• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon tråden!

Vilket lämpligt klockställ, går alldeles utmärkt att servera kaffe i dessutom 🤌

1000018115.jpg
1000018116.jpg

Funderar på varför inte Baltic är mer populärt. Jag är stormförtjust i min. Det är min andra. Tidshållningen är väldigt bra. Priset är bra, utseendet är grymt (tycker jag) och iaf Aquascaphen gör sig bra på olika band. Värt en tanke är det.
DSC_0011_VSCO.jpeg

Bilagor

• DSC_0009_VSCO.jpeg
    DSC_0009_VSCO.jpeg
    910.9 KB · Visningar: 2
  • DSC_0006_VSCO.jpeg
    DSC_0006_VSCO.jpeg
    675.9 KB · Visningar: 3
Testa bör man. Hade även en GMT (glömt vad modellen heter) och den var bättre på olika band än svärdfisken. Men jag gillade svärdfisken mer ändå
Så är det ju, men inte blivit av. Blev nog avskräckt när jag bytte från originallänken på min HydroConquest som jag tyckte var meckig. Hade helt missat att svärdfisken har snabb-koppling. 😂
Finns väl ett gäng GMT, typ Blacktip, Horizons och Spearfish. Fick tag på denna via uhrforum, tyska KS :)
Återkommer med intryck när jag bytt band. 👍

Så är det ju, men inte blivit av. Blev nog avskräckt när jag bytte från originallänken på min HydroConquest som jag tyckte var meckig. Hade helt missat att svärdfisken har snabb-koppling. 😂
Finns väl ett gäng GMT, typ Blacktip, Horizons och Spearfish. Fick tag på denna via uhrforum, tyska KS :)
Återkommer med intryck när jag bytt band. 👍
Det var en Horizons 40mm GMT. Både den och min swordfish var gröna. Väldigt fina klockor

Funderar på varför inte Baltic är mer populärt. Jag är stormförtjust i min. Det är min andra. Tidshållningen är väldigt bra. Priset är bra, utseendet är grymt (tycker jag) och iaf Aquascaphen gör sig bra på olika band. Värt en tanke är det.
DSC_0011_VSCO.jpeg
Jag tycker nog de är populära. Speciellt Aquascape-modellen. Enda gnället som hörts har väl varit att några tyckt att de känts lite dyra i förhållande till verket i dem, men den anmärkningen gäller väl i princip alla europeiska micro brands.

DSC_0011_VSCO.jpeg
Jag var early adopter eftersom jag är step case anhängare och tycker väl fortfarande att man gör mycket rätt i sin design. För mig är det lite ett aber att man fortsätter bygga på samma grundboett som ser fantastisk ut på bild men som är för platt och ligger lite som en planka på handleden (min handled iaf).
Sen ligger de ju hela tiden och flyter i hommage-zonen, ibland på vad som kan kännas som ett lite fantasilöst sätt. Jag är själv t.ex. väldigt kluven till deras Tricompax, varannan gång jag tittar är jag köpsugen och varannan gång tycker jag de ligger för nära PN Daytonas.
IMG_20201127_111731.jpg

Jag var early adopter eftersom jag är step case anhängare och tycker väl fortfarande att man gör mycket rätt i sin design. För mig är det lite ett aber att man fortsätter bygga på samma grundboett som ser fantastisk ut på bild men som är för platt och ligger lite som en planka på handleden (min handled iaf).
Sen ligger de ju hela tiden och flyter i hommage-zonen, ibland på vad som kan kännas som ett lite fantasilöst sätt. Jag är själv t.ex. väldigt kluven till deras Tricompax, varannan gång jag tittar är jag köpsugen och varannan gång tycker jag de ligger för nära PN Daytonas.
IMG_20201127_111731.jpg
Ja jag hör vad du säger. Angående caset så har du ju helt rätt i att det blir lite trist nästan. Den du har på handleden där är ju väldigt trevlig dock. Min Aquascaphe ligger bra på mina smala handleder trots att det är ganska långt L2L för mig.

Tillbaka
Topp