• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hmmm , tillåter specialgrupper göra en beställning ? Men då måste vi upp till 50 ngt ?

Tror man måste komitta till minst 50ex. De föreställningar som inte går direkt här kan man erbjuda i t.ex. FB gruppen Only Steinhart special edition.

Dessa flög under radarn förra sommaren då en tysk AD valde att göra 50ex av varje, allt sålde slut för €595 och går idag för €800-1200 beroende på plattform. Skulle vilja se en sådan med 50st i 39mm och med plexiglas
20181204_134929.jpg
20181204_134923.jpg
20181204_134914.jpg

Ja, det kanske är lite väl mycket. Någon som har kontakt med dom och kan höra efter? Eller finns det andra företag som gör liknande. Tänkte på San Martin, men det blir för meckigt med dom.
Tror det blir jobbigt med Kina och logistiken utan tidigare erfarenhet, här låter man Steinhart ta hand om allt och säljer klockan att cost

Senast ändrad:
Tror man måste komitta till minst 50ex. De föreställningar som inte går direkt här kan man erbjuda i t.ex. FB gruppen Only Steinhart special edition.

Dessa flög under radarn förra sommaren då en tysk AD valde att göra 50ex av varje, allt sålde slut för €595 och går idag för €800-1200 beroende på plattform. Skulle vilja se en sådan med 50st i 39mm och med plexiglas
20181204_134929.jpg
20181204_134923.jpg
20181204_134914.jpg
Oh my god, yes, den var det världsklass på, hur går vi vidare

Hmmm , tillåter specialgrupper göra en beställning ? Men då måste vi upp till 50 ngt ?
Klickade hem en sån här Borealis Estoril i fredags (inte just den på bilden, men ni fattar). Ursprungligen en Divers Watches facebookgrupp beställning på 300ex. sååå....Borealis kanske?
Vilket fall som helst så är jag lätt på om vi kan enas om en skön modell :)
ae253d58d71ab264ca97a57be9cc1955.jpg

Spana in nedan affordable ( well mkt pengar, men affordable för just denna) till damen, på köp o sälj , strategi - om tanten skulle få en, skulle köpa lugn o ro för mitt eget flippande under ca 6 mån, men kommer med risk, pengar ska ut, gillar hon den, etc, etc, mot strategi här, men den kan ju dottern ha sedan, kruxet med det dock, hon är bara 6 nu.....
Riktigt lyxig Tag Heuer Aquaracer till damen”
Spana in nedan affordable ( well mkt pengar, men affordable för just denna) till damen, på köp o sälj , strategi - om tanten skulle få en, skulle köpa lugn o ro för mitt eget flippande under ca 6 mån, men kommer med risk, pengar ska ut, gillar hon den, etc, etc, mot strategi här, men den kan ju dottern ha sedan, kruxet med det dock, hon är bara 6 nu.....
Riktigt lyxig Tag Heuer Aquaracer till damen”
År 2016 köpte jag en Cartier som min dotter ska få i konfirmationspresent 2021. Så det är aldrig för tidigt :)

Senast ändrad:
Går nog att prata med Zelos, Borealis eller Crepas om en LE! Jag är sjukt på hur som
Många bra idéer nu, älskar't!
Steinhart vintage i 39mm med plexi som @Birchgrove föreslog låter drömmigt!
Eller om borealis kan göra en variant till oss av adragan kanske? Den ska ju ändå tillverkas i så många varianter
För mig är det vilket som, men drömmen hade ju varit Borealis

Borealils gör mycket fina och bra klockor men det finns ett par moment som väger över till Steinharts fördel enligt min ödmjuka mening. För det första så undrar jag om Borealis har samma kapacitet som Steinhart, misstänker att man kan få vänta ett tag på Borealis. För det andra så har dom inte heller samma prisutveckling och följe som Steinhart LE har. Vill man se det som en liten investering så skulle jag satsa mina pengar på Steinhart.

Edit: Crepas misstänker jag blir dyrare, de verkar inte riktigt heller ha samma produktionskapacitet som Steinhart, de enda som kan mäta sig med dom skulle jag säga är Zelos :)

Borealils gör mycket fina och bra klockor men det finns ett par moment som väger över till Steinharts fördel enligt min ödmjuka mening. För det första så undrar jag om Borealis har samma kapacitet som Steinhart, misstänker att man kan få vänta ett tag på Borealis. För det andra så har dom inte heller samma prisutveckling och följe som Steinhart LE har. Vill man se det som en liten investering så skulle jag satsa mina pengar på Steinhart.
Märket har gjort en liten (men ändock) klassresa här på forat. Ivartfall i den här tråden.
IMG_6218.JPG

Något som jag funderat på. Är ni sugna på en Micro-tråden klocka? Om det går att göra beställning via steinhart vore det ju guld! Kan bli svår att bli flippas längre fram, men vi är ju såpass många i tråden så om intresset finns skulle det vara riktigt ballt. Misstänker att vi har några i tråden som är grymma på design och som skulle kunna ta fram m några schyssta förslag? Vad säger ni? Jag kan tänka mig en sub för att hålla nere priset för alla med coola färgkombos osv.

Edit: jag skulle kunna ta på mig att organisera det hela om det finns frivilliga att förhandla med steinhardt eller bättre förslag? och någon som vill designa.
Bra idé, den uppskattas och vore rolig att genomföra. :cool: Går det att enas om kriterierna dock? Om jag säger max 40mm, datum i fönster vid 3 el 6, gmt, ingen mercedesvisare, ingen datumbubbla, minst 100m wr, trevliga färger och vettigt pris, vad händer då? Kanske kan man ha några olika varianter baserade på gemensam förg på tavla och insert, och likadana visare. Steinhart kan ju kanske uppfylla detta men kan vi enas/få ihop tillräckligt många? Några förslag kanske så kan vi se hur många som hänger på...:)

Bra idé, den uppskattas och vore rolig att genomföra. :cool: Går det att enas om kriterierna dock? Om jag säger max 40mm, datum i fönster vid 3 el 6, gmt, ingen mercedesvisare, ingen datumbubbla, minst 100m wr, trevliga färger och vettigt pris, vad händer då? Kanske kan man ha några olika varianter baserade på gemensam förg på tavla och insert, och likadana visare. Steinhart kan ju kanske uppfylla detta men kan vi enas/få ihop tillräckligt många? Några förslag kanske så kan vi se hur många som hänger på...:)
Ska man skapa en egen tråd för detta ändamål kanske och begränsa all diskussion till endast detta ämne, man kanske kan komma upp med 3-5 alternativ och ha en omröstning om det och därefter välja det alternativ som får flest röster?

Bara inte svart och gul :facepalm:

Ska man skapa en egen tråd för detta ändamål kanske och begränsa all diskussion till endast detta ämne, man kanske kan komma upp med 3-5 alternativ och ha en omröstning om det och därefter välja det alternativ som får flest röster?
En mikro-tråds-klocka kanske skall finnas i mikro-tråden? Så det inte blir ett separat projekt? :rolleyes::) Varit trevligt med en undertråd där.

Edit: Crepas misstänker jag blir dyrare, de verkar inte riktigt heller ha samma produktionskapacitet som Steinhart, de enda som kan mäta sig med dom skulle jag säga är Zelos :)

Håller med till fullo. Steinhart hade varit allra roligast

Tillbaka
Topp