheter. Har dock som bekant hänt ett och annat sen 30-40-50-talet..
I all ärlighet tycker jag inte man måste vara en luffare för att tycka om micromärken (avsiktlig ogynnsam tolkning).

Satan vilken urtavla, Squale är för bra på sitt jobb :artist:
 

[Bobo]

Rolex
Man får vad man betalar för...
Kort sagt kan jag konstatera att mesharmbanden jag fick hem idag är det sämsta skit som går att plocka fram. Helvete vilket mög.
IMG_20200708_164157.jpg
IMG_20200708_164153.jpg

Spännet öppnar sig av sig självt av minsta rörelse, själva meshet var vridet som en propeller och på det hela taget gjorde det att klockan både ser sämre ut och känns sämre på armen.
Ska sabba det och se hur det ser ut som referens för ett framtida köp i en högre prisklass...

Billigt kinamesh - deux points
 
Sjukt nice :D Han har mycket mysigt den där @MaBr
Inget fel att vara kärring!


Ah men va fan, jag har ju beställt ett vitt Barton Elite till min Matic :p Tänkte att det skulle få mig att se mer manlig ut, inte som en kärring ju :p
D74C077E-A02E-4ADB-87E0-38E8AC607847.jpeg

Peace love and Natos! Allt är möjligt i denna fantastiska tråd. Minns ni att jag flaggade för ett Nato i 22 mm i förra veckan? Sweet lord. Kolla vad som låg i brevlådan idag när jag kom hem från Smögen. Inte bara ett Nato utan TRE! The one and only @Lindellc skickade dessa. Helt gratis. Vet inte hur jag ska kunna tacka dig mate! Fan vad schysst !!
Snyggt @Lindellc, helt i trådens anda! <3
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Man får vad man betalar för...
Kort sagt kan jag konstatera att mesharmbanden jag fick hem idag är det sämsta skit som går att plocka fram. Helvete vilket mög.
IMG_20200708_164157.jpg
IMG_20200708_164153.jpg

Spännet öppnar sig av sig självt av minsta rörelse, själva meshet var vridet som en propeller och på det hela taget gjorde det att klockan både ser sämre ut och känns sämre på armen.
Ska sabba det och se hur det ser ut som referens för ett framtida köp i en högre prisklass...

Billigt kinamesh - deux points
Tråkigt att det var så kass :(
 
Topp