• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tritium har sina fördelar… 😎
IMG_9413.jpeg

Lyser väll inte fullt så startar hela natten men ändå bra kräm i tuberna!
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Sambon halade fram denna ur en låda härom dagen... inköpt i Paris för en massa år sen.
Tyckte först det stod GUL på tavlan men det står 807 och Peugeot på spännet... tydligen köpt i anslutning till ett showroom för Peugeot 🤷‍♂️
Hur som... rengöring och nytt batteri fixat 👍

20240418_134025.jpg

20240418_134043.jpg
 

DrDre

Patek
Snyggt nysläpp från Baltic. Det ingår också ett "rally set". Jag gillar också att man har ett manuellt Sellita. Bra kvalitet och manuellt passar ju bra med retrostilen.

IMG_0103.jpeg

IMG_0104.jpeg


 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Snyggt nysläpp från Baltic. Det ingår också ett "rally set". Jag gillar också att man har ett manuellt Sellita. Bra kvalitet och manuellt passar ju bra med retrostilen.

IMG_0103.jpeg

IMG_0104.jpeg


Tvivelsutan en snygg klocka. Men 30 papp för en Baltic? Herre min je!
 

Sage

Cartier
2-Faktor
Är det någon som testat det Danska märket REC? Dom har sen något halvår typ haft en modell jag sneglat på nämligen
X4009
Anthra Gray
Har länge varit sugen på en flygare och denna är enligt mitt tycke riktigt snygg även om jag gärna sett den någon mm större! Sitter ett Sellita Caliber SW461-1 med modifierad rotor och tror även noggrannheten spetsats lite +-5 sek enligt spec.
Dom säljer som jag förstår endast via nätet så svårt att klämma/känna och hade väl egentligen lovat mig själv att inte köpa utefter bild som dyker upp i flödet. Gillar också utsmyckningen på boetten, men det är som sagt på bild.
Hur är dom att ha att göra med?
Som sagt är det någon som har erfarenheter om just denna modell eller märket i sig så skriv en rad!

Mvh Sage
IMG_3902.jpeg
 
Senast ändrad:

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den där ser faktiskt läcker ut, och då är jag normalt inte ett orient-fan. Hur upplevs den? Hade lagt den i den virtuella kundvagnen häromveckan men efter att ha kollat på någon youtube-recension ångrade jag mig.
Positivt överraskad över hur den bärs, skulle säga som en 41mm iom att bezel/tavla är något mindre än boett. Har bara haft den några timmar men länken är la sådär, rasslig men helt ok på armen. Hittar man en annan länk är den riktigt bra!
 
Topp