• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Håller med, att posta en klocka känns nästa out of context :)
OT
IMG_20200816_091123.jpg
 
Det här borde hålla dig sysselsatt ett tag, @Acos


Blow Out (1981)

Silent Running (1972)

The Long Goodbye (1973)

Bring Me the Head of Alfredo Garcia (1974)

The Long Good Friday (1980)

Pulp (1972)

Deep Red (1975)

Phenomena (1985)

The Wicker Man (1973)

A Bay of Blood (1971)

Oleanna (1994)

Blue Collar (1978)

See No Evil (1971)

The Deadly Affair (1966)

The Last Detail (1973)

A Touch of Evil (1958)

They Live (1988)

Repo Man (1984)

Lady Snowblood 1 & 2 (1973 och 1974)

I Am Sartana, Your Angel of Death (1969)

Cash on Demand (1961)
Tusen tack!
A4D86E98-5C97-4C83-B6F8-DCA4D6B08C26.jpeg
 
@Tärnan @Baramats
Har märkt att det bästa sättet att få tillbaka tråden på "rätt" spår är att posta bilder på klockor för att skifta fokus.;)
7982g-cdetail.jpg

Gärna något udda som väcker folks intresse.
Var lite kryptisk. Lägg bara ut en bild och inget mer. Tvinga oss att ställa frågor så slutar vi prata gurka och gula jackor.:p

Håller med, låååååång bak i tråden finns en överenskommelse att alltid ha med en relevant klockbild. Det jag syftade på var bara att jag nästan kände att jag störde Filmtävlingen med en klockbild.
Obs, jag gillar trådstämningen och det är därför jag hänger här. Men ibland spårar den och då får man jobba extra med intressanta klockbilder och nyheter mm.
EF109702-6D20-4103-95B2-6DC6FDAC9974.jpeg


Edit: det som kan bli negativt är att om respons på inlägg saknas helt då 90 % av inläggen handlar om film, bilar mm så riskerar man mindre intressanta inlägg om mikros/affordables. Lite som att vara den duktiga i en skolklass som ballat ut helt.
 
Senast ändrad:
Vad håller ni på med? Har tidigare tyckt det var kul att ha koll på micromärken i denna tråd . Läste igenom de senaste 5 sidorna o kan konstatera att det mer handlar om favoritfilmer o gurka? Starta annan tråd tack, tänk på hygienen..

Tycker också att det fredag - lördagkväll blir för mkt off topic. Ofta 90% av flera sidor. Det har ju dock tagits upp förut. Mitt förslag är fortfarande att i lifestyle skapa en exakt likadan tråd fast för allt prat runt klockor. Tror det skulle funka.

Finns väll annars en risk moderatorer flyttar eller tar bort delar av tråden pga den går för mkt utanför den del (diskussion) vi är i.
 
Tycker denna tråden är helt underbar. Allt som tas upp dras oftast långt. Filmer bilar mm men ändå allt som oftast klockor:)
Skriver inte speciellt mycket men läser mellan varven det mesta. Inte sällan leder det till skratt:) vill inte ändra för mycket för risken att tappa. Även om byteslördags klockorna hinner försvinna långt ner i tråden innan man kommer på att man villhöver dem:)(kanske lika bra) ;)
Lilla flickan å jag smet in från solen en runda.
Vad jag är förtjust i detta ur. Ska nog börja kolla lite mer vintage:)
15975661630378734796605857807340.jpg

Trevlig söndag på er!
 
Var såklart för seg, så hann inte med den... Varifårn kan man köpa nya enklast?
Jag skulle vilja rekommendera antingen https://www.poljot24.de/7000.html eller https://watchunique.com/product-category/root-catalog/seagull-1963-original/?v=f003c44deab6

Har köpt från båda och gillar personligen Poljot24 mer, Herr Julian Kampmann är en hedersknyffel! Och så får du en jättefin grön låda med röd stjärna istället för plåtburken från WatchUnique.
 
Tycker också att det fredag - lördagkväll blir för mkt off topic. Ofta 90% av flera sidor. Det har ju dock tagits upp förut. Mitt förslag är fortfarande att i lifestyle skapa en exakt likadan tråd fast för allt prat runt klockor. Tror det skulle funka.

Finns väll annars en risk moderatorer flyttar eller tar bort delar av tråden pga den går för mkt utanför den del (diskussion) vi är i.
Undrar om ex omega sidorna skulle uppskatta om rolexanhängarna började tokposta sitt stuff där? Respekt för dem som vill hålla tråden ren. Självklart går det utanför ibland men att bara bonanzaposta filmlistor i parti o minut ger ingen respekt för dem som vill läsa om micromärken. Men jag ska inte posta mer om detta. Blir bara en surgubbe som letar fel.
 
Tycker också att det fredag - lördagkväll blir för mkt off topic. Ofta 90% av flera sidor. Det har ju dock tagits upp förut. Mitt förslag är fortfarande att i lifestyle skapa en exakt likadan tråd fast för allt prat runt klockor. Tror det skulle funka.

Finns väll annars en risk moderatorer flyttar eller tar bort delar av tråden pga den går för mkt utanför den del (diskussion) vi är i.
Finns väl ingen risk för det, när såg du en moderator här senast?
Vi sköter det ju oftast bra själva men det är klart man kan och ska ha olika åsikter om hur tråden ska se ut osv.
Det är väl bara att starta en sådan tråd om du tror på det, eller tänkte du någon annan skulle göra det?

Tycker själv inte det spelar så stor roll med OT en fre/lörkväll, lite av den magiska ingrediensen i denna unika tråd imo :)
Som vanligt återgår allt till normalläge innan gryningen kommer.
 
Undrar om ex omega sidorna skulle uppskatta om rolexanhängarna började tokposta sitt stuff där? Respekt för dem som vill hålla tråden ren. Självklart går det utanför ibland men att bara bonanzaposta filmlistor i parti o minut ger ingen respekt för dem som vill läsa om micromärken. Men jag ska inte posta mer om detta. Blir bara en surgubbe som letar fel.
Men det här är inte Omega eller Rolex sidorna.
Välkommen att bidra istället för att gnälla, tror inte ens jag sett dig här innan så din kritik blir aningens skev, med all respekt.
 
Senast ändrad:
Jag skulle vilja rekommendera antingen https://www.poljot24.de/7000.html eller https://watchunique.com/product-category/root-catalog/seagull-1963-original/?v=f003c44deab6

Har köpt från båda och gillar personligen Poljot24 mer, Herr Julian Kampmann är en hedersknyffel! Och så får du en jättefin grön låda med röd stjärna istället för plåtburken från WatchUnique.
Tack för svaret! Då vet jag vart jag kan hålla lite span och ev. beställa från:)
Verkar vara en riktigt trevlig klocka för den lilla pengen
 
Håller med, låååååång bak i tråden finns en överenskommelse att alltid ha med en relevant klockbild. Det jag syftade på var bara att jag nästan kände att jag störde Filmtävlingen med en klockbild.
Obs, jag gillar trådstämningen och det är därför jag hänger här. Men ibland spårar den och då får man jobba extra med intressanta klockbilder och nyheter mm.

Edit: det som kan bli negativt är att om respons på inlägg saknas helt då 90 % av inläggen handlar om film, bilar mm så riskerar man mindre intressanta inlägg om mikros/affordables. Lite som att vara den duktiga i en skolklass som ballat ut helt.
@Jockinho @Tärnan och alla andra det må beröra.

Jag tar på mig skulden till en hel del off topic. Men jag tar gladeligen på mig det. Att jag spontant dragit igång en ”Gissa filmen”-tävling beror på att jag har en hel hög med armband i 20mm men ingen klocka som tar det, istället för att sälja och nöta tycker jag att det är roligare att ha dem som priser. Med undantag för en bild under tävlingen igår var en klocka med.

Visst kan allt detta flyttas. Det är nog inte så svårt. Men jag tror att tråden delvis kommer att självdö lite då, eller så är det bara min hjärna som funkar så, att det är svårt att hålla topic hela tiden.

Vissa inlägg kunde istället gjorts som PM, exempelvis min lista över filmer till @Acos; men när jag hade gjort listan kände jag: ”Fan asså vilken utomordentlig smak jag har när det kommer till skräpkultur, fler borde få ta del av det här ... låt lovorden hagla.” Ni vet megalomania 101.

Ära vare gud i höjden, denna köpte jag för en spottstyver.
B0521ED3-819C-41F0-A7C3-9DC703283F02.jpeg
 
Tillbaka
Topp