• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fick hem en Praesidus Jungle Field OG idag. Storleksmässigt sannolikt det enda på marknaden som faktiskt stämmer överens med dom GG-W-113 som Hamilton och Benrus producerade under senare halvan av 60-talet. Säg till om jag har fel.

Bandet var längre än ett Seikogummi vilket kändes lite orimligt till 34mm 😂 Sitter på en grönt nato nu. Kommer väl bilder på det också tillslut. Warranty card i form av dogtag.

DSC02541.jpg

Hur känns den? Kollade av en slump på dessa igår, kul med någon som vågar köra på litet 😎

God kväll mikrovänner.
20231117_192630.jpg

Har trots köpstopp börjat fundera på vilka klockor jag villhöver 2024.
Dessvärre fick jag en räkning från bilverkstaden motsvarande en halv klocksamling och så uppdagades behov av en ny spis, vilket i min prisnivå motsvarar ungefär två klockor till... så nästa klockköp blir förmodligen inte i början på januari i alla fall. 🙄
Men jag ska inte klaga. Jag har inte behövt sälja någon klocka pga detta. Och dessutom har jag en väntande Geckota på julafton. 😃👍
Nu till mina tankar om nästa tänkbara klocka.
Spinnaker Piccard.
SP-5098-33-MS16_900x.jpg
SP-5098-33-MS-jirivratislav-06_900x.jpg

Är den inte über-cool? Villhöver en sån...
Någon som har klämt och känt på en Piccard irl eller kanske rentav sitter med en sån i sin samling.
Tar tacksamt emot synpunkter.
Tycker denna Piccard är übercool. Måste vara den modellen som florerat här i tråden tidigare?

Tror jag går modellen med ett rejält glas.

DIMENSIONS
Case Diameter - 42.50mm
Bezel Diameter - 44.00mm
Case Height - 22.85mm (including 8.25mm sapphire crystal) // 27.10mm (including 12.50mm sapphire crystal)
Case Length - 53.50mm
Sapphire Crystal Height - 8.25mm
Crown – 8mm
Lug Width - 24mm
Weight - 126g (watch case)

h2o_kalmar2_25000m_dlc_b2o_004.jpg

Då jag lever vv livet så kan jag hälsa att det fungerar jättebra om man kommer överens. Men gör man inte det så 🤯
+1 på den.
Ungarna är numera utflugna och är tacksam att vi lyckades komma överens och numera träffas på till exempel på högtider som jul hos våra barn. Finns ju rena skräckexempel runtom och de kommer ju aldrig kunna träffas på framtida studentmottagningar, dop, bröllop mm.
Nå så om ngn har det tufft med exet; bit ihop och sätt ungarna först.

+1 på den.
Ungarna är numera utflugna och är tacksam att vi lyckades komma överens och numera träffas på till exempel på högtider som jul hos våra barn. Finns ju rena skräckexempel runtom och de kommer ju aldrig kunna träffas på framtida studentmottagningar, dop, bröllop mm.
Nå så om ngn har det tufft med exet; bit ihop och sätt ungarna först.

Kanske bäst att du och @Delgada snackar ihop er om färgen först så ni tar något förhastat beslut 🙏😂

Tillbaka
Topp