• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens 🥰
IMG_1703.jpeg

En guld-(rosé?)färgad zodiac landade idag. Rolig liten klocka som hoppade igång efter ett batteribyte. Klarade trycktest också 😅 Vad är det för liten prick mellan 4 och 5 på tavlan däremot? 🤔
image.jpg
Här har du svar på din fråga.

IMG_4614.jpeg

Fasen vad glad jag är att jag hade Nato, för första gången under mitt klockägande gick ett bandstift sönder 🤔
Det är för att du har ett nato som det gick sönder ;)

Ett nato spänner stiftet hårt ut från boetten med tanke på hur det läggs först på stiftets ovansida, följt av att det spänns runt din arm och därmed lägger en konstant kraft ut från boetten. Klockor för nato bör ha fasta bandstift.

Det är för att du har ett nato som det gick sönder ;)

Ett nato spänner stiftet hårt ut från boetten med tanke på hur det läggs först på stiftets ovansida, följt av att det spänns runt din arm och därmed lägger en konstant kraft ut från boetten. Klockor för nato bör ha fasta bandstift.

Du har säkert rätt i det. Det var ett ganska risigt bandstift men det enda jag hade som passade, så det hade säkert kunnat brista även på ett vanligt band. Så lite tur ändå kanske 😁

Här har du svar på din fråga.

Haft ett gäng under åren. Kronografen kan jag sakna ibland.

6678C449-45A0-414A-9C65-48CEFB3A6730.jpeg
D02B2A8B-9B5A-4BF2-9AF5-FC390730BF98.jpeg

Den är snygg den där. Jag gillar deras limiterade gröna Omaha väldigt mycket men känns orimligt dyr eller vad tycker du?
Tack så mycket. Jag är själv mycket förtjust i den. Gillar verkligen tavlan och det kupade safirglaset även om själva boetten inte erbjuder några sensationer.
20240503_165226.jpg

Men angående den gröna Omaha , ja, jo det känns lite väl att betala 4 gånger så mycket för en sån jämfört med med en Malouine.
Fast å andra sidan är det väl där ungefär man hamnar om man vill ha en mekanisk chronograph med automatverk. Tror jag...
Annars är det väl ST-19 seagull-verk som gäller om man vill ha billigare.. fast då är det ju inte automat förstås.
Eller mecca quartz som Geckota har på sina chronographer.

Själ har jag ingen mekanisk chronograph alls utan bara en enda vanlig quartz chronograph, så jag är ju inte expert på detta område direkt. Andra får rätta mig om jag har fel.

Men som sagt, den gröna Omaha är i alla fall riktigt snygg, där är vi överens.

Tack så mycket. Jag är själv mycket förtjust i den. Gillar verkligen tavlan och det kupade safirglaset även om själva boetten inte erbjuder några sensationer.
20240503_165226.jpg

Men angående den gröna Omaha , ja, jo det känns lite väl att betala 4 gånger så mycket för en sån jämfört med med en Malouine.
Fast å andra sidan är det väl där ungefär man hamnar om man vill ha en mekanisk chronograph med automatverk. Tror jag...
Annars är det väl ST-19 seagull-verk som gäller om man vill ha billigare.. fast då är det ju inte automat förstås.

Själ har jag ingen mekanisk chronograph alls utan bara en enda vanlig quartz chronograph, så jag är ju inte expert på detta område direkt. Andra får rätta mig om jag har fel.

Bra poäng, läste på lite mer om urverket nu och det verkar kosta en del.

Lite sugen blir man hur som helst😊

20240503_165226.jpg

Baksidan är fin :)

Tax free :)

"If you live in the EU, we are now shipping Islanders to your country, DUTY FREE. This means you will have no taxes to pay on delivery, the price you see online is the price you pay. Simply select the "Duty Paid" option at checkout, and be sure to watch the video for all the details."

Tillbaka
Topp