• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

20230604_191242.jpg
 
Sorry, uttryckte mig nog lite luddigt.
Ja, är som sagt sugen på en likadan då jag sett en del bra recensioner.
Om det är titanium eller stainless spelar mindre roll för min del, nästan så att jag inte uppskattar den mindre vikten som kommer med titanium.
Får helt enkelt lurka runt lite på ali, dessa märken har ju en tendens att komma med alla möjliga rabatter..haha
Perfekt för mig som egentligen inte borde spendera en krona på klockor i dagsläget 😅

Värt att tänka på med San Martin är att den har lätt kupat glas enligt någon youtube-recension. Det är oftast en deal breaker för mig. Ska glaset vara kupat ska det vara ordentligt kupat som ett gammalt plastglas.

Allt annat gillar jag med den på pappret. Kul att de tagit originalpelagosen och skalat ner den till 39 istället för att gå på den nya och kopiera rakt av.

Den här lär du inte bli besviken på iaf. Två extra microjusteringshål hade dock inte skadat. Eller en alternativ kortare änddel mot spännet. Var svårt för mig att få den att sitta bra både med varm och kall arm. Svettig sommardag med fysiskt arbete hade det varit bra med en extra länk. Svalare dag hänger den för löst med en extra länk. Har löst det tillfälligt med att använda en av de riktiga länkbitarna som ändlänk mot spännet. Var lite längre avstånd mellan bitarna då.

3502AB3A-7657-47AE-8FF9-3B51CF69339A.jpeg


Lycka till och meddela vad det blev sen.
 
Senast ändrad:
hämtade ut denna från @larra64 ikväll och måste erkänna att jag är mycket positivt överraskad över kvalitetskänslan sett till vad dessa kostar. Här snackar vi affordable på riktigt! Stort tack.

10B8E781-1D25-41BD-8997-6D81F27FF9EB.jpeg
35617A05-FD8E-4DD4-9C8E-FE01EE58629E.jpeg
DBD073F8-9D5B-42C9-8A19-E859B21CD2BD.jpeg
Kan bara hålla med. Den lila Divemastern köpte jag direkt från Aragon för ca 6 år sedan och om jag minns rätt så hade jag den hemma för under 1500 kr inkl. frakt & tull. Sea Chargern kom i förra veckan från samma håll som din. Verkligen "bang for the buck". 👍 20230605_095015.jpg
 
Vill tillägga birkenstock eller ”pissetofflor” är det enda som gäller vid sommarväder 👌🏻

Vissa undantagstillfällen finns ju iof men de är få 🙈
OT;
Under min gymnasietid på 70/80 tal så fanns en kille som gick barfota året runt.
Hans föräldrar tvingade på honom ett par Birkenstock en vinter vilket resulterade i att han halkade och bröt benet 🤥
 
Tillbaka
Topp