• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

[Bobo]

Rolex
Det jävliga är att du sådde ett frö på riktigt.
Skulle jag kunna fräsa en egen boett?

Under mitt vuxna liv har jag åtagit mig massor av jobb som jag inte haft någon kunskap om när jag tackat ja. Skjutit på det några veckor och lagt tiden på att lära mig.
Kan svetsa, bocka plåt, sprutlacka, gjuta glasfiber och betong, snickra, tapetsera, lägga golv och klinkers bara för att någon har frågat om jag kan hjälpa dom med det. Har till och med lagat dataskärmar och annan hemelektronik... Finns nog inget som inte går att lära sig om man måste.
Åtog mig 2008 att bygga en av Sveriges då största ölanläggningar med 42 kranar och tre separata kylsystem. Blev svinbra och står oförändrat kvar 12 år senare.:)
Ni som ölat på De Klomp vet vad jag pratar om.:)

Varför skulle jag inte kunna lära mig att använda en fräs?o_O
Hur svårt kan det vara?!
Cad kan jag redan, så i princip behöver jag inte ens lära mig att fräsa om jag kan låna en cnc-fräs någonstans.

Helvete. Var du tvungen?!:rage::p

PS. Dra inga stora växlar på det här nu. Det kommer med väldigt stor säkerhet aldrig ske. För mycket jobb för alldeles för liten utdelning. Är inte så intresserad av att börja tillverka klockor... Eller är det just det jag är innerst inne...?
 

Chumba

Rolex
Skönt att slippa värmen idag.. :)
IMG_20200630_152643-01.jpeg
Upptäckte som man kan se på bilden att jag gått runt med en oskruvad krona idag. Då kan jag meddela att Traskan klarade ett skyfall av bibliska proportioner utan problem.. :)
 

[Bobo]

Rolex
Jag är mer nyfiken på att höra vad planen är när du når diamantstatus, eller börjar du om på nytt konto efter 5999 inlägg? :D
Diamant är nog inte så svårt att hitta på något kul med.:)
En Jacob&Co ligger bra till.
gphg2019_the_mystery_002.jpg

Platinum blir svårare.:wideyed:

Skämt å sido kanske det får ta slut vid guld.
Där tänker jag mig en Bulova Spaceview...
Bulova-Accutron-x7822Spaceviewx7822-Wristwatch-pic-1o-2048%3A10.10-419-f.jpg

Har dock svårt att se mig själv bärandes guldklocka...:rolleyes:
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Det jävliga är att du sådde ett frö på riktigt.
Skulle jag kunna fräsa en egen boett?

Under mitt vuxna liv har jag åtagit mig massor av jobb som jag inte haft någon kunskap om när jag tackat ja. Skjutit på det några veckor och lagt tiden på att lära mig.
Kan svetsa, bocka plåt, sprutlacka, gjuta glasfiber och betong, snickra, tapetsera, lägga golv och klinkers bara för att någon har frågat om jag kan hjälpa dom med det. Har till och med lagat dataskärmar och annan hemelektronik... Finns nog inget som inte går att lära sig om man måste.
Åtog mig 2008 att bygga en av Sveriges då största ölanläggningar med 42 kranar och tre separata kylsystem. Blev svinbra och står oförändrat kvar 12 år senare.:)
Ni som ölat på De Klomp vet vad jag pratar om.:)

Varför skulle jag inte kunna lära mig att använda en fräs?o_O
Hur svårt kan det vara?!
Cad kan jag redan, så i princip behöver jag inte ens lära mig att fräsa om jag kan låna en cnc-fräs någonstans.

Helvete. Var du tvungen?!:rage::p

PS. Dra inga stora växlar på det här nu. Det kommer med väldigt stor säkerhet aldrig ske. För mycket jobb för alldeles för liten utdelning. Är inte så intresserad av att börja tillverka klockor... Eller är det just det jag är innerst inne...?
Nä, jag tror ändå inte att du skulle klara av att göra det så lika bra att du inte ens tänker tanken!





Lättaste sättet att få någon av det manliga könet att göra nått (oftast något korkat) är att säga att han inte kan eller törs ;) :D :p
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Även jag fick paket idag:D roligt med lume även på logotypen :p annars är första intrycket gott. Bezel action är lite "vass/grusig" men i övrigt är klockan supertrevlig. Bärs inte stort så passar bra på min 16,5cm handled:cigar: Nu behöver man bara sätta igång och patinera.
20200630_173322.jpg

20200630_194734.jpg

20200630_172832.jpg

20200630_172903.jpg

20200630_172928.jpg

20200630_173024.jpg

20200630_173038.jpg

20200630_173234.jpg
Grymt trevlig den där :). Du vet att du ska använda ägg va?:D Hårdkokta, varma och krossade så det luktar riktig gas i patinerings boxen :D. Då snackar vi.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jäkligt trevliga :happyhappy: Tack :)
Det jävliga är att du sådde ett frö på riktigt.
Skulle jag kunna fräsa en egen boett?

Under mitt vuxna liv har jag åtagit mig massor av jobb som jag inte haft någon kunskap om när jag tackat ja. Skjutit på det några veckor och lagt tiden på att lära mig.
Kan svetsa, bocka plåt, sprutlacka, gjuta glasfiber och betong, snickra, tapetsera, lägga golv och klinkers bara för att någon har frågat om jag kan hjälpa dom med det. Har till och med lagat dataskärmar och annan hemelektronik... Finns nog inget som inte går att lära sig om man måste.
Åtog mig 2008 att bygga en av Sveriges då största ölanläggningar med 42 kranar och tre separata kylsystem. Blev svinbra och står oförändrat kvar 12 år senare.:)
Ni som ölat på De Klomp vet vad jag pratar om.:)

Varför skulle jag inte kunna lära mig att använda en fräs?o_O
Hur svårt kan det vara?!
Cad kan jag redan, så i princip behöver jag inte ens lära mig att fräsa om jag kan låna en cnc-fräs någonstans.

Helvete. Var du tvungen?!:rage::p

PS. Dra inga stora växlar på det här nu. Det kommer med väldigt stor säkerhet aldrig ske. För mycket jobb för alldeles för liten utdelning. Är inte så intresserad av att börja tillverka klockor... Eller är det just det jag är innerst inne...?
Sorry :nailbiting: :hilarious:
 

[Bobo]

Rolex

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Åtog mig 2008 att bygga en av Sveriges då största ölanläggningar med 42 kranar och tre separata kylsystem. Blev svinbra och står oförändrat kvar 12 år senare.:)
Ni som ölat på De Klomp vet vad jag pratar om.:)



Helvete. Var du tvungen?!:rage::p

WTF... Är du DEN Bobo? Då har vi ölat några gånger på Klomp-tiden, vid storklompens bord... Världen består av 300 personer, resten är statister. Jag är t.ex oftast statist.
 

Crispie

Rolex
Tungan ser lite bred ut för mig. Hittar ingen info om det? Det var problemet med det senaste spännet jag kom över (tack ändå @FOQ ! :)) i övrigt såg det schysst ut och fraktkostnaden var ju ändå överkomligt för ett enmansköp, även om det är surt att allt för stor procentsats hamnar på frakten och inte produkten.
 
  • Like
Reactions: FOQ

Master J

Audemars
2-Faktor
Den är riktigt bra den länken. Har haft den tidigare också. Du står kanske för dagens beskrivning här, "oerhört solid" :D. Det ska jag ta med mig :).

Jag har en liknande länk från geckota fast i jubilee stil jag tänkt sälja om nån är sugen... den heter warrington, Är endast testad några gånger, säljes för halva priset.
(Edit, nypris 1000 kr)
20200630_212538.jpg
 
Senast ändrad:
Topp