• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Master J

Audemars
2-Faktor
Jag och Lorier väntar på perfekt glöd...
Till middag blire hamburgare enligt Börje Salmings recept 👌

20240503_183720.jpg

20240503_183723.jpg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jo, apropå det där med sälja klockor och få sålt till ett uthärdligt pris. Billigare microbrandklockor och Kina-ur verkar gå bra att få iväg via Tradera. De tre-fyra jag kursat nu skulle jag påstå gav bättre pris, även efter att Traderas kommission dragits av, än vad de skulle gett här. Däremot misstänker jag att dyrare microbrands kan vara lite "hit or miss" att få ett bra pris via Tradera. Säg en Aquastar eller Serica eller liknande kanske kan säkert vara knepigare. Är det mycket pengar så vill väl vanligt folk ha ett varumärke de känner igen.

En lite läskig aspekt med Tradera kan kanske vara risken få en köpare som inte kan nåt om mekaniska klockor och pajar verket genom felaktig datumändring och så.

Har la sålt 200+ saker på tradera. Utav dessa 200+ köpare så har det varit fyra muppar, en felprocent på endast 2% dvs 😂
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Ser ju ändå bra ut. Jag är på min andra Aquascaphe och länken är en av anledningarna till att jag kommer tillbaka till den.
IMG_9560_VSCO.jpeg
Grymt bra Sb01
Bra att man kan köpa till länken i efterhand om man skulle vilja också, ser riktigt bra ut på din
Aquascaphe är en riktig fullträff av Baltic.
Känns som en riktigt bra allround beater att ha på gården

Man får kaffe
1000025245.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Den där diggade jag skarpt!

Eller hur, tycker den ser grym ut. Klippte som sagt denna så se lite hur känslan är 🤓


Men spec på den nya är ju grymma med seikoverk, safir och keramisk bezel för 129$ 🙂
 
Topp