• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Min senaste blev ingen mikro.
Istället blev det en affordable:
20190125_192812.jpg

20190127_103127.jpg

20190126_215611.jpg

Hamilton khaki field 40mm.
Snöat in lite på just field watches och kanske något schysst pilotur.

Någon som har tips på andra kul piloter/field watches i mikro/affordable kategorierna? :)

Jag har precis precis blåst en stor del av årets klockbudget så jag får nog avvakta liiite med nästa inköp.
Måste nog sälja nåt först... :sorry:
Men lägg gärna en heads up i tråden om/när du lägger ut den. Tack! :)
Jag kommer förmodligen inte lägga ut annons men ångrar jag mig kommer det en heads up.
Om köpsuget dyker upp och budgeten tillåter - den är ju väldigt billig :)

Snygg! Väldigt inspirerad av Rolex Explorer.
Det var ändå snällt sagt, jag skulle säga att förutom kronan, minut- och timvisare så är det en skamlös kopia. :rolleyes: Med det sagt så är den ju riktigt snygg och väldigt fint med brons också! :)

Edit: Intressant att de verkar ha tagit designen från Exp1 36mm men gjort den 40.5mm.

Vad tror folket om den nya från Borealis?
Screenshot_20190129-235857_Instagram.jpg

Det var ändå snällt sagt, jag skulle säga att förutom kronan, minut- och timvisare så är det en skamlös kopia. :rolleyes: Med det sagt så är den ju riktigt snygg och väldigt fint med brons också! :)

Edit: Intressant att de verkar ha tagit designen från Exp1 36mm men gjort den 40.5mm.
Mina främsta invändningar mot explorer är visarna, storleken och priset, så den här kunde varit intressant. Synd att den var på tok för stor bara.

Tillbaka
Topp