• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Krossssspostar här från passarounden, tyckte det blev en sån där inspobild som på grammen. Klockan briljerar i vanlig ordning!
tmp-cam-7509749460459716971.jpg

Rekommenderas :) både klockan och säljare @HSK
20200805_132517.jpg

Snygga bilder!

Är det någon som är sugen på en sprojlans ny Maranez Samui? :angel: Hämtade ut den igår och har bara plastat av den men kände ganska omgående att cushion case inte riktigt är min grej. PMa vid intresse eller invänta annons på k&s. ;)

1549442450.jpg

Kuddboett är ju underbart ju :bookworm:
Hade lätt kunnat tänkt mig den om jag inte haft Swordfish på g ( :rolleyes: ) för lär köpa en orange eller gul Maranez senare, ser ju riktigt bra ut!

Får kanske bli en beställning från RS. Blir dock dyrare med rabatten :hilarious: fri frakt från 295kr annars 49kr. Det skulle innebära att bandet landar på 315kr ink frakt med rabatt då ord.pris på bandet är 295kr :bag: Samma band direkt från Watchgecko landar på drygt 180kr med frakt/rabattkod. Man vill dock supporta lokala handlarna i dessa tider så får ta en funderare.
RS finns ju här på forumet och jag tror det blir bättre deal om man swishar jämfört med hemsidan. Men det kanske du redan tagit med i beräkningen? Kolla med de annars vad de kan göra. :)

RS finns ju här på forumet och jag tror det blir bättre deal om man swishar jämfört med hemsidan. Men det kanske du redan tagit med i beräkningen? Kolla med de annars vad de kan göra. :)
Absolut, ska kolla med Mathias på RS. Han är bra att ha att göra med. Läste bara det som står i K&S inlägget och tyckte det var lite komiskt :)

Jag har alltid kört höger, då är det lättare att se vad klockan är när man lirar gitarr :)

Där ser man! Såg Mercury Rising med Bruce Willis för ett tag sedan, då hade jag klockan på insidan av armen och kände mig c00l :cool:

Fast jag har nog inte ens varit på steg 1, har aldrig riktigt haft en gral. :confused: Annars stämmer det bra att jag likviderar men det har jag gjort ett par gånger vid det här laget. :D

Jaha! Trodde Doxa:n var din graal :) Annars kanske man kan tolka graal som ett på tok för dyrt tidsvisningsinstrument vilket leder till 4an :p

Där ser man! Såg Mercury Rising med Bruce Willis för ett tag sedan, då hade jag klockan på insidan av armen och kände mig c00l :cool:

Jaha! Trodde Doxa:n var din graal :) Annars kanske man kan tolka graal som ett på tok för dyrt tidsvisningsinstrument vilket leder till 4an :p
Hehe, så kan man också se det. Allt över en G-shock för 500kr är ju en gral då. ;)

En sån här beställd. Någon annan som har en?

Var extremt svårt att välja färg och 2 eller 3 sub dials. Men nu finns ingen återvändo.

Svintaggad!
Dan_Henry_1964_Gran_Turismo_Panda_Bicompax_No_Date_1000x.png
Yes!
Har en ”evil panda” no-date compax! Diggar DH som fasen och tycker att man får bra mycket klocka för pengen! Sen skadar det ju inte att modellernas förlagor ofta inte går att få tag på för rimliga pengar eller ibland i rimligt skick. Så DH är ett sätt att få en känsla för vintage-ur utan mycket av det hassle som vintage-ur för med sig! :)

DH2.jpg

DH1.jpg

Grattis! Har själv kollat på dem många gånger, men också haft svårt för färg, subdials och date/nodate. Ska bli intressant att höra vad du tycker om den! :)
Valde 2 subdials för då slipper man sekundvisaren. Dels känns den ju mer mekanisk då eftersom kronografen "sveper" och tyckte det skulle vara harmoniskt med en tvåhandare med möjlighet till att mäta tid trots det.

Datum på klockor hatar jag haha, trots att nästan alla mina klockor har det. Passar mest dykare imo. och jag byter ofta klocka. På just denna modell blir den ju också väldigt symmetrisk utan.

Färgen var svårast. Tycker alla utom den grå ser riktigt bra ut. Men valde till slut bort svart för om jag gillar denna kanske det blir en 1962 också och där gillar jag den svarta mest. Så stod till slut mellan vit panda och silver panda och trots att silvriga är beställd är jag fortfarande osäker.

Kommer med synpunkter när den kommit :)

Yes!
Har en ”evil panda” no-date compax! Diggar DH som fasen och tycker att man får bra mycket klocka för pengen! Sen skadar det ju inte att modellernas förlagor ofta inte går att få tag på för rimliga pengar eller ibland i rimligt skick. Så DH är ett sätt att få en känsla för vintage-ur utan mycket av det hassle som vintage-ur för med sig! :)

DH2.jpg

DH1.jpg
Så vacker!! Gillar som sagt svarta starkt också.

Ja min enda vintage jag äger har pajat. Så en modern quartz med vintage feeling blir perfekt. Vänt lite ang. quartz. Ville bara ha mekaniskt förut men nu bryr jag mig inte lika mycket längre så länge det är ett bra verk. Trots att jag har lite större handleder föredrar jag under 40mm (min vintage är 33mm) som partner till min Turtle.

Yes!

DH2.jpg

DH1.jpg
Datum på den där vore ju som att sätta ketchup på vaniljglass :nailbiting:

Datum på klockor hatar jag

Datum på den där vore ju som att sätta ketchup på vaniljglass :nailbiting:
Jag valde också utan datum när jag beställde min DH 1937, men på just dessa – och när det inte är i vägen – skulle jag kunna tänka mig det. På den med två subdials blir datumet kl 6 och med tre subdials hamnar det kl 4.

Anledningen till det är enkel: urverket har datum och då kan man lika gärna ha datumfönster. Man får annars ett ”ghost date” steg på kronan.

Kalla mig gammaldags, men är det inget datum på tavlan vill jag gärna att urverket också saknar det.

Pics for likes:
45B9F3DC-2939-4259-AD5F-CA2B61432F56.jpeg
56E8C9A6-5D55-4082-93A5-B2A691307DF7.jpeg

Tillbaka
Topp