• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

McGyver

Rolex
Casio Duro med ny test-tavla och -ilägg

MDV107MC_Blue.jpg
 

Kalli

Omega
Provade just fyra olika NATO-band från CNS. Tre "Premium" och en ribbed, den senaste en "gammal" goding i ny för mig storlek. Gillar denna här starkt, men tror inte den blir något till vardags.

Nu får jag kämpa med att få end länkarna på igen, då jag ska köra med kedja. Första gången jag verkligen gillar kedja och till och med föredrar den, åtminstone delvis, över NATO, men när det blir varmare har jag nu ett urval av NATO-armband att välja ifrån.

IMG_2391.jpg
 
Senast ändrad:

Kalli

Omega
Ni som har köpt San martin, var har ni köpt? Det verkar finnas en hel uppsjö sidor att välja mellan. Blev lite sugen på en sådan som @Birchgrove har.
Jag köpte min på 11.11 rean på san-martin.eu. Hade definitivt fått klockan en slant billigare om jag hade köpt ifrån officiella San Martin affären på AliExpress (antar att det gäller också Black Friday priser, san-martin.eu släpper sina erbjudande imorgon) men tänkte att om något går fel är det skönt att kunna skicka klockan tillbaka till Tyskland och inte förlora momsen. Dessutom skickade EU affären snabbare och vem orkar att vänta? :)

Hade jag inte köpt den där hade jag troligtvis köpt från en av de officiella San Martin affärerna på AliExpress.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Var köper ni era canvas?
Rekommenderar varmt AW Straps (@awstraps_sweden på instagram) och @VanDusen som båda gör handtillverkade straps helt efter ditt önskemål.

Vill du köpa massproducerat så gör Miros Time i Tyskland bra band (canvas split) och du har även Bartons canvas (dock väldigt, väldigt tunna). @Feskarn säljer bra canvas med. Hans canvas quick är i princip samma som Bartons canvas och hans grova canvas är mjuka och fina med.
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Jag köper från www.skbwatches.com ( som har EU-lager som @Master J säger) eller www.watchdives.com
Båda är lätta att ha o göra med.

Och är det den här du menar? Isåfall kan jag bara säga köp!
Tack för alla tips!
Det är den där jag har spanat på. Hittade på skb för 269 dollar vilket kändes bra, dock med viss väntetid då de inte har den på lager. När jag skulle betala strulade mitt paypal så det blev ingen beställning igår. Idag är jag inte riktigt lika sugen. :banghead:
Vi får se hur det går när jag har fått ordning på paypal och har fått mig en fredagsöl. :D Om det blir ett köp så kommer de polerade länkbitarna att borstas omgående.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Tack för alla tips!
Det är den där jag har spanat på. Hittade på skb för 269 dollar vilket kändes bra, dock med viss väntetid då de inte har den på lager. När jag skulle betala strulade mitt paypal så det blev ingen beställning igår. Idag är jag inte riktigt lika sugen. :banghead:
Vi får se hur det går när jag har fått ordning på paypal och har fått mig en fredagsöl. :D Om det blir ett köp så kommer de polerade länkbitarna att borstas omgående.
Jag är väl inget större fan av PCL, men satan alltså. Dom gör sig bra på den här klockan! Har även beställt en rött canvas, så här i juletider!
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Jag är väl inget större fan av PCL, men satan alltså. Dom gör sig bra på den här klockan! Har även beställt en rött canvas, så här i juletider!
Pratade just med paypal som inte kunde lösa mitt problem. De skulle skicka ärendet vidare och återkomma tidigast i slutet på nästa vecka. :oops:
Det blir alltså inga klockköp för mig på ett tag.
 

MGW

Breitling
Rekommenderar varmt AW Straps (@awstraps_sweden på instagram) och @VanDusen som båda gör handtillverkade straps helt efter ditt önskemål.

Vill du köpa massproducerat så gör Miros Time i Tyskland bra band (canvas split) och du har även Bartons canvas (dock väldigt, väldigt tunna). @Feskarn säljer bra canvas med. Hans canvas quick är i princip samma som Bartons canvas och hans grova canvas är mjuka och fina med.
Tackar!
 
Topp