• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Såg tidigare i tråden att några var sugen på Seiko tanks,

PXL_20230918_054310132.PORTRAIT.jpg

SCPB002
Wow 😍

Jag vet att det är nästintill som att svära i kyrkan men jag ville ändå testa med läder på dykare. Nubuck-läder från Wocci med butterflyspänne med tryckknappar också från Wocci. Spännet finns endast som polerat så det första jag gjorde var och borstade det själv. Blev riktigt bra tycker jag!

IMG_2130.jpeg

IMG_2132.jpeg
Blev ju riktigt fint det där 🙂👍

Cool, en riktig pjäs att skrämma folk med. Följde det med insexnycklar eller är "skallarna", t.ex. vid bandhorn, bara skådebröd? Den kräver kanske tillvänjning, men tror att den går att tycka om vad det lider. Cool är den i vart fall och lite tokigheter piggar alltid upp.
Nej någon insexnyckel följde inte med, men verkar faktiskt som att det är funktionen istället för vanliga bandstift.
Men det kommer inte vara så aktuell med täta bandbyten på den här i alla fall med 28 mm lug-bredd. Det är lite tunt med 28 mm band i min klocklåda.
20230918_201342.jpg

Senast ändrad:
Var har du hittat de där adidasklockorna?
Hur står de sej mot en Casio?

eskor.se, kläd/webbutik baserad i Polen.
Blev 1509kr för bägge när jag beställde förra helgen. Som @Magnus (Sthlm) skriver är det Timex som gör dom. En variant av deras hyfsat nya T80:

Screenshot_20230910_143512_Samsung Internet.jpg

Den har akrylglas och 30m wr medans Adidas digital two som nämnt ovan har mineral och även lite högre specad wr nämligen 50m. Skiljer lite vid lugsen i designen och där gillar jag Adidas bättre och jag tycker mig även se att T80 är lite rundad på sidorna vid knapparna.

Produktbilder på mina som referens:

Screenshot_20230910_142458_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20230910_142426_Samsung Internet.jpg

Blev 1509kr för bägge när jag beställde förra helgen. Som @Magnus (Sthlm) skriver är det Timex som gör dom. En variant av deras hyfsat nya T80:

Den har akrylglas och 30m wr medans Adidas digital two som nämnt ovan har mineral och även lite högre specad wr nämligen 50m. Skiljer lite vid lugsen i designen och där gillar jag Adidas bättre och jag tycker mig även se att T80 är lite rundad på sidorna vid knapparna.

@Master J Glömde svara delen av din fråga om hur de står sig mot Casio. När det gäller Casio är mina referenser billiga plastisar typ F-91W, G-shock typ GW-5000 och 4 decennier gamla H101 "Marlin".

Summa summarum anser jag att den är minst lika bra som en motsvarande Casio. Känns välbyggd och finishen kan jag inte heller klaga på. 👍

Det finns några olika modeller. De tillverkas av Timex och är i stål med mineralglas. Minns inte modellnr men jag har varit sugen att testa dem själv.

@Master J Glömde svara delen av din fråga om hur de står sig mot Casio. När det gäller Casio är mina referenser billiga plastisar typ F-91W, G-shock typ GW-5000 och 4 decennier gamla H101 "Marlin".

Summa summarum anser jag att den är minst lika bra som en motsvarande Casio. Känns välbyggd och finishen kan jag inte heller klaga på. 👍

Tack!

Tillbaka
Topp