Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller minutvisare? Är det inte en en- visare?Lätta klockor är inte dumt tycker jag och vem behöver datum och sekund![]()
Gillar det jag ser!!
Vet inget om tidsplan eller pris men känns lite intressant, fånigt namn dock.
https://zeitobjekt.com/seafarer30/
![]()
Edit: @kjesul kommer en GMT också![]()
Tack, såg det, anmälde faktiskt intresse.Vet inget om tidsplan eller pris men känns lite intressant, fånigt namn dock.
https://zeitobjekt.com/seafarer30/
![]()
Edit: @kjesul kommer en GMT också![]()
Oj. Inte sett det avsnittet men det känns ju inte okej...Brukar gilla hans kanal men blev besviken på senaste avsnittet när han moddade en Seiko 7002 med Seiko-märkta AM-delar. Inte okej att använda fejkade prylar.![]()
Nej, tycker att det är riktigt märkligt faktiskt.Oj. Inte sett det avsnittet men det känns ju inte okej...
Skönt att höra att jag inte var den enda som blev förvånad över moddenBrukar gilla hans kanal men blev besviken på senaste avsnittet när han moddade en Seiko 7002 med Seiko-märkta AM-delar. Inte okej att använda fejkade prylar.![]()
Kul, också anmält migTack, såg det, anmälde faktiskt intresse.Bra storlek, fina färger, lurigt namn.
Edit: såg en annan sak, de har kvar 60 markeringarna på bezeln, dvs det är fortfarande mest en dykare med en gmt innerst. Ovanligt men sjyst eller hur?
Zelos Mako finns i brons med både grön och blå urtavlaHar börjat leta efter en mekanisk micro dykare i bronze med grön eller blå tavla. Önskas i storlek 40-42 med minst 40 tim gångreserv. Tacksam för förslag och erfarenheter. Både nytt och begagnat är av intresse. Gärna under 10K.
FET.Den här tråden går så fort att jag slutade hänga med för ett halvår sen, så denna Unimatic har kanske redan varit på tapeten.
Men när en tillverkare slänger fram en dykarkronograf på bordet blir jag alltid lite knäsvag. Här satt linjerna fint. Mechaquartz OK för mig om det sitter i en beater
![]()
Just One More Watch är en väldigt bra kanal och är inriktad på just prisvärda klockor.Vet inte om det här är rätt tråd att fråga om det men jag gör ett försök. Som en tvättäkta nörd så har jag under åren snöat in mig på en rad olika ämnen såsom teknik, vandring, produktivitet, etc. och över tid har jag hittat en rad olika källor för att att hålla detta intresse vid liv (diverse bloggar, nyhetssajter, youtubekanaler, tidningar osv.). Men det här med klockor (och klockarmband) har jag inte snöat ner mig i på riktigt förrän det sista året.
Så har ni några tips på sajter, youtubekanaler, tidningar och liknande som jag inte får missa om jag gillar micro brands, prisvärda ur (söder om 10 000 slantar iaf men helst under 5 000)? Känner ju till Hodinkee och det är kul att kolla där också såklart för att få se vilka otroliga klockor som man kan göra med hantverksskicklighet och pengar, men prisnivån på uren som man tittar på där ligger lite norr om vad jag är sugen på att lägga på en klocka.
Take time och watch report är bra!Vet inte om det här är rätt tråd att fråga om det men jag gör ett försök. Som en tvättäkta nörd så har jag under åren snöat in mig på en rad olika ämnen såsom teknik, vandring, produktivitet, etc. och över tid har jag hittat en rad olika källor för att att hålla detta intresse vid liv (diverse bloggar, nyhetssajter, youtubekanaler, tidningar osv.). Men det här med klockor (och klockarmband) har jag inte snöat ner mig i på riktigt förrän det sista året.
Så har ni några tips på sajter, youtubekanaler, tidningar och liknande som jag inte får missa om jag gillar micro brands, prisvärda ur (söder om 10 000 slantar iaf men helst under 5 000)? Känner ju till Hodinkee och det är kul att kolla där också såklart för att få se vilka otroliga klockor som man kan göra med hantverksskicklighet och pengar, men prisnivån på uren som man tittar på där ligger lite norr om vad jag är sugen på att lägga på en klocka.
Håller med, svårt att hålla uppe intresset när nästan varje artikel handlar om pryttlar norr om 150 kilobalubas. Bloggen "Worn and Wound" tycker jag blandar upp given lite bättre än många andra.Vet inte om det här är rätt tråd att fråga om det men jag gör ett försök. Som en tvättäkta nörd så har jag under åren snöat in mig på en rad olika ämnen såsom teknik, vandring, produktivitet, etc. och över tid har jag hittat en rad olika källor för att att hålla detta intresse vid liv (diverse bloggar, nyhetssajter, youtubekanaler, tidningar osv.). Men det här med klockor (och klockarmband) har jag inte snöat ner mig i på riktigt förrän det sista året.
Så sjukt snygg!Var ett tag sen den här fick handledstid
![]()
Var väl typ så jag tänkte i mitt val. Sedan som nybliven far är det väl min uppgift att skaffa saker som Sonen swdan kommer skämmas överPastel är väl "Seaforth-färgen". Riktigt ball, men jag är inte man nog att bära upp den![]()
Zelos zundayKöttfärslimpa med Mako![]()
![]()
Har denna men med brun tavla och brunt insert. Nöjd hittills. https://zackrissonsur.se/produkt/elysee-bronze-automatic-98013/Har börjat leta efter en mekanisk micro dykare i bronze med grön eller blå tavla. Önskas i storlek 40-42 med minst 40 tim gångreserv. Tacksam för förslag och erfarenheter. Både nytt och begagnat är av intresse. Gärna under 10K.
Set riktigt sjysst ut och butik i hemstaden medHar denna men med brun tavla och brunt insert. Nöjd hittills. https://zackrissonsur.se/produkt/elysee-bronze-automatic-98013/![]()