• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hänger i soffan efter vältring
1000026869.jpg
 
Senast ändrad:
Det är originalbandet från brons-ploppen från Steeldive.

Den fick ett blått gummi idag och då fick Spinnakern det svarta så länge.
20240519_181128.jpg

Finns på watchdives.
Jag skulle vilja testa ett radergummi på spinnaker
Edit "racergummi" 🤩
 
Slänger in en fråga här. Hur lång livslängd har ett automatiskt urverk innan det behöver servas? Tänker i prisklassen upp till 3000:-. Då är det väl mest japanska o kinesiska urverk det handlar om?
 
Slänger in en fråga här. Hur lång livslängd har ett automatiskt urverk innan det behöver servas? Tänker i prisklassen upp till 3000:-. Då är det väl mest japanska o kinesiska urverk det handlar om?
Tillräckligt länge, rekommenderad serviceintervall brukar vara 3-5 år men det blir i vilket fall som helst billigare att köpa nytt eller byta ut urverket än serva när det.gäller den prisklassen och ja det är oftast kinesiska eller japanska urverk det handlar om då men jag skulle inte oroa mig särskilt mycket för något av det ovan nämnda.
 
Senast ändrad:
Tillräckligt länge, rekommenderad serviceintervall brukar vara 3-5 år men det blir i vilket fall som helst billigare att köpa nytt eller byta ut urverket än serva när det.gäller den prisklassen och ja det är oftast kinesiska eller japanska urverk det handlar om då men jag skulle inte oroa mig särskilt mycket för något av det ovan nämnda.
Tack, ytterligare info att lägga i kunskapsbank!
 
  • Like
Reactions: M26
Tillbaka
Topp