• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

yes, maila Jason är gör en "beställning" så hör han av sig när han har dem i hand. Han har uttryckt att han vill hitta en bra prisnivå för tidigare IV-ägare.

Fortfarande nöjd? Hör av sig annars :D
Jag har redan mailat och frågat. 😀
Har sett fram emot länken sedan du först berättade om den. Jag är ganska säker på att jag kommer att behålla den här för en lång tid framöver. Skulle jag ändra mig så står du så klart först i kön.
 
Jag har redan mailat och frågat. 😀
Har sett fram emot länken sedan du först berättade om den. Jag är ganska säker på att jag kommer att behålla den här för en lång tid framöver. Skulle jag ändra mig så står du så klart först i kön.
Kul, jag väntar på min fulla lume med två länkar. En till min svarta dykare. Den är också sjukt bra!
 
Fick sätta mig på en parkbänk o ta igen mig, väger ju en del den där pjäsen 🥸
IMG_0719.jpeg
Ooh hur e den där utan bund?

Vad är det för mått samt handleden?

Gillar spinnaker, men funderar på phantommodellen som kommer ut nu om några dagar.
 
Kör du ALLT på bund?
Näe inte allt hela tiden. Bund är en vintersport.
Men när jag tittar efter är faktiskt alla automat-dykare på bund nu. Får ta en grupp bild på det nån gång...
Men se här, här har vi en quartz-figur som inte hörsammat den delgadska stilpolisens påbud om bund.
20241026_212027.jpg

Redan omställd till vintertid. Därmed gjordes valet av morgondagens klocka.
 
En dykartrippel, lika men ändå inte. Två affordable microbrands och en instegs-affordable.

904l ....................... 316l ...................... Titan
LBrcSpz.jpg


Thailand.................... Schweiz .................. Singapore
aWepew4.jpg

41mm .................... 39mm ................... 40mm
NTDlHWl.jpeg


Lume-resultat efter några minuter utomhus:
5eCNORJ.jpg


Tre fantastiska klockor som jag verkligen gillar. Alla tre med olika egenskaper och personligheter. En av dom en förebild för många homager, dom andra två från några av dom absolut bästa microtillverkarna med egen design.

Wise är nog fortfarande den som imponerat mest på mig genom åren, fit och finish är väldigt nära BB58.
Tudor listar ca $4,300, Wise $720 och Zelos $550 men Wise och Zelos har tex quick release och glidelock-funktion och betydligt bättre lume.

Urverk är dock inte ens nära, Zelos och Wise gör inte bort sig med sina Miyota 9015 men Tudors Calibre MT5402 (COSC) är ljusår före.

Tre klockor som tar mycket plats i rotationen. Gillar ju microbrands och min nästa blir nog en Wise till.

Valde att inte ta med min Aevig för den är ju till salu och används inte. Men kanske borde göra det såhär i Halloween-tider 🎃
5QeykVA.jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp