• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad är det för skillnad på 'Blue/red' och 'Forty four' GMT ? Steinhart
Forty four verkar biffigare, men är det det enda ?

@MaBr du som har svart bälte i Squale, vet du hur det ligger till med frågan i mitt citat ovan? :)
Inte helt säker men jag tycker att det vore konstigt om de skulle plocka bort den redan. Tropic GMT kom ju långt innan den gröna och den finns kvar i sortimentet. Båda säljer slut så fort de kommer i lager så... Men med det sagt så är det märkligt att den inte finns kvar på hemsidan. :confused:

Är du sugen på en så hade jag mejlat Gnomon och frågat, de brukar vara bra på att svara. :)

Inte helt säker men jag tycker att det vore konstigt om de skulle plocka bort den redan. Tropic GMT kom ju långt innan den gröna och den finns kvar i sortimentet. Båda säljer slut så fort de kommer i lager så... Men med det sagt så är det märkligt att den inte finns kvar på hemsidan. :confused:

Är du sugen på en så hade jag mejlat Gnomon och frågat, de brukar vara bra på att svara. :)
Jamen, jag har ju redan en :D
PSX_20190629_105105.jpg

Kan komplettera med att olika transportbolag haterar momsbetalningen olika, UPS och Schenker tror jag hör av sig via sms när paketet är i Sverige och säger att om jag betalar nn i moms via swish så levererar de paketet under dagen eller möjligen dagen efter. DHL är ännu bättre, de levererar och så kommer det en faktura efter. PN har en förmåga att paketet fastnar och skall tulldeklareras. Tar ett antal dagar så kommer ett brev med snigel posten där de vill att man betalar en faktura och när man gjort de kan de tänka sig att börja tulla paketet vilket kan ta allt från 1 till 6 veckor. Dvs om de inte tappat bort paketet under tiden... Inga express tider eller andra leveransåtaganden gäller om det är import utan de skall ha jag tror 8 veckor på sig... Suck. Inom EU uppstår ju inga sådana problem och där brukar PN fungera bra också. Har hört nån eller några i trådarna här som har omvända erfarenheter, detta är mina. Använd inte nationella postorganisationer om det går att undvika vid internationella transporter.
Blev långt det här, finns nog en viss frustration tror jag... :)
Lite läsning skadar inte,tack för info :)

Jag har nu under snart tre år lagt ganska mycket tid på att hitta en perfekt klocka för mig och på att lära mig mer om klockor rent allmänt.
Tyvärr har det blivit lite väl mycket av det goda mellan varven och jag tänker därför logga ut från KS ett tag.
Men jag vill gärna gå ut med flaggan i topp och lägger upp några bilder på mitt senaste tillskott.
Med dagens tillskott, min Squale Alpine green gmt och blåa RL Oddysea känner jag mig tillfreds. Förhoppningen är att klockan jag fick idag skall göra mig till en OWG på sikt.

Ha det bäst!
Här är tillskottet, Baltic Aquascaphe.
0DF72BCB-ECA3-4615-8DA4-A5DF104D0E5F.jpeg
E10490BC-A31D-456C-AD53-46388A4B274D.jpeg
EB9F6674-1C32-43A7-8C9F-7983F0059C70.jpeg

Ta hand om dig, man! Hoppas får se dig igen i tråden i framtiden. Grym baltic btw:)

Är det någon i microträsket som har något kul att byta mot en fin Steinhart Ocean One.2 Pepsi på jubilee?
Den hänger inte riktigt som jag vill på handleden tyvärr.. Inköpt 181122, fint skick och använd kanske 10 ggr, fullset med kvitto.

PM med kul förslag :)

Tillbaka
Topp