• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det här hände med mitt Baltic tropic för en stund sedan. Som tur var satt jag i TV-soffan så klockan landade mjukt. Vilken skit, jag har använt det max ett tiotal gånger och mest bara som ett reservband i brist på bättre så att säga. Främst för att jag tyckte det kändes riktigt sunkigt och det här bekräftade väl den känslan.

baltic_tropic_broken.jpg

Någon som testat en HGP mecaquartz? Något jag ska skippa om jag redan har en cwc sbs? Tänkte mest på likheten, visst ena är svart med dag/datum samt svärdhänder men likheten finns.

Någon som testat en HGP mecaquartz? Något jag ska skippa om jag redan har en cwc sbs? Tänkte mest på likheten, visst ena är svart med dag/datum samt svärdhänder men likheten finns.

Haft en orange, grym på många sätt kanske lite stor mot vad jag hade önskat (hellre haft 40) 🙂

Senast ändrad:
Nu har jag ju en CWC titan, så ingen SBS. Men jag fick upp ögonen för den och hade dålig motståndskraft.
Intryck? Väldigt lik, länken är cool. Bra känsla i vridringen. Men det märks att den är billig när man tittar på hur bearbetningen är. Länken är förhållandevis vass i kanterna och boetten, ffa kring kronskyddet, borde ha varit bättre gradad.
Jag har gnidit av insidan på länken och även touchat upp spännet. Samma på boettens undersida mellan den borstade sidan och den polerade undersidan. Samt kronskyddets undersida. Efter det är den som jag tycker att de borde släppt den själva.
Bortsett från det tycker jag att den är trevlig!
1000035161.jpg
1000035018.jpg
1000035010.jpg
1000035006.jpg
1000035005.jpg

Haha låter exakt som mig. Föll också dit. Kortstrul. Tror jag gick igenom ordern efter tre minuter, leverans i jan.

För jävligt, här förbereder man sig och så vill inte kortet vara med och leka 😅 jag tror inte att de är numrerade så det spelar väl ingen roll förutom att man får vänta en stund, vilket jag inte har något emot.
Jag undrar om de kommer gå ut med någon siffra över hur många som såldes. En ren killgissning skulle vara runt fem tusen.
Kan tänka mig att antalet sålda klockor dalade kraftigt under kvällen, de flesta hängde nog på låset för att säkra en tidig leverans.

För jävligt, här förbereder man sig och så vill inte kortet vara med och leka 😅 jag tror inte att de är numrerade så det spelar väl ingen roll förutom att man får vänta en stund, vilket jag inte har något emot.
Jag undrar om de kommer gå ut med någon siffra över hur många som såldes. En ren killgissning skulle vara runt fem tusen.
Kan tänka mig att antalet sålda klockor dalade kraftigt under kvällen, de flesta hängde nog på låset för att säkra en tidig leverans.
Jag var på jobbet och loggade in första gången vid halv fyra, påbörjade beställningen men blev avbruten av samtal, och slutförde beställning inte förrän jag kom hem vid strax innan åtta. Så fick jag också order.nr 32870 vilket innebär att de sålt 1870 vid det laget.

Ja, jag hade nått gammalt kort sparat. Men lyckades komma rätt långt i auth med det.

Dom hade kapacitet för typ 450 i månaden tror jag, så blir en viss väntan för dom sista isf :)

Jag var på jobbet och loggade in första gången vid halv fyra, påbörjade beställningen men blev avbruten av samtal, och slutförde beställning inte förrän jag kom hem vid strax innan åtta. Så fick jag också order.nr 32870 vilket innebär att de sålt 1870 vid det laget.

Baserat på de siffrorna får jag revidera min gissning till max 3000..

Ja, jag hade nått gammalt kort sparat. Men lyckades komma rätt långt i auth med det.

Dom hade kapacitet för typ 450 i månaden tror jag, så blir en viss väntan för dom sista isf :)

Ja, det återstår att se om de lyckas öka sin kapacitet under produktionens gång eller om de sista kommer få sina framåt sen vår/tidig sommar.

Tillbaka
Topp