• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
Ok, vi kör lite till då. Har ju tjatat en del om Nodus. Fick tag på en nu i veckan i ett byte. Hör kommer en Nodus Retrospect #1 på Barton Canvas. Cheers @hammermountain.

IMG_20190719_193246.jpg


Tack @Benjamin1910 för bandet.
Vilken dag du haft, :) synd på stiften :(.
 
  • Like
Reactions: FOQ

Waldorf

Audemars
IMG_20190719_205311.jpg
Ska man fortsätta samla riktigt patina, eller köra med ägg alt gel? Har någon andra bra tips för en juste sliten look? Även tips på Nato med bronsdetaljer mottages tacksamt.
Testar riktigt havsvatten, funkar bra men får ju ligga i en stund, dagar eller så. Blir fin patina som den skulle bli av många dykningar antar jag. Vet inte om det går att "konstruera" havsvatten...
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Nytt från Steinhart :)

iUrQp9F_4jA6YGIIt5L_oNaXpX41CVv0W1AwF6ti3Pgm1IrQkceKA7ydT68XCIZLEXJNcZ0aqiTYhJc3uFedERDTQKvuGrINeabspzNWnKtLT81r_utSy8B2J7s88m7vNVRXGl695YV6UhBUZi4OUBWZJNC7GA=s0-d-e1-ft

Ja ny vintage boett i 39mm

Och framför allt, en vintage boett i 39 mm... μ- klockan..:eek::)

1D8B8542-DCBC-4A97-A6CC-CB137FD8BA99.jpeg
21B98FD8-837B-43A7-B02E-66169E48FDB1.jpeg
5421B4CE-DE13-45CD-AB1B-AC9FEE810E19.jpeg
Lite mer bilder om ingen postat redan.
F4397740-D309-4C6C-A4B7-C63ED6C4F2B3.jpeg
7E4E375B-6EB1-4785-B72D-C6FCCB1B3461.jpeg
35E11D50-3EE0-4B07-9E81-3FF9C14C6BA8.jpeg

Detta bådar gott inför LE-klockan :).

Vi har denna som förslag och har faktiskt jobbat mot den modellen från första början men med avsaknad av Vintage boetten i 39mm var vi tidigare tvungna att improvisera men Steinhart har just gjort oss en jättetjänst. För att förtydliga så är detta en av modellerna på just jubelee som varit med från start :)
Härligt! Detta bådar gott. Fortsätter med tankar i konversationen.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hej bullen/mikrofantaster. Och framförallt ni med flipparsjukan som jag. Som blir sugen på nytt konstant, gärna byter hej vilt för att sedan ångra sig lite men ändå inser att de skulle flippas förr eller senare så gråter inte över det för mkt.

Har nu på kort tid gjort mig av med Helson SD, Tisell marine, Seiko srp777 och idag skx011. Fick iof en 7548 i byte mot sistnämnda så sista gills knappt som flipp. Båda var/är ändå tänkt som sista 2v semesterbeater och känns bättre med en redan spöad då där fler dings/repor inte påverkar värdet nämnvärt samt Quartz är ändå liite extra gött på något sätt :blackeye:

Nu till dilemmat. Har ju kvar min Hamtun H1. Den vill jag ju fortsätta gilla varje ggn den tas på. Som är fallet nu. Helt underbar med sin låga vikt, mörka titan och grym design. Men den används inte så himla ofta. Och där är frågan, när ni inte använder klockorna lika mkt tenderar de att stanna längre? Eller blir effekten tvärtom, varför ha kvar något som sällan används?

Avslutar med en bild bara för att...
D532BB0D-0916-43E9-B85C-E833541F249E.jpeg
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Hej bullen/mikrofantaster. Och framförallt ni med flipparsjukan som jag. Som blir sugen på nytt konstant, gärna byter hej vilt för att sedan ångra sig lite men ändå inser att de skulle flippas förr eller senare så gråter inte över det för mkt.

Har nu på kort tid gjort mig av med Helson SD, Tisell marine, Seiko srp777 och idag skx011. Fick iof en 7548 i byte mot sistnämnda så sista gills knappt som flipp. Båda var/är ändå tänkt som sista 2v semesterbeater och känns bättre med en redan spöad då där fler dings/repor inte påverkar värdet nämnvärt samt Quartz är ändå liite extra gött på något sätt :blackeye:

Nu till dilemmat. Har ju kvar min Hamtun H1. Den vill jag ju fortsätta gilla varje ggn den tas på. Som är fallet nu. Helt underbar med sin låga vikt, mörka titan och grym design. Men den används inte så himla ofta. Och där är frågan, när ni inte använder klockorna lika mkt tenderar de att stanna längre? Eller blir effekten tvärtom, varför ha kvar något som sällan används?

Avslutar med en bild bara för att...
D532BB0D-0916-43E9-B85C-E833541F249E.jpeg
Flippar också rätt friskt och har väl landat i ungefär det du skriver att om något inte används längre så är det dags för det att vandra vidare. Undantag finns dock för en handfull ”permanenta” keepers som det ska väldigt mycket till för att jag säljer. Resten av klockorna i lådan är där på ett kortare eller längre gästspel skulle jag säga.

Har också insett att jag ofta ångrar mig innan jag säljer något men aldrig efter. Lite ologiskt men så är det. Försöker inte tänka så mycket på det längre med andra ord.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hej bullen/mikrofantaster. Och framförallt ni med flipparsjukan som jag. Som blir sugen på nytt konstant, gärna byter hej vilt för att sedan ångra sig lite men ändå inser att de skulle flippas förr eller senare så gråter inte över det för mkt.

Har nu på kort tid gjort mig av med Helson SD, Tisell marine, Seiko srp777 och idag skx011. Fick iof en 7548 i byte mot sistnämnda så sista gills knappt som flipp. Båda var/är ändå tänkt som sista 2v semesterbeater och känns bättre med en redan spöad då där fler dings/repor inte påverkar värdet nämnvärt samt Quartz är ändå liite extra gött på något sätt :blackeye:

Nu till dilemmat. Har ju kvar min Hamtun H1. Den vill jag ju fortsätta gilla varje ggn den tas på. Som är fallet nu. Helt underbar med sin låga vikt, mörka titan och grym design. Men den används inte så himla ofta. Och där är frågan, när ni inte använder klockorna lika mkt tenderar de att stanna längre? Eller blir effekten tvärtom, varför ha kvar något som sällan används?

Avslutar med en bild bara för att...
D532BB0D-0916-43E9-B85C-E833541F249E.jpeg
Jag flippar och ångrar mig lite, sen mot nya mål :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag flippar och ångrar mig lite, sen mot nya mål :)

Så är det ju alltid :)
Kan ju på ovanstående försäljningar resonera såhär:
- Helson SD. Förvisso supercool men blev för obekväm, tung och stor i slutändan. Användes därmed sällan.
- Tisell marine. Grym kvalite men jag och homager är kompisar ett tag. Sen tröttnar jag. Och det sker oftast likt nu bara plötsligt.
- Srp777. Tycker hela reissue turtleserien ändå är rätt trist...

Hamtun däremot. Den får ni påminna mig att inte flippa i första taget. Iof ingen risk nu då jag endast har den och 7548 plus 2st billiga Casio men de stannar oavsett :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Så är det ju alltid :)
Kan ju på ovanstående försäljningar resonera såhär:
- Helson SD. Förvisso supercool men blev för obekväm, tung och stor i slutändan. Användes därmed sällan.
- Tisell marine. Grym kvalite men jag och homager är kompisar ett tag. Sen tröttnar jag. Och det sker oftast likt nu bara plötsligt.
- Srp777. Tycker hela reissue turtleserien ändå är rätt trist...

Hamtun däremot. Den får ni påminna mig att inte flippa i första taget. Iof ingen risk nu då jag endast har den och 7548 plus 2st billiga Casio men de stannar oavsett :)
Klart du inte ska flippa din H1. De börjar ju dessutom bli lite luriga att få tag på. De ex som finns ute har landat hos samlare som inte släpper dem ;)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Så är det ju alltid :)
Kan ju på ovanstående försäljningar resonera såhär:
- Helson SD. Förvisso supercool men blev för obekväm, tung och stor i slutändan. Användes därmed sällan.
- Tisell marine. Grym kvalite men jag och homager är kompisar ett tag. Sen tröttnar jag. Och det sker oftast likt nu bara plötsligt.
- Srp777. Tycker hela reissue turtleserien ändå är rätt trist...

Hamtun däremot. Den får ni påminna mig att inte flippa i första taget. Iof ingen risk nu då jag endast har den och 7548 plus 2st billiga Casio men de stannar oavsett :)
Förstår inte vad du menar med att inte sälja Hamtun? Du hyr ju bara den av mig :D.
 
Topp