• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Denna kom upp i fb flödet :) Något som hört talas om detta märket? Alexander Venacci? Gillade verkligen looken. Annorlunda design på länken som anspelar på logon. Dock dator-renderade bilder så svårt att veta finish.
7054d0d7-alexander-venacci-three-quarter-view-stainless-steel-blue-sunburst-dial_10p00p0000000...jpg

Case diameter: 40.4 mm
Height: 10.55 mm (10.95 mm w/ meteorite dial)
Lug-to-lug: 48.2 mm
Lug width: 20 mm
 

FOQ

Audemars
Det måste jag kolla 😃
Reagerade på tyngden med riktigt bra trodde den skulle vara väldigt lätt.

Shit ja! Mycket + på den klockan.

Blir lite trött på bandet bara. Kunde väl slängt på ett nice tropic istället för den? Bandet är snyggt och bekvämt osv, men passar ju inte riktigt stilen på klockan.
 

FOQ

Audemars
Denna kom upp i fb flödet :) Något som hört talas om detta märket? Alexander Venacci? Gillade verkligen looken. Annorlunda design på länken som anspelar på logon. Dock dator-renderade bilder så svårt att veta finish.
7054d0d7-alexander-venacci-three-quarter-view-stainless-steel-blue-sunburst-dial_10p00p0000000...jpg

Case diameter: 40.4 mm
Height: 10.55 mm (10.95 mm w/ meteorite dial)
Lug-to-lug: 48.2 mm
Lug width: 20 mm

Kul klocka, men namnet 😝😣
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vet inte varför jag delar detta här, men jag köpte idag för nostalgins skull några Pokémon-paket från senaste kollektionen. Öppnade dessa och fick ett mycket ovanligt kort som jag nu ser är värt mellan 4-10,000kr.
Ska nu försöka sälja det, blir det sålt kanske det blir ett klockköp, någon mikroklocka kanske ;)
 

Code

AKA Vincent B
Jag noterade nu att länken verkar lida av samma fel som Timefactor skickar med sina nya Smiths. Det går bara att använda två hål för mikrojusteringen, sen tar dom utanpåliggande nitarna i spännet. :(
Ne ser nu...hur dom löst det..dom har gjort mellanrum på sista "niten" på länken och mikrojusteringen så man kan dra den längre in..ser du på bilden?
20201014_055813.jpg
20201014_194143.jpg
 
Topp