• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

The painter

Cartier
2-Faktor
Nu är vi igång, dottern ville ha en bild på sin stenhårda Bamse-klocka ihop med mig😍
C44ED6EC-4FC1-4AAF-888A-518E0F595A7C.jpeg
Hälsa dottern att hon har fin klocka som sitter perfekt på hennes handled.( du har och fin klocka😉).
 

Brolle89

Omega
Microkamrater!

Jag har 15 cm handled (ja, ni kan tänka er hur lätt det är att hitta klockor :banghead:) Detta innebär att lug till lug-måttet är avgörande för att inte klockan ska ligga som ett tak över handleden med bandet snett inåt-nedåt.

Jag undrar därför i all ödmjukhet om någon av er har bra tips på dykare eller stålsportisar med lug till lug-mått på 46 mm eller mindre? :angel:
San Martin 6200 retro diver?
Sjukt bekväm klocka på 38mm och 46mm LTL ✌️
 

Bilagor

  • PSX_20210204_120520.jpg
    PSX_20210204_120520.jpg
    567.1 KB · Visningar: 21

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Microkamrater!

Jag har 15 cm handled (ja, ni kan tänka er hur lätt det är att hitta klockor :banghead:) Detta innebär att lug till lug-måttet är avgörande för att inte klockan ska ligga som ett tak över handleden med bandet snett inåt-nedåt.

Jag undrar därför i all ödmjukhet om någon av er har bra tips på dykare eller stålsportisar med lug till lug-mått på 46 mm eller mindre? :angel:
Och kolla in den där Deficiano som är på g!
 

ZoomZoom

Omega
Ja den är bra fin men kan jag få tillbaka pengarna kan den byta ägare. 3500 i runda slängar slutade kalaset på.

Får alltid den frågan på blocket "vad kostade klockan ny?"

Själv jämför jag med prisnivån på K&s och lägger mig strax under.
Ja det är väl för att det är den mest relevanta frågan för vilket pris som är rimligt för en begagnad? :rolleyes:
Du får givetvis sätta vilket pris du vill, men att "få tillbaka pengarna" dvs nypris för en beggad klocka är inget jag skulle göra. Men lycka till.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Ja det är väl för att det är den mest relevanta frågan för vilket pris som är rimligt för en begagnad? :rolleyes:
Du får givetvis sätta vilket pris du vill, men att "få tillbaka pengarna" dvs nypris för en beggad klocka är inget jag skulle göra. Men lycka till.

Jag tycker att det relevanta när man sätter pris är marknadsvärdet... inte vad man själv gav.

Pratar vi sen nypris kan vi ju säga att det är ca. 10kkr för den där glycinen...
 

ZoomZoom

Omega
Jag tycker att det relevanta när man sätter pris är marknadsvärdet... inte vad man själv gav.

Pratar vi sen nypris kan vi ju säga att det är ca. 10kkr för den där glycinen...

Ja om det är någon slags speciell klocka så är det klart att värdet t om kan gå upp. :)

Vad menar du med "Pratar vi sen nypris kan vi ju säga att det är ca. 10kkr för den där glycinen"?
Jag har en likadan, jag betalade några kronor över 3000 med frakt och moms för min. Just nu säljer samma sida den för 2800 kr ca plus moms.
 
  • Like
Reactions: Jox

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag blev nyfiken nu när jag fick hem min Ivy watch på 39mm hur många av er som gillar så små klockor? Jag har insett att 42 är nog det minsta jag vill bära.

En bild till för sakens skull.
6E729C7C-EA19-4923-9447-3CB1AF9FEF6F.jpeg
För mig är nog andra aspekter viktigare än boettens diameter, samt att det beror på typ av klocka. L2L tycker jag avgör mer hur klockan upplevs än diametern. En klocka utan vridning upplevs som större också tycker jag.
Kan absolut ha en 42mm dykare utan att det ser ut som ett dasslock, men en klocka med smal glasring skulle jag inte vilja gå över 39mm. Då blir tavlan "för stor" i min värld. Kort sagt så spelar diametern inte superstor roll. Allt handlar (för mig) om hur klockan sitter :) Har drygt 18cm handled som referens.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Ja om det är någon slags speciell klocka så är det klart att värdet t om kan gå upp. :)

Vad menar du med "Pratar vi sen nypris kan vi ju säga att det är ca. 10kkr för den där glycinen"?
Jag har en likadan, jag betalade några kronor över 3000 med frakt och moms för min. Just nu säljer samma sida den för 2800 kr ca plus moms.

Ok... 10 var ju tydligen fel.
6,5:

3 tkr är ju på rea från USA...

Men visst, om jag skulle vara intresserad, vilket jag inte är, så skulle nog snarare 2,5 k kännas rimligt... men du vet, prissättningen är fri 😀
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
För mig är nog andra aspekter viktigare än boettens diameter, samt att det beror på typ av klocka. L2L tycker jag avgör mer hur klockan upplevs än diametern. En klocka utan vridning upplevs som större också tycker jag.
Kan absolut ha en 42mm dykare utan att det ser ut som ett dasslock, men en klocka med smal glasring skulle jag inte vilja gå över 39mm. Då blir tavlan "för stor" i min värld. Kort sagt så spelar diametern inte superstor roll. Allt handlar (för mig) om hur klockan sitter :) Har drygt 18cm handled som referens.

Precis! Tavelstorleken och att den inte hänger som en gungbräda. 😅
Sportar 36-45 beroende på typ sålänge inte L2L är för långt på min 16,5-17cm handled. 👍
 

ZoomZoom

Omega
Ok... 10 var ju tydligen fel.
6,5:

3 tkr är ju på rea från USA...

Men visst, om jag skulle vara intresserad, vilket jag inte är, så skulle nog snarare 2,5 k kännas rimligt... men du vet, prissättningen är fri 😀

Den där rean är konstant. :) När jag köpte var den som sagt ännu lägre.

Men vi är överens om vad priset borde ligga på i alla fall. :D
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Äh. det är väl på vintern man behöver lite färg för att höja humöret en smula!
Vad är det för fabrikat på bandet? Diggar den där transparenta framtoningen, poppar gött 👍🏼
Det är mysigt nu så länge snön får ligga och det är minus 😄
Jag köpte det hos Singularstraps
 
Topp