• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_4413.jpeg

IMG_4414.jpeg

Då var den här, min introduktion till SPB-serien. Mycket som är bra, även om jag inte är imponerad över bristen på mikrojustering. Tidshållningen ska bli intressant också, den har man ju hört ska vara sisådär. Fortsättning följer!

IMG_4413.jpeg

IMG_4414.jpeg

Då var den här, min introduktion till SPB-serien. Mycket som är bra, även om jag inte är imponerad över bristen på mikrojustering. Tidshållningen ska bli intressant också, den har man ju hört ska vara sisådär. Fortsättning följer!
Jäkla fin är den i alla fall! Men ja en snabbjustering och ett lite mer reglerat verk hade verkligen inte skadat.

Ny Wise

Nån gång måste jag prova på en sån.
Älskar Wise, jag vill ha fler.

IMG_3345.jpeg

Ganska stor skillnad. Jag blev besviken först nen nu ser jag det bara som material som inte är stål.
På hemsidan skrev de att spännet var förpatinerat. Det kanske går att återställa så att det patineras lika?

Yema var villiga att sälja bandet till deras brons navygraf men de skulle ha 129euro!🤦🏻‍♂️

IMG_4418.jpeg

Uppdatering gällande tidshållningen. På drygt 24 timmar (något mindre) går den uppskattningsvis +1s. Det får ändå betraktas som väl godkänt med tanke på verkets spec som säger +25 till -15.

Edit: lutar dock åt att den får lämna då jag tycker den är nåågot liten. Så hojta om intresse att ta över den finns.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp