Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att det är bekvämt att de flesta delar är löstagbara, underlättar rengöring. Kan dock erkänna att jag inte hade lagt de summorna för en kaffebryggare. Fick min i presentJag tycker moccamaster är riktigt dålig för vad man betalar. Endast en hipp sak som alla hipsters på Södermalm har. Sedan råkar det vara så att min kära mor går för sånt som är hippt.....
Älskade bergslagen! ♡
God morgon!
Någon som beställt bronsnato från Cns? @Crispie ? Går den spännet att klicka av eller är det fast? Hittar inga brons eller mässingspännen att beställa från Sverige utöver det. EBay funkar såklart men föredrar inrikes.
![]()
Jag har avhållt mig då jag tycker mig ha läst tidigare hos dom att det inte är brons utan stål med antikbrons behandlingHar två stycken i inkorgen men inte klickat hem dom än så kan inte svara än tyvärr.
Jaha du. Det lät ju typiskt ogenuint.Jag har avhållt mig då jag tycker mig ha läst tidigare hos dom att det inte är brons utan stål med antikbrons behandlingHar dock inte lyckats hitta den informationen igen men har för mig att jag läste det någonstans under ett av deras MN band med brons hardware. Vid daglig användning är det nog inget man lär märka av men man kommer inte kunna nollställa patinan och de kommer inte heller fortsätta patineras för den delen vilket är hela charmen med brons/mässing
![]()
Men fick du inte ett spänne med klockan? Byt ut den lilla låspinnen bara mot ett pvd eller något, syns inte ändå.Jaha du. Det lät ju typiskt ogenuint.
Tack för info! Kanske får bli solitt brons från eBay istället då. Problemet för mig är att klockan är i mässing och de är väl för mjukt för att göra en solid bygel av.
Jaha du. Det lät ju typiskt ogenuint.
Tack för info! Kanske får bli solitt brons från eBay istället då. Problemet för mig är att klockan är i mässing och de är väl för mjukt för att göra en solid bygel av.
Jo men det är ett sånt fete-spänne, samma som på lädret jag fick av dig. Och jag har lite svårt för dem, fastnar här och var och river ungarna på magen när jag konkar runt med en under varje arm. =)Men fick du inte ett spänne med klockan? Byt ut den lilla låspinnen bara mot ett pvd eller något, syns inte ändå.
Aha, jag förstår. Skitsvårt att hitta vettigt prissatta spännen på ebay också, tyvärrJo men det är ett sånt fete-spänne, samma som på lädret jag fick av dig. Och jag har lite svårt för dem, fastnar här och var och river ungarna på magen när jag konkar runt med en under varje arm. =)
Stora tråden om mikromärken och andra "affordables" OCH superbra klockorSemi-micro
Semi-affordable
Men 100 % superbra
![]()
Najs. Berätta mer!Testar en av två nya...
![]()
Tror det är många då som helt plötsligt blev hippa... Förmodligen en annan tråd men vilken annan vanlig kaffebryggare tycker du är bättre och på vilket sätt?Jag tycker moccamaster är riktigt dålig för vad man betalar. Endast en hipp sak som alla hipsters på Södermalm har. Sedan råkar det vara så att min kära mor går för sånt som är hippt.....
Älskade bergslagen! ♡
Aha. Tack för info. Spelar dock mindre roll för mig då det mest är tänkt som ett komplement till "riktiga" banden. Får utslag av den extrema mismatch som keepers och spännen i stål har mot bronsboett. BIG No-No! "Låtsas-brons" kan få funkaJag har avhållt mig då jag tycker mig ha läst tidigare hos dom att det inte är brons utan stål med antikbrons behandlingHar dock inte lyckats hitta den informationen igen men har för mig att jag läste det någonstans under ett av deras MN band med brons hardware. Vid daglig användning är det nog inget man lär märka av men man kommer inte kunna nollställa patinan och de kommer inte heller fortsätta patineras för den delen vilket är hela charmen med brons/mässing
![]()
Tycker det funkar bra! Kanske bara bryter kanterna på Armidas spänne och gör samma. (Varför gör man spännen med skarpa hörn och kanter?)Aha, jag förstår. Skitsvårt att hitta vettigt prissatta spännen på ebay också, tyvärr
Gjorde latmasklösningen på min mässing ,orkade inte leta mer.
![]()
Finns en kaffe-tråd i Lifestyle-sektionen (typ "kaffe på nörd-nivå" , eller nåt sånt...)Tror det är många då som helt plötsligt blev hippa... Förmodligen en annan tråd men vilken annan vanlig kaffebryggare tycker du är bättre och på vilket sätt?
Själv älskar jag min moccamaster, den brygger fortfarande perfekt kaffe efter 27 år. Den används dessutom flera gånger om dagen, riktigt bra för pengarna anser jag.
Jag tycker att det är bekvämt att de flesta delar är löstagbara, underlättar rengöring. Kan dock erkänna att jag inte hade lagt de summorna för en kaffebryggare. Fick min i present
Jag tycker att moccamaster tar bort en stor del av kaffesmaken och gör kaffet till vattnigt kaffe-te. Jag själv dricker alltid espresso, gillar den tydliga rostighet och väska som finns kvar.Tror det är många då som helt plötsligt blev hippa... Förmodligen en annan tråd men vilken annan vanlig kaffebryggare tycker du är bättre och på vilket sätt?
Veet. Men när det nu så uttalat klankades ner här på en i mina ögon bra produkt så högg jag.Finns en kaffe-tråd i Lifestyle-sektionen (typ "kaffe på nörd-nivå" , eller nåt sånt...)![]()
Förstår men lite orättvist att jämföra espresso med kaffe från en vanlig bryggare.Visste att jag skulle få skit när jag klagade på "den bästa"...
Jag tycker att moccamaster tar bort en stor del av kaffesmaken och gör kaffet till vattnigt kaffe-te. Jag själv dricker alltid espresso, gillar den tydliga rostighet och väska som finns kvar.
Visste att jag skulle få skit när jag klagade på "den bästa"...
Jag tycker att moccamaster tar bort en stor del av kaffesmaken och gör kaffet till vattnigt kaffe-te. Jag själv dricker alltid espresso, gillar den tydliga rostighet och väska som finns kvar.
Åh! Jag har en sån!Återgår till trådämnet med två avlagda dinkor från Diesel-tiden.![]()
Tror jag sagt det tidigare men enda klockan jag någonsin fått kommentarer kringÅh! Jag har en sån!)
![]()
![]()
![]()
Ja fy, här får man inte tycka olika!Veet. Men när det nu så uttalat klankades ner här på en i mina ögon bra produkt så högg jag.
Kanske var onödigt och skulle bara låtit det passera.
Å andra sidan finns det en ”vad sportar du för bil”-tråd för amasoner och annat också så...
Jag jämförde moccamasters bryggkaffe med annat bryggkaffe. Och sedan menade jag, jag gillar espressokaffets mörka smak, vilket är motsatsen till moccamasters kaffe.Förstår men lite orättvist att jämföra espresso med kaffe från en vanlig bryggare.
You do you my friendSjälv föredrar jag att käka rena bönor eller pulver. Gillar den tydliga rostighet och vätska som finns kvar.