Vad är det för skillnad på 'Blue/red' och 'Forty four' GMT ? Steinhart
Forty four verkar biffigare, men är det det enda ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Forty four är 44mm, en annan boett mot 42an.Vad är det för skillnad på 'Blue/red' och 'Forty four' GMT ? Steinhart
Inte helt säker men jag tycker att det vore konstigt om de skulle plocka bort den redan. Tropic GMT kom ju långt innan den gröna och den finns kvar i sortimentet. Båda säljer slut så fort de kommer i lager så... Men med det sagt så är det märkligt att den inte finns kvar på hemsidan.@MaBr du som har svart bälte i Squale, vet du hur det ligger till med frågan i mitt citat ovan?
Jamen, jag har ju redan enInte helt säker men jag tycker att det vore konstigt om de skulle plocka bort den redan. Tropic GMT kom ju långt innan den gröna och den finns kvar i sortimentet. Båda säljer slut så fort de kommer i lager så... Men med det sagt så är det märkligt att den inte finns kvar på hemsidan.
Är du sugen på en så hade jag mejlat Gnomon och frågat, de brukar vara bra på att svara.
TackForty four är 44mm, en annan boett mot 42an.
Visst ja, haha!Jamen, jag har ju redan en
Lite läsning skadar inte,tack för infoKan komplettera med att olika transportbolag haterar momsbetalningen olika, UPS och Schenker tror jag hör av sig via sms när paketet är i Sverige och säger att om jag betalar nn i moms via swish så levererar de paketet under dagen eller möjligen dagen efter. DHL är ännu bättre, de levererar och så kommer det en faktura efter. PN har en förmåga att paketet fastnar och skall tulldeklareras. Tar ett antal dagar så kommer ett brev med snigel posten där de vill att man betalar en faktura och när man gjort de kan de tänka sig att börja tulla paketet vilket kan ta allt från 1 till 6 veckor. Dvs om de inte tappat bort paketet under tiden... Inga express tider eller andra leveransåtaganden gäller om det är import utan de skall ha jag tror 8 veckor på sig... Suck. Inom EU uppstår ju inga sådana problem och där brukar PN fungera bra också. Har hört nån eller några i trådarna här som har omvända erfarenheter, detta är mina. Använd inte nationella postorganisationer om det går att undvika vid internationella transporter.
Blev långt det här, finns nog en viss frustration tror jag...
Trycker du in kronan i rätt läge så flyger bezel iväg mot den som försöker att vara dum mot dig,go klinga det där.
Det var nån i tråden häromdagen som postade en bild på en klocka han hade köpt som man typ kunde 'slå ihjäl någon med'
Den här verkar vara av samma kaliber
Går den inte att få moddad så den fungerar som i "Live and let die" ?Trycker du in kronan i rätt läge så flyger bezel iväg mot den som försöker att vara dum mot dig,go klinga det där.
Går den inte att få moddad så den fungerar som i "Live and let die" ?
Jag har nu under snart tre år lagt ganska mycket tid på att hitta en perfekt klocka för mig och på att lära mig mer om klockor rent allmänt.
Tyvärr har det blivit lite väl mycket av det goda mellan varven och jag tänker därför logga ut från KS ett tag.
Men jag vill gärna gå ut med flaggan i topp och lägger upp några bilder på mitt senaste tillskott.
Med dagens tillskott, min Squale Alpine green gmt och blåa RL Oddysea känner jag mig tillfreds. Förhoppningen är att klockan jag fick idag skall göra mig till en OWG på sikt.
Ha det bäst!
Här är tillskottet, Baltic Aquascaphe.
Fantastiskt trevlig färg på den. Tror en Erikas skulle kunna fungera kalas! Black ops med brons clasp typAh, då är det inte samma. Erika's skulle faktiskt kunna funka. Får testa att slänga på det! Barton tycker jag är snygga men inte till den klockan.
Bonusbild:
Allt gårGår den inte att få moddad så den fungerar som i "Live and let die" ?
Hmm där sa du nåt, Erika's går ju faktiskt att beställa med bronsdetaljer. Är det någon som vet om det åldras på samma sätt som mässing?Fantastiskt trevlig färg på den. Tror en Erikas skulle kunna fungera kalas! Black ops med brons clasp typ
Ping @EquilibriumÄr det någon i microträsket som har något kul att byta mot en fin Steinhart Ocean One.2 Pepsi på jubilee?
Den hänger inte riktigt som jag vill på handleden tyvärr.. Inköpt 181122, fint skick och använd kanske 10 ggr, fullset med kvitto.
PM med kul förslag
Hmm där sa du nåt, Erika's går ju faktiskt att beställa med bronsdetaljer. Är det någon som vet om det åldras på samma sätt som mässing?
Lär ändå bli mer likt än stål i alla fall. Ska kolla på spännet när jag kommer hem.Jämför med spännet som du har på bandet. Den är i brons. Det finns variation.
Riktigt fin, grattis.Efterlängtad leverans!
Instant crush
Efterlängtad leverans!
Instant crush
Galet bra, grattis! Den är så jäkla snygg i brons!Efterlängtad leverans!
Instant crush
Grattis! Bra grejer det därEfterlängtad leverans!
Instant crush
Fn hittar du allt, grön struts, världsklass, nu måste jag köpa en matchande dinka, bara för kunna köpa ett sånt bandGrönt strutsben
eller ödleband skulle jag rekommendera damen
Very nice, men blir ej top heavy ?Då blir det mycket svårare att hitta något lämpligt för en dam
Sorry för OT men det kan inte bli mer dykare än Planerai, kanske inte passar så bra på dykare med ring dock
Där har du en fullträff! Grattis!Efterlängtad leverans!
Instant crush
Grattis! Grym klockaEfterlängtad leverans!
Instant crush