• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Årets första chiliskörd :dead:
IMG_20200905_093806.jpg
Nu vart man inte mindre sugen på skörd, men gått segt på sistone då dom får vara inne då kylan verkligen har kommit här i norr..
 
Är det möjligt att bygga sin egen klocka? Alltså beställa mod-delar och sätta ihop till en klocka. Eller behövs specialverktyg?
 
Tror du det? Om jag beställer endast skx-delar så vet jag ju att det passar iallafall...
Tänkte det skulle vara en kul sak, men kanske jättesvårt?
Sant, om du bara köper delar som passar en modell så ska det nog gå. Men det blir väl smidigast att köpa en SKX + önskade moddelar? Dock vet jag att man kan lämna in även SKX för avancerade moddar.
 
Sant, om du bara köper delar som passar en modell så ska det nog gå. Men det blir väl smidigast att köpa en SKX + önskade moddelar? Dock vet jag att man kan lämna in även SKX för avancerade moddar.

Ja, kanske är lättare så! Tex en Heimdallr att prova med.

Vilka verktyg behövs? Har inte stenkoll på klockans uppbyggnad:bag:
 
Tillbaka
Topp