• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Fasen vad braaaa den är!
4E13C98A-C147-4119-8B6A-97A053671A9A.jpeg

Uff, riktigt smutsig klocka. I like! 🥰
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Traderas auktionsformat är ju helt ruttet. Kommer det in ett bud sista minuten så tycker jag att sluttiden ska flyttas fram 30 sekunder o likaså om det kommer ytterligare bud.
Det blir rättvisast för alla inblandade parter. Säljaren får bäst betalt, den mest intresserade köparen får köpa.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor

Den här ser rolig ut, och billig med :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Traderas auktionsformat är ju helt ruttet. Kommer det in ett bud sista minuten så tycker jag att sluttiden ska flyttas fram 30 sekunder o likaså om det kommer ytterligare bud.
Det blir rättvisast för alla inblandade parter. Säljaren får bäst betalt, den mest intresserade köparen får köpa.
Nja låter ju superkrångligt, jag kunde ju lagt ett högre bud jag ändå kunde tänkt mig lagt kontra mjukisbuda för att komma billigt undan. Bara dumt av mig 🙃
 
  • Like
Reactions: HSK

Jockinho

Patek
2-Faktor

Den här ser rolig ut, och billig med :)
håller med! :)
(tvek om den skulle användas)
 
Vad är dina första intryck av Ocean Rover
@Björn Boett ?
Har haft den idag! Har inte funnit nåt jag ogillar direkt. Vintagelumen är mumma, svärdvisare (👌), applicerade index, oklanderlig byggkvalitet, mikroförlängningen i spännet är grym då man kan förlänga utan att det syns som tex på certinas senaste, dessutom är justeringslängen lång, säkert upp mot 20mm.
69A5BD9C-FB07-4A89-BF15-D1AC9C1AFAE4.jpeg
D0EC0F42-C3C6-4667-9E6B-1F0C39D6E089.jpeg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Traderas auktionsformat är ju helt ruttet. Kommer det in ett bud sista minuten så tycker jag att sluttiden ska flyttas fram 30 sekunder o likaså om det kommer ytterligare bud.
Det blir rättvisast för alla inblandade parter. Säljaren får bäst betalt, den mest intresserade köparen får köpa.

Vore smidigare om auktionen förlängdes med cirka femish minuter efter att ett nytt bud har kommit in. Funkar så på Yahoo Japan! iaf. Lite tråkigt för köparna då folk tenderar att höja sina budbudgetar under spelets gång men bättre för säljaren.
 

Urtyp

Audemars
Vore smidigare om auktionen förlängdes med cirka femish minuter efter att ett nytt bud har kommit in. Funkar så på Yahoo Japan! iaf. Lite tråkigt för köparna då folk tenderar att höja sina budbudgetar under spelets gång men bättre för säljaren.
Näää, gu va jobbigt. Då måste jag ju programmera om mitt lägg-mitt-bud-i-sista-sekunden skript. *evil grin*
 

Mannebrother

Breitling
Välkommen till nätets skönaste hörna! Det finns tyvärr inga butiker som har de klockorna inne, men både Baltic och Meraud finns hos medlemmar i tråden så det handlar mest om att få fatt på dem och fjäska efter bilder och dylikt :)
Tack!

Ja, jag har fått några napp faktiskt. Tycker det är svårt att avgöra om en klocka har det jag söker endast på bilder. Tycker tom att det är svårt att tänka bort armbandet som klockan sitter i och se framför sig hur ett annat armband skulle se ut även när man ser klockan IRL. Men det kanske är en skill man utvecklar med lite tid? :)
 
Topp