• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har införskaffat denna trevliga klocka, tror att vi kommer komma bra överens! Tack för förtroendet @Lindellc alltid ett nöje att ses :)
21j5hqO.jpg
Den där är jäkligt lyckad. Men lång L2L har jag för mig? 51?

Hej Klocksnack! Ny medlem här..

Jag har ett oerhört sug efter en snygg dykarklocka, som helst får kosta sub 10K. Jag tycker det är flera micro-märken har snygga ur, men det är svårt att avgöra om bilderna motsvarar hur det kommer se ut på armen i verkligheten och tvekar därför på att trycka på knappen. Undrar därför om det är någon som vet om det finns någon handlare/privatperson i Stockholmsområdet som skulle tänka sig visa klockorna IRL (kanske i utbyte mot en cappuccino)?

Jag har just nu span på Baltic Aquascaphe (företrädesvis blue gilt), Unimatic U3-A, samt Meraud Bonaire, men även annat liknande kan vara av intresse.

Tack på förhand!

/Magnus

Jag har ett oerhört sug efter en snygg dykarklocka, som helst får kosta sub 10K. Jag tycker det är flera micro-märken har snygga ur, men det är svårt att avgöra om bilderna motsvarar hur det kommer se ut på armen i verkligheten och tvekar därför på att trycka på knappen. Undrar därför om det är någon som vet om det finns någon handlare/privatperson i Stockholmsområdet som skulle tänka sig visa klockorna IRL (kanske i utbyte mot en cappuccino)?

Jag har just nu span på Baltic Aquascaphe (företrädesvis blue gilt), Unimatic U3-A, samt Meraud Bonaire, men även annat liknande kan vara av intresse.

Tack på förhand!

/Magnus
Hej och välkommen!

Finns en uppsjö mycket trevliga dykare i den prisklassen. Har du kollat på Squale? På Zackrissonsur har du medlemsrabatt som gör att de hamnar runt 7-8 k beroende på modell. Ett tips är att kolla igenom tråden lite bakåt, det finns många bilder från paketöppningar och diverse handledsskott som visar klockorna mycket bättre än på deras egna sida, i alla fall i mer naturligt ljus och på ett mer verklighetstroget sätt. ;) En del webbutiker, speciellt för mikroklockor, har bara datorrenderade bilder på hemsidan.

Tack på förhand!

/Magnus
Är själv väldigt sugen på en Unimatic. Kan dock inte bestämma mig för vilken modell! :D

Tack på förhand!

/Magnus
Välkommen till nätets skönaste hörna! Det finns tyvärr inga butiker som har de klockorna inne, men både Baltic och Meraud finns hos medlemmar i tråden så det handlar mest om att få fatt på dem och fjäska efter bilder och dylikt :)

krispig som fasen vart hitta du den?
Rdunae retangula heter den. Knepigt namn. Wr watches gör den. Hittade en review där seiko gurun Spencer Klein lovordade den vanliga svarta varianten. Såg sedan en reddit post där någon reviewade denna sandblastade och jag föll direkt. Är väldigt nöjd över kvaliten faktiskt. Den enda negativa är 19 mm luggar men det går att klämma dit 20 mm band.

Tillbaka
Topp