Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Superdome med en pinne till..
![]()
Makalöst fina bilder (och alltid fina klockor). Ser proffsigt ut.En till. Bara för att..
![]()
Kan bara hålla med. Otroligt krispiga bilder.Makalöst fina bilder (och alltid fina klockor). Ser proffsigt ut.
Vad fotar du med?
Det orangea insertet och sömmen på bundet plockar upp stadens ljus i horisonten!På väg till ämbetet. Det regnar inte idag. Konstigt...
![]()
Krispig bild på ett vackert armbandsur.På tal om stilleben och SM.
![]()
Ja jag är ganska så nöjd med kombinationenBrunt läder är sällan fel och i det här fallet tycker jag att det blev absolut jättebra!
På tal om SM:På tal om stilleben och SM.
![]()
Makalöst fina bilder (och alltid fina klockor). Ser proffsigt ut.
Vad fotar du med?
Kan bara hålla med. Otroligt krispiga bilder.![]()
Tack kompisar
Satt o lekte med ifånen no 13 lite på kvällskvisten. Hitta schysst ljus och hålla luren riktigt still så blev det lite bilder i alla fall.![]()
Om bezeln är vridbar och har lume kan det bli skoj att kolla vad klockan är på nattenÄr riktigt nöjd med nyförvärvet. Trevlig helg.
![]()
Jag?! Vem? Var? Nääää.. nejdå, nix, nope
Ha, ha..., jag är en gammal man som har förmånen att ha god nattsömn, varför tid på natten är av underordnad betydelse, men bezeln har 120 klick och det finns visst lume åsse.Om bezeln är vridbar och har lume kan det bli skoj att kolla vad klockan är på natten![]()
ja herregud...God kväll mikrovänner.
Har trots köpstopp börjat fundera på vilka klockor jag villhöver 2024.
Dessvärre fick jag en räkning från bilverkstaden motsvarande en halv klocksamling och så uppdagades behov av en ny spis, vilket i min prisnivå motsvarar ungefär två klockor till... så nästa klockköp blir förmodligen inte i början på januari i alla fall.
Men jag ska inte klaga. Jag har inte behövt sälja någon klocka pga detta. Och dessutom har jag en väntande Geckota på julafton.
Nu till mina tankar om nästa tänkbara klocka.
Spinnaker Piccard.
![]()
![]()
![]()
Piccard Men's Diver Watch - Spinnaker Watches
Spinnaker's Piccard collection encapsulates the spirit of men, machines and contemporary deep-sea exploration through equipment designed to test the most excruciating conditions.spinnaker-watches.com
Är den inte über-cool? Villhöver en sån...
Någon som har klämt och känt på en Piccard irl eller kanske rentav sitter med en sån i sin samling.
Tar tacksamt emot synpunkter.