• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20200904_180535.jpg

Vad skulle livet vara utan dom där stunderna då man är klar med allt för dagen och bara kan slänga sig i soffan.
Viktigt med rätt dykare då! Kör 009 själv i soffan;)
 
Grattis! Intryck? Är väldigt nära på att köpa en sån (fast svart utan datum)

Precis den kombon har jag varit inne på. Har den i varukorgen i en Chrome-flik. ;)

Berätta gärna mer, som @Kessler redan befallt dig. :)

Gillar den riktigt mycket, har suktat efter Universal Geneve "Nina Rindt" ett bra tag och denna prickar nära estetiskt :) 39mm är en bra storlek, sen så var jag egentligen ute efter datumvisning, men blev ju bra.
Önskar dock att det fanns BOR-länk till 1962an pricis som 1964an.
 
Om jag får tillåtas vara lite elitistisk en stund: Vad jag stör mig på mikromärken som inte skriver ut vad det är för urverk. Gäller kanske främst segmentet lite över mikro, eller som har ambitioner däröver. Många mikromärken skapas av entusiaster och då får man ju såklart all information. :)

Men de som skriver ”MOVEMENT Japan Automatic 3 Hands with Date”. Berätta mer! Och detta är på fliken ”Specifications”. Är förmodligen Mioyta eller en Seiko-avart (NH/SH) men ändå. Jag vill veta allt. ;)
Jag håller med dig här! Halv OT, men det gäller ju även många "fina" märken också, t.ex. när IWC, Breitling eller Sinn som trycker sin logga på ett Valjoux 7750 och kallar det Inhouse.
 
Om jag får tillåtas vara lite elitistisk en stund: Vad jag stör mig på mikromärken som inte skriver ut vad det är för urverk. Gäller kanske främst segmentet lite över mikro, eller som har ambitioner däröver. Många mikromärken skapas av entusiaster och då får man ju såklart all information. :)

Men de som skriver ”MOVEMENT Japan Automatic 3 Hands with Date”. Berätta mer! Och detta är på fliken ”Specifications”. Är förmodligen Mioyta eller en Seiko-avart (NH/SH) men ändå. Jag vill veta allt. ;)

Jag håller med dig här! Halv OT, men det gäller ju även många "fina" märken också, t.ex. när IWC, Breitling eller Sinn som trycker sin logga på ett Valjoux 7750 och kallar det Inhouse.

Jag fick lära mig för ett tag sen i kvarts-tråden att Casios populära MDV106 a.k.a. Merlin som dom själva specar som "Casio 2784 Module" i själva verket (höhö) är ett Miyota 2115. o_O Så det kan ju vara väldigt svårt att avgöra vad som menas trots att dom skriver ut det. :confused:
 
Jag håller med dig här! Halv OT, men det gäller ju även många "fina" märken också, t.ex. när IWC, Breitling eller Sinn som trycker sin logga på ett Valjoux 7750 och kallar det Inhouse.
Känner att jag får försvara ett av mina favoritmärken här: Sinn. :) De är i alla fall tydliga med vad det är i klockorna även om de graverar rotorn osv. Det står alltid om det är Selitta eller ETA/Valjoux i specifikationerna.
 
Tillbaka
Topp