• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Snyggt! :)
Jag var alldeles för ivrig för att se hur klockan skulle bli med tiden. Så jag råkade "ägga" den lite. Jäklar vad effektivt det var @Nilas :woot::)
IMG_20200714_162231.jpg
IMG_20200714_162136.jpg
IMG_20200714_162132.jpg
Snyggt! Hur känns det med vit tavla då?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Haha ja precis. Jag tar alla, be honom skicka fakturan till min svit på köttbullegatan.
Nej en av Boctokens, härligt lekfulla och somriga. Vart hittar du passande inlägg?
haha, Vostokarna är förmodligen inga keepers (förutom Zissou tror jag). Skapandet som är det roliga :)
Vridringarna finns lite här å där och är bara trycka dit, anpassade för skx-inlägg så det är bara att peta i något kul inlägg man gillar.
Jag har handmålat mina för lite extra ummpf :D
 
Senast ändrad:

Empin

Omega
Är det någon som bär sin Seagull 1963 på stållänk? Brukar köra den på Nato/läder beroende på vad jag ska göra på jobbet men börjar bli sugen på att pröva något nytt. Har googlat runt lite men inte hittat några bilder förrutom på meshlänk vilket inte riktigt lockar för tillfället.
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Ja det blev fullt tillräckligt för mig :)

Tack :) Japp, Diloy :happyhappy: Hmmm, typ 3 timmar ungefär låg den nog i lådan :)
Bra blev det! :cigar:
Hemkommen med ny klocka:)

Hamnade dessvärre mellan två hål på läderbanden. Så slängde på en spaceace band på den. En mikro edition kan man säga;)
IMG_20200714_185038.jpg
Snyggt! Bra färgmatchning. :)
Snabba ryck av dig! Fantastiskt hantverk med minimal väntetid. Och tre mailsidor med ofiltrerade bandönskemål från mig. Tack och bock, hatten av!
Nöjet var helt på min sida. Klart att man ska ha önskemål. Det är ju det som är tjusningen med ett customband, att man kan få det precis som man vill :D
Tjusigt! Hur sitter klockan? Riktig @SpaceAce gala här ikväll!
Det har blivit några band gjorda till herrarna i den bästa tråden. Jätteroligt! :cigar:
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ahh man blir nästan tårögd. Grym den också.
Jag är jäkligt nära en MOP också och detta hjälper mig nästan helt över kanten :). Vad tycker du förövrigt om pjäsen i sin helhet?
Kvalitén känns över förväntan, trots att jag vet vad man kan vänta sig av San Martin. Enda jag stör mig på är avsaknaden av mikrojustering på länken. Får bära den liiiite för löst
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Kvalitén känns över förväntan, trots att jag vet vad man kan vänta sig av San Martin. Enda jag stör mig på är avsaknaden av mikrojustering på länken. Får bära den liiiite för löst
Ja det kan störa lite med denna typen av lås.
Ett plus är att länkbitarna är små och sitter ganska tätt. Hade dock tur själv med inpassningen och den sitter bra.
 
Topp