• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Watchie

Patek
2-Faktor
Gammalt märke som återuppstår hos Dekla.
Visades i Prag på micromärkemässan i helgen.
IMG_1625.jpeg
IMG_1624.jpeg
Själv sugen på denna, men men priset 1600 pund, frakt,tull och moms samt pissig wr gör att den går bort
IMG_4354.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Själv sugen på denna, men men priset 1600 pund, frakt,tull och moms samt pissig wr gör att den går bort
IMG_4354.jpeg
Också förundrad över deras prisnivå vs. tekniska spec.
Men "allt" de kommer ut med försvinner lika fort som vissa Smiths så verkar ju finnas rätt många anglofiler i världen.

Hittade lite info om Buser;

Buser Freres & Cie SA (Buser) was a Swiss watch brand active in the middle of the 20th century.
History
Buser Freres was founded in Niederdorf, with a branch at Reigoldswil. The company produced watches under the Buser and Nidor brands. The brand was incorporated into the MSR in 1961 with Franz Buser serving as Director. It had relocated to La Chaux-de-Fonds by 1966. The brand was retired after 1978.
The Buser family later became involved in the Swisstime concern.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Också förundrad över deras prisnivå vs. tekniska spec.
Men "allt" de kommer ut med försvinner lika fort som vissa Smiths så verkar ju finnas rätt många anglofiler i världen.

Hittade lite info om Buser;

Buser Freres & Cie SA (Buser) was a Swiss watch brand active in the middle of the 20th century.
History
Buser Freres was founded in Niederdorf, with a branch at Reigoldswil. The company produced watches under the Buser and Nidor brands. The brand was incorporated into the MSR in 1961 with Franz Buser serving as Director. It had relocated to La Chaux-de-Fonds by 1966. The brand was retired after 1978.
The Buser family later became involved in the Swisstime concern.
Det var inte länge sedan som dessa var väldigt affordable. Men det verkar vara nya tider nu.
336E4494-1C9F-4AFD-A0EF-AD9AB76C9B40.jpeg
408A342C-BA79-4931-BBF5-CD6F60144266.jpeg


Jag minns också att jag gav 5k för denna som var issued. Skadad tavla men det visar ju bara att den varit med.
485E1808-C4BF-47A8-BA30-006E75358EBC.jpeg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Möter dagen med blandade känslor... ikväll julbord med päronen och syrrans familj 😀
Men innan dess jumpyard med syrrans ungar 🤯🥴

Favvoklockan på armen för ökad julglädje

20231203_102505.jpg


Har prövat runt 20 olika läder på den här klockan och det här är bäst... det sitter dock lite lite tajt eller för löst. Men appearance is everything som min dotter säger...
Får göra som @Rizzie och banta handleden istället.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Möter dagen med blandade känslor... ikväll julbord med päronen och syrrans familj 😀
Men innan dess jumpyard med syrrans ungar 🤯🥴

Favvoklockan på armen för ökad julglädje

20231203_102505.jpg


Har prövat runt 20 olika läder på den här klockan och det här är bäst... det sitter dock lite lite tajt eller för löst. Men appearance is everything som min dotter säger...
Får göra som @Rizzie och banta handleden istället.

Nu kom jag på ett gammalt trick!
Ska testa å byta spänne
 
Topp