Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade en sån förr. Tyckte om den väldigt mycket men tyckte den verkligen var bäst på länkenSlänger in en Zelos till, svärdfisken med två band redo för hela OWGM.
![]()
Ah okej. Ska erkänna att jag enbart kört länk i dom åren jag haft den, så vi får se hur det känns med alternativen.Hade en sån förr. Tyckte om den väldigt mycket men tyckte den verkligen var bäst på länken
Testa bör man. Hade även en GMT (glömt vad modellen heter) och den var bättre på olika band än svärdfisken. Men jag gillade svärdfisken mer ändåAh okej. Ska erkänna att jag enbart kört länk i dom åren jag haft den, så vi får se hur det känns med alternativen.![]()
Så är det ju, men inte blivit av. Blev nog avskräckt när jag bytte från originallänken på min HydroConquest som jag tyckte var meckig. Hade helt missat att svärdfisken har snabb-koppling.Testa bör man. Hade även en GMT (glömt vad modellen heter) och den var bättre på olika band än svärdfisken. Men jag gillade svärdfisken mer ändå
Det var en Horizons 40mm GMT. Både den och min swordfish var gröna. Väldigt fina klockorSå är det ju, men inte blivit av. Blev nog avskräckt när jag bytte från originallänken på min HydroConquest som jag tyckte var meckig. Hade helt missat att svärdfisken har snabb-koppling.
Finns väl ett gäng GMT, typ Blacktip, Horizons och Spearfish. Fick tag på denna via uhrforum, tyska KS
Återkommer med intryck när jag bytt band.![]()
Just den modellen är riktigt fin.Funderar på varför inte Baltic är mer populärt. Jag är stormförtjust i min. Det är min andra. Tidshållningen är väldigt bra. Priset är bra, utseendet är grymt (tycker jag) och iaf Aquascaphen gör sig bra på olika band. Värt en tanke är det.
![]()
Ah kul! Tror jag nästan köpte swordfish av dig på Facebook.Det var en Horizons 40mm GMT. Både den och min swordfish var gröna. Väldigt fina klockor
Ja jag tycker det med men ser den sällan här eller på andra grupper på fb. Funderar på varförJust den modellen är riktigt fin.![]()
Aha! Så kan det vara. Fantastisk klocka tycker jagAh kul! Tror jag nästan köpte swordfish av dig på Facebook.![]()
Verkligen!Aha! Så kan det vara. Fantastisk klocka tycker jag
Jag tycker nog de är populära. Speciellt Aquascape-modellen. Enda gnället som hörts har väl varit att några tyckt att de känts lite dyra i förhållande till verket i dem, men den anmärkningen gäller väl i princip alla europeiska micro brands.Funderar på varför inte Baltic är mer populärt. Jag är stormförtjust i min. Det är min andra. Tidshållningen är väldigt bra. Priset är bra, utseendet är grymt (tycker jag) och iaf Aquascaphen gör sig bra på olika band. Värt en tanke är det.
![]()
Vad kul! Det var jag med. Ibland saknar jag den. Bezelactionen på den är otroligVerkligen!Supernöjd med den.
![]()
Riktigt snygg. Hur känns den?Nytt in idag,Certinas senast GMT 41mm.
![]()
Jag var early adopter eftersom jag är step case anhängare och tycker väl fortfarande att man gör mycket rätt i sin design. För mig är det lite ett aber att man fortsätter bygga på samma grundboett som ser fantastisk ut på bild men som är för platt och ligger lite som en planka på handleden (min handled iaf).Funderar på varför inte Baltic är mer populärt. Jag är stormförtjust i min. Det är min andra. Tidshållningen är väldigt bra. Priset är bra, utseendet är grymt (tycker jag) och iaf Aquascaphen gör sig bra på olika band. Värt en tanke är det.
![]()
Pris storlek kvitto på den svarte chronon?Stabil DS du mot nått skoj?
![]()
![]()
Ja jag hör vad du säger. Angående caset så har du ju helt rätt i att det blir lite trist nästan. Den du har på handleden där är ju väldigt trevlig dock. Min Aquascaphe ligger bra på mina smala handleder trots att det är ganska långt L2L för mig.Jag var early adopter eftersom jag är step case anhängare och tycker väl fortfarande att man gör mycket rätt i sin design. För mig är det lite ett aber att man fortsätter bygga på samma grundboett som ser fantastisk ut på bild men som är för platt och ligger lite som en planka på handleden (min handled iaf).
Sen ligger de ju hela tiden och flyter i hommage-zonen, ibland på vad som kan kännas som ett lite fantasilöst sätt. Jag är själv t.ex. väldigt kluven till deras Tricompax, varannan gång jag tittar är jag köpsugen och varannan gång tycker jag de ligger för nära PN Daytonas.
![]()