Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det där för band?Välkommen i gänget!
![]()
Från Steeldive.Vad är det där för band?
Jag skulle vilja testa ett radergummi på spinnakerDet är originalbandet från brons-ploppen från Steeldive.
Den fick ett blått gummi idag och då fick Spinnakern det svarta så länge.
![]()
Finns på watchdives.
![]()
Steeldive Hole Rubber Dive Watch Strap Replacement | Watchdives
Hot selling and free shipping steeldive watch strap, steeldive watch band, or watch bracelet. Band Length: 23cm Item Type: Dive watch strapBand Material Type: RubberBuckle Material: 316L stainless steel.watchdives.com
Snyggt med det armbandet på. Var har du hittat det?
Eller!![]()
Torka av klockan, ta bild. POLLEN!
Fick det med en JP2000 jag köpt här på forumet. Tror det är ovanlig och tidig länk till JP2000 som kanske bara var tillgänglig under begränsad tid.Snyggt med det armbandet på. Var har du hittat det?
Älskar ditt positiva tänk!Eller!
Aventurine!
Aha okej, tack för svar.Fick det med en JP2000 jag köpt här på forumet. Tror det är ovanlig och tidig länk till JP2000 som kanske bara var tillgänglig under begränsad tid.
Post in thread 'Citizen's Aqualand...'
https://klocksnack.se/threads/-citizens-aqualand.327/post-4729485
Tillräckligt länge, rekommenderad serviceintervall brukar vara 3-5 år men det blir i vilket fall som helst billigare att köpa nytt eller byta ut urverket än serva när det.gäller den prisklassen och ja det är oftast kinesiska eller japanska urverk det handlar om då men jag skulle inte oroa mig särskilt mycket för något av det ovan nämnda.Slänger in en fråga här. Hur lång livslängd har ett automatiskt urverk innan det behöver servas? Tänker i prisklassen upp till 3000:-. Då är det väl mest japanska o kinesiska urverk det handlar om?
Ett tips är annars att köra perlon i 22mm. Flätningen kryper alltid ihop en smula och får därmed 100% passform på 'uddamåtten'.Ny kombo, gillar bäst på tygband. Men 20mm är lite klent och 22mm för stort, blir söka lite ikväll efter 21mm i svart![]()
![]()
Ett tips är annars att köra perlon i 22mm. Flätningen kryper alltid ihop en smula och får därmed 100% passform på 'uddamåtten'.
Mvh / Oce D
Slänger in en fråga här. Hur lång livslängd har ett automatiskt urverk innan det behöver servas? Tänker i prisklassen upp till 3000:-. Då är det väl mest japanska o kinesiska urverk det handlar om?
Tack, ytterligare info att lägga i kunskapsbank!Tillräckligt länge, rekommenderad serviceintervall brukar vara 3-5 år men det blir i vilket fall som helst billigare att köpa nytt eller byta ut urverket än serva när det.gäller den prisklassen och ja det är oftast kinesiska eller japanska urverk det handlar om då men jag skulle inte oroa mig särskilt mycket för något av det ovan nämnda.
Finns det något av de billigare automatverken som är snäppet bättre än de andra vad gäller tidshållning osv?Oftast är det billigare att byta verket än att serva det. Ett nytt NH36 kostar ex runt 350kr.
Finns det något av de billigare automatverken som är snäppet bättre än de andra vad gäller tidshållning osv?