• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Delgada

Patek
Dagens klocka får betraktas som mikro i alla fall avseende vikten. När man vant sig vid steeldive ploppen känns terroristen nästan som negativ vikt. Bundet hjälper lite att skapa närvaro.
Ha en bra dag.
20240704_091811.jpg
 

InWester

Cartier
Underbar färg på urtavlan och att det är en "no date" är ju ett stort PLUS. Mycket vackert ur!👌
Och visst gick leveransen ganska snabbt, d.v.s. ett par veckor, eller?
Tack! Roligt med en udda fågel i samlingen, valde mellan denna och den rosa. Beställde den förra veckan så typ 1 vecka tog det att få hem den. 900 i moms åkte jag på så priset slutade på 6600kr.
 

InWester

Cartier
Grattis! Modigt kulörval!
Ska bli kul att höra vad du tycker om den. Vad fick du för band med? Läder eller gummi?
Tack! Har några dyrare pjäser i samlingen och ville krydda samlingen med någon ball färg och då passar micro in alldeles utmärkt. Fick inte med något extra band utöver länken som den kom på… trodde nog att man fick ett gummi på köpet så minus på den men är väldigt impad av klockan.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tack! Har några dyrare pjäser i samlingen och ville krydda samlingen med någon ball färg och då passar micro in alldeles utmärkt. Fick inte med något extra band utöver länken som den kom på… trodde nog att man fick ett gummi på köpet så minus på den men är väldigt impad av klockan
Verkligen! Kul att våga ngt annat.
Synd, de ska tydligen vara riktigt bra.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jo den är riktigt bra med tanke på priset. Fin tavla som är svår att fånga på bild men riktigt läcker när sunbursten visar sig i solen. Krispig ton på stålet jämfört med 316L stålet, liten men märkbar skillnad. Nu är jag sugen på den ljusblåa dykaren från WISE..
Jag kände samma när jag fick hem min Wise, jag måste ha fler. En Adamscus GMT närmare bestämt!

Jag valde mellan den ljusblå och den turkosa, och landade på den sistnämnda.
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Ta en titt på höjdprofilen först. Vill också ha den men den lär vara a’la Tudor och rätt bergsliknande med det verket i en 38 mm boett.

Jag önskar presentera ett bra alternativ: denna GMT+chronon från Farer

Du har säkert rätt. Vet inte om det finns några specifikationer tillgängliga än.

Farer är fina men jag gillar designen på Nivada mycket bättre. Det kan vara årets bästa släpp, enligt mig, om den inte är 17mm hög då vill säga.
 

StaffanS

Cartier
2-Faktor
Du har säkert rätt. Vet inte om det finns några specifikationer tillgängliga än.

Farer är fina men jag gillar designen på Nivada mycket bättre. Det kan vara årets bästa släpp, enligt mig, om den inte är 17mm hög då vill säga.
Vill mena att de svarade i kommentarer på insta att den var 12.6(eller 12.3, minnet sviker) tjock utan glaset. Oklart hur maffig kupol den har.
 
Topp