• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hugger69

Patek
2-Faktor
Inte riktigt samma men de är nog alster av samma tidsera. Bezeln liknar ju varandra helt klart.
Den klassiska GUL-klockan har ju den designmässiga egenheten/defekten att visarna inte är centrerade till mittpunkten av bezelns diameter vilket gör att användandet av bezel blir lite så där.
Min Citizen inköpt 1990 kan väl betraktas som något de tog fram som en fattigmans-aqualand.
20230915_071018.jpg
Bra förklaring där och precis som du säger så blir både bezel och tachymeter-skala helt värdelösa i GULs fall! 🙏🏻😝
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Nu kör vi. Earl Grey organic.
20231120_124855.jpg
20231120_124944.jpg

Frågan är hur länge....
Ska prova en timme?
20231120_125038.jpg
Härligt med lite friska grepp! 👏
Ser fram emot att få se resultatet av denna spabehandling.

Om en vinsnobb sedan skulle provsmaka teet så skulle denne sannolikt formulera sig med termer som toner av läder, löddrig häst och stall. Troligen skulle en orolig mage även göra sig påmind, snacka om garvsyra i dubbel bemärkelse.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Praesidus Jungle Field OG

Gav mig faktiskt på att polera bort den inre blå AR-behandlingen på denna. Gick fint, men inget man gör utan dremel och nån ordentlig polerpasta. Fick säkert hålla på en kvart eller så eftersom glaset blev snabbt blev väldigt varmt.

Ser ingen större skillnad i reflektivitet innan och efter. Om något så tycker jag den är mer läsbar utan det blåa eftersom jag störde mig så mycket på det 😂

DSC02545.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Praesidus Jungle Field OG

Gav mig faktiskt på att polera bort den inre blå AR-behandlingen på denna. Gick fint, men inget man gör utan dremel och nån ordentlig polerpasta. Fick säkert hålla på en kvart eller så eftersom glaset blev snabbt blev väldigt varmt.

Ser ingen större skillnad i reflektivitet innan och efter. Om något så tycker jag den är mer läsbar utan det blåa eftersom jag störde mig så mycket på det 😂

DSC02545.jpg

Verkligen hur tuff somhelst! 👊 Gillar att den har autentisk storlek också.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Praesidus Jungle Field OG

Gav mig faktiskt på att polera bort den inre blå AR-behandlingen på denna. Gick fint, men inget man gör utan dremel och nån ordentlig polerpasta. Fick säkert hålla på en kvart eller så eftersom glaset blev snabbt blev väldigt varmt.

Ser ingen större skillnad i reflektivitet innan och efter. Om något så tycker jag den är mer läsbar utan det blåa eftersom jag störde mig så mycket på det 😂

DSC02545.jpg

Snyggt, störande med blå tint på klockor som i princip ser vintage ut 😎
 
Topp