• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tackar! Ja, det är jag som är boven. Var lite knepigt för tavlan jag använde var lite för liten så jag svarvade till en adapterring i rostfritt som pressades på ytterkanten av tavlan och passade i boetten. Var inte många tiondelar material kvar när jag var klar. 😊
Oj, ambitiöst! Trodde att det var samma storlek på tavlan. Vad sitter det för urverk i den?
 
Matchar klockan med skorna (typ)! 😅
20240810_203817.jpg
 
Junghans. Gillar kanske inte så mycket. Men den avskalade bauhausdesignen är ju helt korrekt
Respekt där!

Men, du måste ha den på tunt svart läder.
Eller hur! 🤪
Kör den på alla möjliga band för det här är ett riktigt strap monster!
Självklart körs den på tunnt svart läder ibland med! 👍🏻
 
Senast ändrad:
Eller en SvampBob Fyrkant från Spinnaker. Kul, men lite för kul för den här gamle "fajbojn".😂

Ha ha ha. Den här gången tror jag designavdelningen på Spinnaker fått lite för fria händer och kanske gratis knark.
 
Vad jag vet satt det i Tiger för att få till den slimmade boetten. Har inte hört om någon annan Squale som använder det verket.
Har inte ens tänkt på att den boetten är så tunn att ett 2824 inte får plats. Riktigt intressant, då har man lärt sig något nytt idag. 😁 Tiger är en av få modeller som jag aldrig har ägt, mest pga att den ser så stor ut och jag har en klen handled. 😅
 
Jag hade en Malm AirWolf UTC en kort tid, men den var för hårt blästrad så den fick lämna.

Nu är jag sugen på en AirWolf Viggen som är borstad och med en länk som är delvis polerad, varför uret blir lite mer livfullt. Priset är bra och jag har ju en faiblesse för gröna tavlor, men röd tavla var inte dumt.

Önskar lite input gällande val av färg på urtavlan. Tack på förhand.

1000014244.jpg
1000014247.jpg
1000014252.jpg
 
Gillar nog den här bäst, känns ju riktigt fältmässig.
Under 3 papp så bara skippa en utekväll på stan så slipper man vara bakis och så får man en ny klocka :)
Aldrig haft en klocka med "Japanese Miyota Solar Movement"
1.1304_04b40e33-18de-4957-a5ba-e96860c1cb5c.png

Den där såg riktigt trevlig ut 🤩
 
Jag hade en Malm AirWolf UTC en kort tid, men den var för hårt blästrad så den fick lämna.

Nu är jag sugen på en AirWolf Viggen som är borstad och med en länk som är delvis polerad, varför uret blir lite mer livfullt. Priset är bra och jag har ju en faiblesse för gröna tavlor, men röd tavla var inte dumt.

Önskar lite input gällande val av färg på urtavlan. Tack på förhand.

1000014244.jpg
1000014247.jpg
1000014252.jpg
Grön :)
 
Jag hade en Malm AirWolf UTC en kort tid, men den var för hårt blästrad så den fick lämna.

Nu är jag sugen på en AirWolf Viggen som är borstad och med en länk som är delvis polerad, varför uret blir lite mer livfullt. Priset är bra och jag har ju en faiblesse för gröna tavlor, men röd tavla var inte dumt.

Önskar lite input gällande val av färg på urtavlan. Tack på förhand.

1000014244.jpg
1000014247.jpg
1000014252.jpg
Den var fin. Bra pris just nu. 11 papp skulle kännas i överkant.
Jag som brukar ha en faiblesse för rött tycker nog ändå att grönt var den bättre i detta fall.
 
Tillbaka
Topp