Trigga mig inte! Har inte fått in finanserna änRekommenderas både klockan och säljare @HSK
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trigga mig inte! Har inte fått in finanserna änRekommenderas både klockan och säljare @HSK
Krossssspostar här från passarounden, tyckte det blev en sån där inspobild som på grammen. Klockan briljerar i vanlig ordning!
Är det någon som är sugen på en sprojlans ny Maranez Samui? Hämtade ut den igår och har bara plastat av den men kände ganska omgående att cushion case inte riktigt är min grej. PMa vid intresse eller invänta annons på k&s.
Verkar som jag, och ett antal andra i denna tråden, är på steg 4 och 7 samtidigt, hela tiden
Coolt ju!Dåligt ljus i förtältet. Men bortsett från hålen, som jag inte har något bra verktyg till f.n, så är #4 klart.
Blev helt ok.
Kommer nog aldrig användas till något, men som representant för ett steg i rätt riktning gör det sitt jobb.
Tack så mycket!Coolt ju!
Du kan låna min håltagare när du har vägarna förbi.Tack så mycket!
Jag gissar att den rök omgående?Är det någon som är sugen på en sprojlans ny Maranez Samui? Hämtade ut den igår och har bara plastat av den men kände ganska omgående att cushion case inte riktigt är min grej. PMa vid intresse eller invänta annons på k&s.
Minskar kanske också risken att dänga i den i allt möjligt.
Japp men jag bär ändå på vänster...
Bra jobbat! Inte ge upp!Dåligt ljus i förtältet. Men bortsett från hålen, som jag inte har något bra verktyg till f.n, så är #4 klart.
Blev helt ok.
Kommer nog aldrig användas till något, men som representant för ett steg i rätt riktning gör det sitt jobb.
Verkar som jag, och ett antal andra i denna tråden, är på steg 4 och 7 samtidigt, hela tiden
Jag har alltid kört höger, då är det lättare att se vad klockan är när man lirar gitarrBar också mina klockor på vänster till för något år sedan. Kändes konstigt i början när jag byte handled men vande mig snabbt. Skönt att inte dra klockan i bordet exempelvis när man skriver för hand.
RS finns ju här på forumet och jag tror det blir bättre deal om man swishar jämfört med hemsidan. Men det kanske du redan tagit med i beräkningen? Kolla med de annars vad de kan göra.Får kanske bli en beställning från RS. Blir dock dyrare med rabatten fri frakt från 295kr annars 49kr. Det skulle innebära att bandet landar på 315kr ink frakt med rabatt då ord.pris på bandet är 295kr Samma band direkt från Watchgecko landar på drygt 180kr med frakt/rabattkod. Man vill dock supporta lokala handlarna i dessa tider så får ta en funderare.
Absolut, ska kolla med Mathias på RS. Han är bra att ha att göra med. Läste bara det som står i K&S inlägget och tyckte det var lite komisktRS finns ju här på forumet och jag tror det blir bättre deal om man swishar jämfört med hemsidan. Men det kanske du redan tagit med i beräkningen? Kolla med de annars vad de kan göra.
Fast jag har nog inte ens varit på steg 1, har aldrig riktigt haft en gral. Annars stämmer det bra att jag likviderar men det har jag gjort ett par gånger vid det här laget.Ja @MaBr är la på 4:an tror jag
Själv så hittade jag ett intressant objekt, dock skulle det krävas att jag hoppar direkt till steg 6 och sedan tillbaka till steg 1
Jag har alltid kört höger, då är det lättare att se vad klockan är när man lirar gitarr
Fast jag har nog inte ens varit på steg 1, har aldrig riktigt haft en gral. Annars stämmer det bra att jag likviderar men det har jag gjort ett par gånger vid det här laget.
Hehe, så kan man också se det. Allt över en G-shock för 500kr är ju en gral då.Där ser man! Såg Mercury Rising med Bruce Willis för ett tag sedan, då hade jag klockan på insidan av armen och kände mig c00l
Jaha! Trodde Doxa:n var din graal Annars kanske man kan tolka graal som ett på tok för dyrt tidsvisningsinstrument vilket leder till 4an
Grattis! Har själv kollat på dem många gånger, men också haft svårt för färg, subdials och date/nodate. Ska bli intressant att höra vad du tycker om den!En sån här beställd. Någon annan som har en?
Var extremt svårt att välja färg och 2 eller 3 sub dials. Men nu finns ingen återvändo.
Svintaggad!
Hehe, så kan man också se det. Allt över en G-shock för 500kr är ju en gral då.
Jajamän, finnes här.Tackar! Jag har pmat. Testar gärna och om nån sitter på 1.78r så är jag på där med!
Jajamän, finnes här.
Skicka pm så skickar jag free of charge!
Yes!En sån här beställd. Någon annan som har en?
Var extremt svårt att välja färg och 2 eller 3 sub dials. Men nu finns ingen återvändo.
Svintaggad!
Valde 2 subdials för då slipper man sekundvisaren. Dels känns den ju mer mekanisk då eftersom kronografen "sveper" och tyckte det skulle vara harmoniskt med en tvåhandare med möjlighet till att mäta tid trots det.Grattis! Har själv kollat på dem många gånger, men också haft svårt för färg, subdials och date/nodate. Ska bli intressant att höra vad du tycker om den!
Lyckas inte läsa ut det.Med tip på 1,1?
Så vacker!! Gillar som sagt svarta starkt också.Yes!
Har en ”evil panda” no-date compax! Diggar DH som fasen och tycker att man får bra mycket klocka för pengen! Sen skadar det ju inte att modellernas förlagor ofta inte går att få tag på för rimliga pengar eller ibland i rimligt skick. Så DH är ett sätt att få en känsla för vintage-ur utan mycket av det hassle som vintage-ur för med sig!
Datum på den där vore ju som att sätta ketchup på vaniljglassYes!
Har en ”evil panda” no-date compax! Diggar DH som fasen och tycker att man får bra mycket klocka för pengen! Sen skadar det ju inte att modellernas förlagor ofta inte går att få tag på för rimliga pengar eller ibland i rimligt skick. Så DH är ett sätt att få en känsla för vintage-ur utan mycket av det hassle som vintage-ur för med sig!
Datum på klockor hatar jag
Jag valde också utan datum när jag beställde min DH 1937, men på just dessa – och när det inte är i vägen – skulle jag kunna tänka mig det. På den med två subdials blir datumet kl 6 och med tre subdials hamnar det kl 4.Datum på den där vore ju som att sätta ketchup på vaniljglass
Lyckas inte läsa ut det.
De är från CousinsUK.
https://www.cousinsuk.com/product/box-sets5?code=L19437