• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det blev tydligen ”two for two” idag med två stycken Timex i brevlådan.

Detta är Timex X Todd Snyder Art Deco Milano XL. Precis som förra klockan är det en affordable snarare än micro ;) I grunden en Milano XL med ny tavla. Exklusiv för Todd Snyder så den går inte att köpa via Timex vad jag vet. Armbandet var lite speciellt också tydligen och gjord av S.B Foot Tanning Company, Red Wing, Minnesota, USA. Märkbart bättre kvalitet än det man normalt får med när man köper en Timex så det var lite skoj :)

AF2F29C1-F0EB-4683-AD72-0A30B02806E1.jpeg

Det blev tydligen ”two for two” idag med två stycken Timex i brevlådan.

Detta är Timex X Todd Snyder Art Deco Milano XL. Precis som förra klockan är det en affordable snarare än micro ;) I grunden en Milano XL med ny tavla. Exklusiv för Todd Snyder så den går inte att köpa via Timex vad jag vet. Armbandet var lite speciellt också tydligen och gjord av S.B Foot Tanning Company, Red Wing, Minnesota, USA. Märkbart bättre kvalitet än det man normalt får med när man köper en Timex så det var lite skoj :)

AF2F29C1-F0EB-4683-AD72-0A30B02806E1.jpeg
Armbandet ser faktiskt riktigt schysst ut, klockan likaså.
Trots Vattenresistent ;)

Ja det är en av de bättre länkarna jag provat. Borstad rakt av, följer handleden prima och nim dykarförlängning. Super för de varma dagarna. Eller om man skulle råka dyka med den.
En Scurfa på elastiskt Nato. Som att dra på sig mysbyxorna efter en hård dag på jobbet.
Är det förresten någon som testat länken till Diver One? Såg att den finns att köpa igen på scurfawatches.com.
DCF7C1D0-45B1-472B-BA41-B866957C8C3B.jpeg

• Like
Reactions: HSK
Ja det är en av de bättre länkarna jag provat. Borstad rakt av, följer handleden prima och nim dykarförlängning. Super för de varma dagarna. Eller om man skulle råka dyka med den.
Grymt, tack! Tror dock att dykarförlängningen är borttagen på den nya versionen av länken, men i övrigt verkar den vara oförändrad. Jag får nog ta och skaffa en länk då...

Var helt säker på att detta skulle bli kalas men blev lite tveksam. Vad säger ni?
Passar på att säga att CNS isofrän inte lämpar sig för en handled under 17,5 cm om man inte vill göra egna hål.
4B570357-3A7E-4F5C-B32D-20D7413C4FE8.jpeg

25BA10BD-0010-4C14-8227-BE62FFD1A2B8.jpeg
Färgen passar absolut men det är något speciellt med orange gummi! Kan rekommendera borealis gummi, har ett sånt själv fast i svart... drar inte åt sig damm heller och passar mindre handleder.
3DD7245C-5B56-486C-8AAC-79938A69211E.jpeg

Ärligt snodd bild!
Är själv sugen på en sån här i svart eller grå men svart är nog ballast trots allt. Är bara orolig över storleken, att den är för stor?

Färgen passar absolut men det är något speciellt med orange gummi! Kan rekommendera borealis gummi, har ett sånt själv fast i svart... drar inte åt sig damm heller och passar mindre handleder.
3DD7245C-5B56-486C-8AAC-79938A69211E.jpeg

Ärligt snodd bild!
Är själv sugen på en sån här i svart eller grå men svart är nog ballast trots allt. Är bara orolig över storleken, att den är för stor?
Nja jag vet i katten. Tycker att det grå inte riktigt rimmar med boetten. Tycker annars att grått Nato passar till det mesta, i alla fall på bild. Kan inte helt sätta fingret på det.
Yes tog ett oranget oxå. Känns ju som en klassiker. Ja borealis gummin hör man gott om. Men fanns de bara i 20 mm? Eller det kanske bara var deras tropic.
Ang klockan så drog jag mig oxå för storleken men nu efter nån vecka känns det finfint! Upplever den ej som klumpig. Har lite strömlinjeformat över sig. Men visst, den är inte helt liten.

Ja, tyvärr. Har aldrig mekat med en sådan länk. Fixar man det själv med någonting spetsigt eller krävs det specialverktyg?
Jag har en sådan som @BoZ80 länkar till men den skruttiga kinavarianten som kom med någon klocka.
Men har sett folk byta med ett gem nerkört i ett suddigum oxå.
Se bara till att du trycker ut dem åt rätt håll, annars går det åt skogen.
Finns pilar på baksidan av länken. Vissa sprintar är koniska eller har en skalle på ena sidan, men skurfa kör med lösa ”ringar” i mikroskopisk storlek på sina. Truckar man sprinten åt fel håll lossnar ringen och är så svår att finna åter. =)

• Like
Reactions: MLH
Nja jag vet i katten. Tycker att det grå inte riktigt rimmar med boetten. Tycker annars att grått Nato passar till det mesta, i alla fall på bild. Kan inte helt sätta fingret på det.
Yes tog ett oranget oxå. Känns ju som en klassiker. Ja borealis gummin hör man gott om. Men fanns de bara i 20 mm? Eller det kanske bara var deras tropic.
Ang klockan så drog jag mig oxå för storleken men nu efter nån vecka känns det finfint! Upplever den ej som klumpig. Har lite strömlinjeformat över sig. Men visst, den är inte helt liten.
22mm är tyvärr slut men det borde ju komma in fler snart.
https://www.borealiswatch.com/store...t-Offer-in-Market-for-Diver-Watches-p39772287
Har också ett sånt orange från cns men det är nån konstig orange färg, vill ju ha likt borealis som är mer åt det mattare hållet.
Ja jag får fundera lite på detta om det blir ett köp av klockan eller inte men ball är den!

22mm är tyvärr slut men det borde ju komma in fler snart.
https://www.borealiswatch.com/store...t-Offer-in-Market-for-Diver-Watches-p39772287
Har också ett sånt orange från cns men det är nån konstig orange färg, vill ju ha likt borealis som är mer åt det mattare hållet.
Ja jag får fundera lite på detta om det blir ett köp av klockan eller inte men ball är den!
Konstig orange vill man ju undvika! Borde stå NCS-kod på banden så man kan kolla mot färgkarta hemma. Har ju hänt mer än en gång att den grå är för lila och den blå för varm.
Ang klockan tycker jag trådmottot är på sin plats. KÖÖP! =)
Jag resonerade som så att den ju finns hos svensk återförsäljare så det är ju bara att returnera om ni inte klickar.

Tillbaka
Topp