• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Zandibar

Cartier
Idag kör vi på en GMT som inte får så mycket handledstid. Vilket är underligt för jag gillar den..
Och GMT är ju bra för världens största klubb är ju på pre-season tour i Australien #ggmu :)
20190715_124101.jpg

Hur får man tag på en sån skönhet?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Snabb öppning. Många paket var kommit idag.

Äntligen är nya Zelos här. Så jäkla bling just nu. Ska iväg och slänga in den i havet strax (bästkusten). Den där tavlan är så jäkla djup. Svår att fånga på bild. Storleken, trots 42 mm inga problem. Nöjd än så länge. Ska bli kul att se hur man utveckla patinan över sommar.

IMG_20190719_150733.jpg

IMG_20190719_153904.jpg

IMG_20190719_155110.jpg

IMG_20190719_155113.jpg

IMG_20190719_155208.jpg


Länk till Horizons. Ska på lite senare ikväll.

IMG_20190719_153943.jpg


Först några konstiga fläckar på bezel som ketchup löste snabbt.
IMG_20190719_154512.jpg
Superfin, stort grattis.
 
  • Like
Reactions: FOQ

Nilas

Patek
2-Faktor
Mycket bra. Kommer att bli mycket bad här framöver med den och jag tänker att den blir patinerad av det. Ska jag köra på det spåret eller göra som @kjesul?
För egen del så hade jag nog inte låtit den patineras till oigenkännlighet. Måste ju färga av sig på både arm och kläder. Däremot en aning är aldrig fel. Så tänker jag men det betyder inte att det är rätt :D.
 

Waldorf

Audemars
Mycket bra. Kommer att bli mycket bad här framöver med den och jag tänker att den blir patinerad av det. Ska jag köra på det spåret eller göra som @kjesul?
Pröva med bad under en sommar och se vad naturlig användning ger för effekt. Kul att föjla. :) Många bilder. Om du vill ha mer effekt sen så kan du ta med lite havsvatten i en burk och använda sen. Tycker jag i alla fall.
 
Topp