• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Denna kombo är ju helt sjukt magisk! Har lite av en händelse hamnat på Squale och såg denna på internet... Men som jag förstår är denna ganska rejäl? funderar på en 1521 (i matt eller blästrad) men en matic med den här blå färgen är ju helt magisk! tar den mycket plats på armen? Och har du haft en 1521/1545 att jämföra med?
Matic har en boett på 42,7 mm och vridringen mäter 44 mm. Boetten på Matic är samma i utformningen som på 1521 men lite större. Den kramar handleden fint. Jag har både 1521 och Matic och det är en tydlig skillnad i storlek, men det går absolut inte jämföra en Matic med t ex en 44 mm Panerai. Den största skillnaden hos Matic jämfört med 1521 är tjockleken. Matic är rakt av tjockare och som lök på laxen (eller double dome på dinkan) kommer det våldsamt kupade safirglaset.
 
Denna kombo är ju helt sjukt magisk! Har lite av en händelse hamnat på Squale och såg denna på internet... Men som jag förstår är denna ganska rejäl? funderar på en 1521 (i matt eller blästrad) men en matic med den här blå färgen är ju helt magisk! tar den mycket plats på armen? Och har du haft en 1521/1545 att jämföra med?
Här ser du lite olika Matic på min 21 cm handled..
IMG_1849.jpeg
IMG_1848.jpeg
IMG_1847.jpeg
IMG_1846.jpeg
IMG_1845.jpeg
IMG_1844.jpeg
IMG_1842.jpeg
IMG_1841.jpeg
IMG_1840.jpeg
 
Faen inte visste jag att du hade en grå också! Något av en matic-o-man 😳 vilken smäller högst av de olika kulörerna?
Den grå fick gå.. De båda blå är magiska. Måste jag välja en så den ljusblå (tropic), tätt följt av den blå. De grå och svarta är skitfina de med, men då har jag andra ur som har dessa färger. Alla bör ha en tropic Matic! Det är sen gammalt..

Dock har jag inte provat den bruna. Än.. 😂
 
Den grå fick gå.. De båda blå är magiska. Måste jag välja en så den ljusblå (tropic), tätt följt av den blå. De grå och svarta är skitfina de med, men då har jag andra ur som har dessa färger. Alla bör ha en tropic Matic! Det är sen gammalt..

Dock har jag inte provat den bruna. Än.. 😂
Den bruna är riktigt cool. Den och den ljusblå vore ju en oslagbar combo 🤝🏻
 
Tillbaka
Topp