• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

KandreasF

Rolex
2-Faktor
IMG_6318.jpeg

Nytt in!
Momentum SQ30 Eclipse
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Missade att svara🙈 Tandorio. Jag köpte den här på ks.

 

Ashi

Omega
2-Faktor
Som utlovat är en liten review om mitt senaste inköp från ett (för mig) nytt märke: kuoe, stationerad i kyoto, japan.

Diameter: 35mm
Material: brons
Urverk: automatiskt seiko NH.38
-10 BAR
-super luminova
-saffirglas
-nato band
-41h power reserve
1 års garanti

Passade på under BF rean då de hade 7% på hela sortimentet.
Blev totalt 6300 sek inklusive tull.
De råkade skicka fel band första gången och så lyckades jag bli dubbel fakturerad av DHL för importmoms när de skickade rätt band men Kuoe löste allting och kompenserade mig för både bandet och tullavgiften vilket är ett stort + från min sida!

Klockan tickar på bra, har ännu inte hunnit mäta hur väl den håller tiden men företaget hävdar -20 +40 sek/dag.

Kom med en massa tillbehör som ett portabelt watch case/roll och pouch, extra pins, manualer etc.

Supernöjd med köpet hittills, kan starkt rekomendera!
 

Bilagor

  • IMG_1032.jpeg
    IMG_1032.jpeg
    378.4 KB · Visningar: 8

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Som utlovat är en liten review om mitt senaste inköp från ett (för mig) nytt märke: kuoe, stationerad i kyoto, japan.

Diameter: 35mm
Material: brons
Urverk: automatiskt seiko NH.38
-10 BAR
-super luminova
-saffirglas
-nato band
-41h power reserve
1 års garanti

Passade på under BF rean då de hade 7% på hela sortimentet.
Blev totalt 6300 sek inklusive tull.
De råkade skicka fel band första gången och så lyckades jag bli dubbel fakturerad av DHL för importmoms när de skickade rätt band men Kuoe löste allting och kompenserade mig för både bandet och tullavgiften vilket är ett stort + från min sida!

Klockan tickar på bra, har ännu inte hunnit mäta hur väl den håller tiden men företaget hävdar -20 +40 sek/dag.

Kom med en massa tillbehör som ett portabelt watch case/roll och pouch, extra pins, manualer etc.

Supernöjd med köpet hittills, kan starkt rekomendera!

Kul med en bronsare för oss som gillar lite nättare ur. Tack för genomgången, kände till märket men missat denna variant. 👏👍

Posta gärna fler bilder när du har möjlighet. Antar förresten att den kommer i fler färger på tavlan?
 

Ashi

Omega
2-Faktor
Kul med en bronsare för oss som gillar lite nättare ur. Tack för genomgången, kände till märket men missat denna variant. 👏👍

Posta gärna fler bilder när du har möjlighet. Antar förresten att den kommer i fler färger på tavlan?
Ja precis, kommer i även grön och svart urtavla:)
Vill tro att det här är en relativt ny modell.
Här kommer några fler foton!
 

Bilagor

  • IMG_1031.jpeg
    IMG_1031.jpeg
    367.7 KB · Visningar: 6
  • IMG_1030.jpeg
    IMG_1030.jpeg
    378.7 KB · Visningar: 6
  • IMG_1029.jpeg
    IMG_1029.jpeg
    362 KB · Visningar: 6
  • IMG_0934.png
    IMG_0934.png
    773 KB · Visningar: 6

Delgada

Patek
Riktigt kul projekt att följa, man blir ju glad när det pysslas och provas 🙂
Typ lika glad som av en bombklocka på bund 👌 stenhårt!
Nästa led i att få lite mer liv eller färgton i det bandet blir att rosta det en smula. Tänkte lägga det ovanpå braskaminen och se hur det blir. Om inte annat borde det ju bränna bort det sista av petroleumdoften...bara det inte exploderar.😖
20231212_073925.jpg

To be continued...
 
Topp