• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God afton era rövare. Virkade långbrallor hör fredagen till enligt @Nilas , bäst att lyda order 🖖🏼
qGAPz0U.jpg
WTF du med virkade brallor vad hände där?

Trevlig men bandet känns så fel på den tycker jag, ska ju vara gummi isf så den får lite mer sportig känsla. Min helt personliga åsikt iof 🤓
Håller helt med. Är inte helt såld på visarna heller. Kanske går att få med någon av de andra tavlorna/visarna de har för de verken?
Är dock osäker när det kommer till storleken, står lite olika på de olika sidorna. 42mm och 44 mm samt L2L 50mm och 52mm. Hade den varit 42 och 50 så är det fullt bärbart, större blir svårare.. är dock liiite för dyr för att chansa. Hade den legat lägre som vissa av de andra modellerna de har så hade man kanske slagit till.

Intressant. Passar det kanske man ska prova en SM 300 igen.

är ju snyggt integrerat men kan ev bli detta med, passar nog ok med och 1/8 av priset typ. Men inte lika trevligt kanske :)

Sorry, jag blandade nog ihop dig med @Flysnapper tror jag.

Nej, det går inte att skicka bilder i PM utan man får ladda upp bilderna på en extern hemsida och sedan länka till dem. Precis som tidigare så sägs det vara av säkerhetsskäl så att KS inte kan hållas ansvariga för bilder som användarna laddar upp i sina privata diskussioner.

Hur är Näcken? Jag har alltid gillat hur den ser ut och såg att SW hade fått in ett gäng NTH i lager men tycker ändå att den känns dyr på något sätt i förhållande till vad man får (den ligger på närmare 8' idag).

SadoMaBrchism? :pompus:
Näcken är verkligen supertrevlig. Lite dyr som sagt och andrahandsvärdet är inte så bra. Ändå värt det tycker jag. Men hade jag spenderat de pengarna idag hade jag varit lockad av Halios Fairwind med. Det är nog en bättre klocka med finare urverk, mer egen design och mycket bättre länk. Fast jag hade nog valt Näcken ändå. Är svag för snöflingevisare med fyrkantiga index. Den är som en nättare variant av Pelagos.
PXL_20201030_215543169.jpg

Näcken är verkligen supertrevlig. Lite dyr som sagt och andrahandsvärdet är inte så bra. Ändå värt det tycker jag. Men hade jag spenderat de pengarna idag hade jag varit lockad av Halios Fairwind med. Det är nog en bättre klocka med finare urverk, mer egen design och mycket bättre länk. Fast jag hade nog valt Näcken ändå. Är svag för snöflingevisare med fyrkantiga index. Den är som en nättare variant av Pelagos.
PXL_20201030_215543169.jpg
Supertrevlig är bara förnamnet, som vanligt funderar jag ibland på varför man flippar iväg såna här godbitar ☹️
TVzIXPt.jpg

693E86D4-3839-4FE5-93FC-7931DD1142E1.jpeg

Byteslördag 1-2 Fortis Flieger mot en i 3-5k-klassen ungefär. Gärna dykare Squale 1521, Seiko (ej SKX), Yema, Baltic, Marathon eller liknande.

Den stora 40 mm och i bra servat skick, servad augusti 2019, bytesvärde 3.5k.
Den lilla ca 34 mm i fungerande skick men med servicebehov, 500:- för den.

Senast ändrad:
WUHU, byteslördag!:cigar:

Certina DS Action Chronograph på 43 mm, men som vi gått igenom tidigare så bärs dessa boetter mindre. Certifierat COSC quartz-urverk med 33 månader (!) garanti kvar. Självklart med Certinas fantastiska länk och spänne med dykarförlägning.

Saxat från Certina:
”Den maximala tillåtna avvikelsen vid 23 ° C är +/- 0,07 sekunder per dag; Vid 8 ° C och 38 ° C är toleranserna +/- 0,2 sekunder”

Fattar inte varför jag inte bara ger upp att försöka uppskatta länk på klockor :sorry:..
36FF5A1E-6BC4-497A-98DA-3AEB6F8595A5.jpeg

E8BC3524-F20A-4E22-A1A2-1E53ADAAFABA.jpeg

Fullset, ner på hangtag med prislapp. Bytesvärde på 4.000:-, öppen för förslag :)

Senast ändrad:
Byteslördag:
Ett helt nytt 20mm Barton Canvas i färgen "Smoke Grey.
Barton.jpg

SKX013. Inte mycket använd men sedvanliga bandbytesrepor. Finns Uncle Seiko Presidentlänk men band enligt överenskommelse 2,5K:ish +- beroende på equipm.
SKX013_3.jpg

SKX013.jpg

Kanske, möjligen, ev. också min Key West.
KeyWest_Compass.jpg

Behöver egentligen inte fler klockor men prova. Band/länkar/pengar däremot är alltid en bristvara. ;)
  • Coola naton typ Phoenix/CWC. 22mm Admirality grey stå högt upp på listan.
  • Länk till Seiko "nya" turtle, 6309 eller SKX. Helst variant av Strapcode/Uncle Seiko men original kan också vara intressant. Sliten helt ok.
  • "Flat vent" gummi. 20 och 22mm. Seiko/Uncle Seiko/Bonetto Cinturini (Zuludiver)
  • Originalgummin till Turtle eller Tuna.

/Pär

693E86D4-3839-4FE5-93FC-7931DD1142E1.jpeg

Byteslördag 1-2 Fortis Flieger mot en i 3-5k-klassen ungefär. Gärna dykare Squale 1521, Seiko (ej SKX), Yema, Baltic, Marathon eller liknande.

Den stora 40 mm och i bra servat skick, servad augusti 2019, bytesvärde 3.5k.
Den lilla ca 34 mm i fungerande skick men med servicebehov, 500:- för den.
Den på 34 skulle jag kunna tänka mig att köpa om den inte blir bortbytt :)

Tillbaka
Topp