FOQ
Guld
Verkar vara en Mako-esq' tavla på den gråa...
Riktigt bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkar vara en Mako-esq' tavla på den gråa...
Det är den som lockarVerkar vara en Mako-esq' tavla på den gråa...
Vilken dag du haft, synd på stiften .Ok, vi kör lite till då. Har ju tjatat en del om Nodus. Fick tag på en nu i veckan i ett byte. Hör kommer en Nodus Retrospect #1 på Barton Canvas. Cheers @hammermountain.
Tack @Benjamin1910 för bandet.
Nu höjdes nivån igen. Norrlands champangne.Familjen kollade på mig som jag var dum i huvudet när jag kände att jag bara måste ta den här bilden mitt under spelrundan... Ni förstår mig iallafall.
Se där ja, nu börjar denna tråden bli riktigt civiliserad. Champagne och konjak; hade ingen aning att de tillverkade sånt i norrland. Å mumma klockor finns det med..Där var semestern igång.
Börjar lite civiliserad med CW och cognac, sen blir det nog Squale och öl
Testar riktigt havsvatten, funkar bra men får ju ligga i en stund, dagar eller så. Blir fin patina som den skulle bli av många dykningar antar jag. Vet inte om det går att "konstruera" havsvatten...Ska man fortsätta samla riktigt patina, eller köra med ägg alt gel? Har någon andra bra tips för en juste sliten look? Även tips på Nato med bronsdetaljer mottages tacksamt.
Jag förespråkar alltid att låta det ta sin tid. Blir alltid bäst så enligt migSka man fortsätta samla riktigt patina, eller köra med ägg alt gel? Har någon andra bra tips för en juste sliten look? Även tips på Nato med bronsdetaljer mottages tacksamt.
Vi kan ju inte bara dricka bärs..Nu höjdes nivån igen. Norrlands champangne.
EDIT: och klockan är fantastisk den med
Lite tråkigt är det. Kanske bra iofs. Hade blivit så sjukt stressigt att byta klocka hela kvällen. För allt nytt måste bäras hela tiden, eller hurVilken dag du haft, synd på stiften .
Löv it!Sista semesterdagen . Fy för bövelen.
Kände mig lite wild and crazy och slängde på ett sent semesterstrap.
Bjussar på en smått berömd och mytomspunnen "wrist-roll" och halsar en pilsner på det .
Riktigt fin den där! Men hittar den inte på Gnomons sida? Är den slutsåld alltså?Sista semesterdagen . Fy för bövelen.
Bjussar på en smått berömd och mytomspunnen "wrist-roll" och halsar en pilsner på det .
Nytt från Steinhart
Ja ny vintage boett i 39mm
Och framför allt, en vintage boett i 39 mm... μ- klockan..
Lite mer bilder om ingen postat redan.
Detta bådar gott inför LE-klockan .
Härligt! Detta bådar gott. Fortsätter med tankar i konversationen.Vi har denna som förslag och har faktiskt jobbat mot den modellen från första början men med avsaknad av Vintage boetten i 39mm var vi tidigare tvungna att improvisera men Steinhart har just gjort oss en jättetjänst. För att förtydliga så är detta en av modellerna på just jubelee som varit med från start
Den finns kvar. Välj Steinhart i menyn så du får fram hela sortimentet. Ligger numera på sidan tre där .Riktigt fin den där! Men hittar den inte på Gnomons sida? Är den slutsåld alltså?
Ok inte fått svar ang Pepsin men det behöver jag ej nu va lite allmänna frågor.Har också mailat om min som åkte på lagning 1 juli. Dom brukar vara rätt bra och snabba!
Ja, min blev bättre med och sen dålig. Msn måste vrida ofta typ. Tror vi har respons senast i början på nästa vecka!Ok inte fått svar ang Pepsin men det behöver jag ej nu va lite allmänna frågor.
Och inget ang vridring på Tropicen,dock är den bättre.
Grym klocka. Grym combo.Ok, vi kör lite till då. Har ju tjatat en del om Nodus. Fick tag på en nu i veckan i ett byte. Hör kommer en Nodus Retrospect #1 på Barton Canvas. Cheers @hammermountain.
Tack @Benjamin1910 för bandet.
Flippar också rätt friskt och har väl landat i ungefär det du skriver att om något inte används längre så är det dags för det att vandra vidare. Undantag finns dock för en handfull ”permanenta” keepers som det ska väldigt mycket till för att jag säljer. Resten av klockorna i lådan är där på ett kortare eller längre gästspel skulle jag säga.Hej bullen/mikrofantaster. Och framförallt ni med flipparsjukan som jag. Som blir sugen på nytt konstant, gärna byter hej vilt för att sedan ångra sig lite men ändå inser att de skulle flippas förr eller senare så gråter inte över det för mkt.
Har nu på kort tid gjort mig av med Helson SD, Tisell marine, Seiko srp777 och idag skx011. Fick iof en 7548 i byte mot sistnämnda så sista gills knappt som flipp. Båda var/är ändå tänkt som sista 2v semesterbeater och känns bättre med en redan spöad då där fler dings/repor inte påverkar värdet nämnvärt samt Quartz är ändå liite extra gött på något sätt
Nu till dilemmat. Har ju kvar min Hamtun H1. Den vill jag ju fortsätta gilla varje ggn den tas på. Som är fallet nu. Helt underbar med sin låga vikt, mörka titan och grym design. Men den används inte så himla ofta. Och där är frågan, när ni inte använder klockorna lika mkt tenderar de att stanna längre? Eller blir effekten tvärtom, varför ha kvar något som sällan används?
Avslutar med en bild bara för att...
Jag flippar och ångrar mig lite, sen mot nya målHej bullen/mikrofantaster. Och framförallt ni med flipparsjukan som jag. Som blir sugen på nytt konstant, gärna byter hej vilt för att sedan ångra sig lite men ändå inser att de skulle flippas förr eller senare så gråter inte över det för mkt.
Har nu på kort tid gjort mig av med Helson SD, Tisell marine, Seiko srp777 och idag skx011. Fick iof en 7548 i byte mot sistnämnda så sista gills knappt som flipp. Båda var/är ändå tänkt som sista 2v semesterbeater och känns bättre med en redan spöad då där fler dings/repor inte påverkar värdet nämnvärt samt Quartz är ändå liite extra gött på något sätt
Nu till dilemmat. Har ju kvar min Hamtun H1. Den vill jag ju fortsätta gilla varje ggn den tas på. Som är fallet nu. Helt underbar med sin låga vikt, mörka titan och grym design. Men den används inte så himla ofta. Och där är frågan, när ni inte använder klockorna lika mkt tenderar de att stanna längre? Eller blir effekten tvärtom, varför ha kvar något som sällan används?
Avslutar med en bild bara för att...
Fick svar idag, blev hänvisad till lokal urmakare som skulle fixa klockan och få ersättning för det. Mig spelar det ingen större roll faktiskt bara den lirar@M26 hur gick det med din Traska? Snackat med Jon?
Jag flippar och ångrar mig lite, sen mot nya mål
Funkar ju hur bra som helst med vilket band du än slänger på..Sista semesterdagen . Fy för bövelen.
Klart du inte ska flippa din H1. De börjar ju dessutom bli lite luriga att få tag på. De ex som finns ute har landat hos samlare som inte släpper demSå är det ju alltid
Kan ju på ovanstående försäljningar resonera såhär:
- Helson SD. Förvisso supercool men blev för obekväm, tung och stor i slutändan. Användes därmed sällan.
- Tisell marine. Grym kvalite men jag och homager är kompisar ett tag. Sen tröttnar jag. Och det sker oftast likt nu bara plötsligt.
- Srp777. Tycker hela reissue turtleserien ändå är rätt trist...
Hamtun däremot. Den får ni påminna mig att inte flippa i första taget. Iof ingen risk nu då jag endast har den och 7548 plus 2st billiga Casio men de stannar oavsett
Förstår inte vad du menar med att inte sälja Hamtun? Du hyr ju bara den av mig .Så är det ju alltid
Kan ju på ovanstående försäljningar resonera såhär:
- Helson SD. Förvisso supercool men blev för obekväm, tung och stor i slutändan. Användes därmed sällan.
- Tisell marine. Grym kvalite men jag och homager är kompisar ett tag. Sen tröttnar jag. Och det sker oftast likt nu bara plötsligt.
- Srp777. Tycker hela reissue turtleserien ändå är rätt trist...
Hamtun däremot. Den får ni påminna mig att inte flippa i första taget. Iof ingen risk nu då jag endast har den och 7548 plus 2st billiga Casio men de stannar oavsett
Det minsta dom kan göra, har ju cyklat 300m och hämtat ut paketet o allt.Du borde få behålla den och dom skickar en Tropic till dig, eller hur?