• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nytt byte, passade på när ungarna hade bakat att doppa detta gummi i smält smör. Suttit feta bandstift (läs Seiko) som suttit där de suttit. Men nu så, det gick få ut! 😅

IMG_9345.jpeg
IMG_9344.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Snyggt!
Älskar dina hacks med smält smör 😂

Försökt med annat innan men detta gjorde susen, när väll stiften åkte ut flög de två meter så satt rätt hårt 🙈

Funkade bra med gummit men svart är lite fel färg för klockan, hoppas kunna få på originalgummit annars nog beställa lite mer band och något blått gummi om det inte går. Originalgummit är svårt få på men hoppas böjda stift ska funka 🤞
 

Delgada

Patek
Äntligen kan jag vara med och fira bronsdag.
Mycket nöjd med brons-ploppen. Om man ändå ska ha datum på urtavlan är det så här diskret det ska se ut. Helst utan men det här är riktigt bra.
20240410_073005.jpg
20240410_070242.jpg

Litet minus för att spännet är i rostfritt och inte i brons, men det kan jag leva med.
20240410_073629.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Äntligen kan jag vara med och fira bronsdag.
Mycket nöjd med brons-ploppen. Om man ändå ska ha datum på urtavlan är det så här diskret det ska se ut. Helst utan men det här är riktigt bra.
20240410_073005.jpg
20240410_070242.jpg

Litet minus för att spännet är i rostfritt och inte i brons, men det kan jag leva med.
20240410_073629.jpg
Jag har sett att det finns bronsspännen till just det bandet. Bl.a. hos Ali. Kolla annars hos Watchdives. Det är ett riktigt trevligt och rejält band. Jag har det i såväl 20 som 22 mm i färgerna 🖤🧡💛
Även det här spännet borde fungera.
 
Senast ändrad:
Topp