• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

STeinhart vs Squale, vad säger folket ? Intressant att Steinhart tråden är 8 sidor, Squale 161 sidor här, fortfarande lite skämmigt med Steinhart ? Jag tycker generellt att klockor ska ngt eget att komma med, ej bara planka rakt av. Å andra sidan har jag ej ngt som helst problem med att bära en Steinhart då de är mkt snygga, hyfsad kvalite, sist men inte minst Rolex hysterin , även fast jag har råd, har helt skrämt iväg mig från märket och då är det nästan lite protest roligt att bära en Steinhart. Squale har mer historia, uppskattar märket, även här ser vi såklart vart inspiration kommit från på en del refs. Fråga, ni som haft bägge, hur upplever ni skillnaden, vilken är bäst, om man nu ens kan svara på det ?
upload_2019-7-7_8-47-24.jpeg
Senast i lavett-tråden var det ju en som ville slå Steinhart-ägare i huvudet med en tegelsten :)

Var tvungen att läsa tråden, är så glad att jag är ur Rolex träsket, sicka problem detta märke skapar på ”marknaden”...

Tycka vad man vill om Steinhart (jag är själv inget fan) men är det någon som ska ha en tegelsten i huvudet så är det väl de som betalar 100% över list för en Rolex. :p

Förmodligen någon som precis belånat huset för att köpa en R.. ex och sen upptäckt att Steinhart är fantastiskt bra :D. Dumstrut på.

Förstår heller inte hur man kan bli så provocerad, måste vara jobbigt i vardagen om man reagerar på att folk inte har "rätt" prylar =)

Lite knäpp är man , tycker 1545 sitter absolut bäst, men lite alldagliga, en sån sålde jag, Fumoson gjorde ont att släppa, den är så snygg...Men är notorisk flippare och behövde lite deg till en ny vintage...Ska hämta Onsdag...:)
Ja, Fumoson är grym! Tycker ändå att du behöll rätt, 1545 kan man få tag på när som helst. :)

Fn hittar du allt, grön struts, världsklass, nu måste jag köpa en matchande dinka, bara för kunna köpa ett sånt band
Strutsben är så jäkla snyggt, har övervägt det flera gånger och då tro det eller ej till mina Gruppo Gammas :woot:

IMG_9841.JPG
IMG_9840.JPG

Very nice, men blir ej top heavy ?

Nej, inte värre än vanliga läderband. Jag drar åt mina klockor ganska rejält, på gränsen till blodstop kanske därav :D

Strutsben är så jäkla snyggt, har övervägt det flera gånger och då tro det eller ej till mina Gruppo Gammas :woot:

IMG_9841.JPG
IMG_9840.JPG

Nej, inte värre än vanliga läderband. Jag drar åt mina klockor ganska rejält, på gränsen till blodstop kanske därav :D
Grymt, jag gillar när det blir lite annorlunda, var hittar du band, tips pa ngn bra site för dessa ? Jag som har så risig fantasi, vad skulle du föreslå på Helm Vanuatu, 22 mm, och Komodo, 20 mm ?

• Like
Reactions: M26
Tillbaka
Topp