• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag är frisk tillskillnad från vissa här i tråden som håvar in flera klockor på samma dag. Men jag har i alla fall ett nytt band.
FB74565E-823D-4FD3-888E-CBF4D0E67226.jpeg

Rättad 👌

Nytt från Tusenö. "Windseeker".
Windseeker-black-4_1400x.jpg

Windseeker-blue-2_1400x.jpg

Windseeker-silver-6_1400x.jpg

WINDSEEKER SILVER
7495 kr / €749 / $599 on launch day

THE SPECS

CASE SIZE

Diameter 39 mm
Lug-to-lug 47 mm
Thickness 10.5 mm

MOVEMENT
Sellita SW200-1
Automatic
28.800 BPH
Hacking
41 hour power reserve

GLASS

Flat sapphire crystal
Inner AR coating

WATER RESISTANCE

10 ATM / 100 meters

Trevlig design men minus för datumfönster i annan färg, tycker det skär sig på denna klocka 🤔

Problemet för mig nu är att jag tycker att Scurfan och Aqualanden är lite meh i jämförelse med Momentumklockan 💩
Överflödets förbannelse. Sälj din Momentum så kanske de andra blir bättre. 😉
Det blev tuff konkurrens med tre kvartsdykare på en gång. Jag gillar alla tre men jag kan se problemet. Har själv funderat på en Scurfa men nu känns Momentum som ett roligare alternativ.

Överflödets förbannelse. Sälj din Momentum så kanske de andra blir bättre. 😉
Det blev tuff konkurrens med tre kvartsdykare på en gång. Jag gillar alla tre men jag kan se problemet. Har själv funderat på en Scurfa men nu känns Momentum som ett roligare alternativ.

Momentumen får stanna 😘

Aqualanden får följa med till kontroscellen imorgon och får bli scurfa på fredag 🤪

PXL_20230201_204909370.PORTRAIT.jpg

jo det fösta är också bra, men sjukt slitet... dessutom är delen med spännet för kort så det hamnar typ på sidan av handleden.
Du kanske kan sy upp ett liknande men förbättrat?
Lite körigt precis nu (lr som alltid 🤪) men skicka gärna några bilder på bandet så ska jag klura på det när det dyker upp en lucka. 😅

Bild för topic. Affordable 🐢
Band1b.jpg

Tillbaka
Topp